Kleurendoof
Luid typen AUB
Ik heb eind vorig jaar een Honda CBR1100XX Blackbird aangeschaft welke voorzien was van een powercommander.
Vanmorgen heb ik de kabel van de lambdasonde eens gevolgd en vond deze gewoon aangesloten. Dus geen O2 eliminator geplaatst.
Daarna besloten om de powercommander los te koppelen en de motor draait veel zuiniger zoals het nu lijkt.
Hoeveel invloed heeft zo'n O2 eliminator?
Aan het verschil in verbruik te zien is het duidelijk dat de ECU niet de volledige powercommander input ongedaan kan maken.
Het gaat niet om die paar centen voor de eliminator of brandstof maar ik probeer de verhoudingen van het hele proces wat te begrijpen.
Verder twijfel ik aan de kwaliteit van de map die in de PC zat bij aanschaf.
Lijkt er willekeurig ingeschoten te zijn gok ik.
En zijn er hier blackbird bezitters die toevallig een uitdraai hebben voor/na pc3 mapping? En is dat dan inclusief O2 eliminator?
Als het de moeite waard is wil ik nog eens een custom map laten maken maar ben nog niet erg overtuigd.
Vanmorgen heb ik de kabel van de lambdasonde eens gevolgd en vond deze gewoon aangesloten. Dus geen O2 eliminator geplaatst.
Daarna besloten om de powercommander los te koppelen en de motor draait veel zuiniger zoals het nu lijkt.
Hoeveel invloed heeft zo'n O2 eliminator?
Aan het verschil in verbruik te zien is het duidelijk dat de ECU niet de volledige powercommander input ongedaan kan maken.
Het gaat niet om die paar centen voor de eliminator of brandstof maar ik probeer de verhoudingen van het hele proces wat te begrijpen.
Verder twijfel ik aan de kwaliteit van de map die in de PC zat bij aanschaf.
Lijkt er willekeurig ingeschoten te zijn gok ik.
En zijn er hier blackbird bezitters die toevallig een uitdraai hebben voor/na pc3 mapping? En is dat dan inclusief O2 eliminator?
Als het de moeite waard is wil ik nog eens een custom map laten maken maar ben nog niet erg overtuigd.