Als je je PowerCommander ongeacht wel type op je laptop aansluit, dan heb je op je scherm al je toerental en je throttle positie etc. Voor iemand die kan programmeren moet het niet al te moeilijk zijn om dat te loggen en op zijn mooist in een trendje te zetten. Met visual basic of iets dergelijks. Het staat al op je scherm, grijp het!
Dan koop je een losse lambda sonde en volgens mij hoeft dat geen dure wideband te zijn, maar volstaat een simpele smallband sonde ook en die koop je al van Bosch voor pak hem beet 75 Euro. Plusje er op, minnetje er op, dat kunnen we allemaal zelf. Dan geeft zo'n ding een zoveel tot zoveel volt signaal af, wat je air/fuel ratio voorstelt. Dat signaal moet je ook ff loggen, heb ik zelf helaas ook al geen verstand van, maar dat kan je laptop doen en die rekent het ook ff voor je om. Dat zet je er bij in eerder genoemd trendje en klaar. Honderden Euro's uitgespaard.
Dan stop je je laptop in je tanktas en ga je een stukje sturen. Dan verzamel je pas echte ijskoude praktijk gegevens. Pak je ook meteen je ram air effect mee, want dat doe je op de testbank dus NIET. Dan stop je ff op een parkeerplaats, klap je je scherm open. Hier een beetje meer, daar een beetje minder. Zo'n spreadsheetje invullen kunnen we ook best allemaal zelf. Klaar. Ben je je eigen no budget tuner.
Nou?
Dan koop je een losse lambda sonde en volgens mij hoeft dat geen dure wideband te zijn, maar volstaat een simpele smallband sonde ook en die koop je al van Bosch voor pak hem beet 75 Euro. Plusje er op, minnetje er op, dat kunnen we allemaal zelf. Dan geeft zo'n ding een zoveel tot zoveel volt signaal af, wat je air/fuel ratio voorstelt. Dat signaal moet je ook ff loggen, heb ik zelf helaas ook al geen verstand van, maar dat kan je laptop doen en die rekent het ook ff voor je om. Dat zet je er bij in eerder genoemd trendje en klaar. Honderden Euro's uitgespaard.
Dan stop je je laptop in je tanktas en ga je een stukje sturen. Dan verzamel je pas echte ijskoude praktijk gegevens. Pak je ook meteen je ram air effect mee, want dat doe je op de testbank dus NIET. Dan stop je ff op een parkeerplaats, klap je je scherm open. Hier een beetje meer, daar een beetje minder. Zo'n spreadsheetje invullen kunnen we ook best allemaal zelf. Klaar. Ben je je eigen no budget tuner.
Nou?