Powercommander/O2 eliminator

Kleurendoof

Luid typen AUB
18 nov 2018
2.318
9.933
Sudwest Fryslân jawis
Ik heb eind vorig jaar een Honda CBR1100XX Blackbird aangeschaft welke voorzien was van een powercommander.
Vanmorgen heb ik de kabel van de lambdasonde eens gevolgd en vond deze gewoon aangesloten. Dus geen O2 eliminator geplaatst.

Daarna besloten om de powercommander los te koppelen en de motor draait veel zuiniger zoals het nu lijkt.

Hoeveel invloed heeft zo'n O2 eliminator?
Aan het verschil in verbruik te zien is het duidelijk dat de ECU niet de volledige powercommander input ongedaan kan maken.
Het gaat niet om die paar centen voor de eliminator of brandstof maar ik probeer de verhoudingen van het hele proces wat te begrijpen.

Verder twijfel ik aan de kwaliteit van de map die in de PC zat bij aanschaf.
Lijkt er willekeurig ingeschoten te zijn gok ik.

En zijn er hier blackbird bezitters die toevallig een uitdraai hebben voor/na pc3 mapping? En is dat dan inclusief O2 eliminator?

Als het de moeite waard is wil ik nog eens een custom map laten maken maar ben nog niet erg overtuigd.
 
Na wat gegoochel wat meer te weten gekomen over wanneer de lambdasonde gebruikt wordt voor de inspuiting.

De closed loop is dus wanneer de lambdasonde gebruikt wordt voor de inspuiting en bij gas geven boven een bepaalde throttlepositie gaat het systeem over op open loop en negeert de lambdasonde.

Als de throttle positie constant is zal de closed loop weer in werking moeten treden.
De info welke ik gevonden heb is niet voertuig specifiek.

Tegenwoordig gaat de electronische regeling wat betreft milieu wat verder dan bij mijn 19 jaar oude fiets.

Niemand die data heeft over de closed/open loop regeling van een Honda Blackbird?

Mocht dit teveel gevraagd zijn, wie heeft ervaring met een vakkundige powercommander tuner?
 
Na wat gegoochel wat meer te weten gekomen over wanneer de lambdasonde gebruikt wordt voor de inspuiting.

De closed loop is dus wanneer de lambdasonde gebruikt wordt voor de inspuiting en bij gas geven boven een bepaalde throttlepositie gaat het systeem over op open loop en negeert de lambdasonde.

Als de throttle positie constant is zal de closed loop weer in werking moeten treden.
De info welke ik gevonden heb is niet voertuig specifiek.

Tegenwoordig gaat de electronische regeling wat betreft milieu wat verder dan bij mijn 19 jaar oude fiets.

Niemand die data heeft over de closed/open loop regeling van een Honda Blackbird?

Mocht dit teveel gevraagd zijn, wie heeft ervaring met een vakkundige powercommander tuner?

De power commander en andere merken worden ontzettend overschat. het vermogen winst is zo gering dat merk je bijna niet tenopzichte wat je standaard al wel hebt.

Het verschil waar deze wel kan maken is de zo genaamde gasreactie doe voel meestal het duidelijkst en dan ook de zogenaamde mileu dip.
Dat is het gebied dat de motor armer loopt.

Maar eerlijk gezegd als jij vind dat je motor standaard heerlijk loop is het toch prima dan laat je het zo.
 
Terug
Bovenaan Onderaan