PowerCommander Suzuki GSX r-600

WesleyS

Rookie
19 dec 2007
5
0
Beste mede MF'ers,

ik ben in het bezit van een Suxuki GSX r600 uit 2004. Deze motor is netjes ingereden en goed onderhouden, ook zit er een Yoshimura TRI oval high mount compleet uitlaatsysteem op. Hierop is de motor afgesteld.

De motor heeft ongeveer 102 pk aan het achterwiel.

Echter wil ik hieraan een BMC racefilter en een Dyno Powercommander toevoegen. Hierna wil ik een grote beurt laten doen.

Nu is mijn vraag wat ik precies kan verwachten...

Vermogenswinst koppel?? En wat merk je er daadwerkelijk van als je gaat rijden.

Ik vraag dit ook aan mijn tuner na, maar goed ik ben ook benieuwd naar jullie bevindingen!!
 
Misschien een goed id om de motor eerst een grote beurt te geven en daarna pas die onderdelen te installeren en te laten afstellen door een vakman ?
Het lijkt me niet logisch om het filter en de powercommander te plaatsen en goed te laten afstellen om vervolgens de klepspeling te meten/bijstellen, carbs synchroom stellen, co afstellen ;)
Dan kan de tuner weer opnieuw beginnen :X (wel goed voor de knip :z )

Zelf heb ik geen ervaring met deze componenten, echter heb ik wel gehoord dat de motor vele malen soepeler door zijn toeren heen gaat.
Ik zou zeggen, als je het geld hebt, doen ;)

Veel succes verder met je bike en laat ons weten hoe alles verloopt *O*
 
@TS

Mijn GSXR600, ook uit 2004, had een gigantische dip tijdens het wegrijden. Tussen de 2000 en de 4000 toeren leek die wel te verzuipen. Dit kosten me bijna een highsider. Op dat moment besloot ik een Rapidbike te laten plaatsen. Daar heb ik geen moment spijt van gehad. Die dip was er uit en ook het vermogen ging omhoog. Ongeveer 7PK meer maar de enige grote stap was 10% meer koppel en dit merk je. Verbruik ging trouwens ook naar beneden.

De Rapidbike heb ik mee genomen naar mijn volgende motor. Dat is een voordeel van de RB. De PC kan dit niet. De PB heeft een losse kabel die je bij moet kopen als je naar een andere motor gaat.

Het inbouwen en afstellen kost wel wat. Je bent tegen de 550 EURO kwijt. Maar je krijgt er wel een andere motor voor terug.

Ik heb dit allemaal laten doen bij Jeroen. Dit zit in Uithoorn.
 
Rapitbike 3 is een goede optie en die kan je meenemen naar een volgende bike! Rij zelf met een pc3 en bmc filter met een compleet systeem en kan je vertellen er verandert wel iets, qua top vermogen vind ik het allemaal mee vallen maar qua beleving gasrespons oppakken van het blok aan uit reaktie van je injectie is het een goede en prettige verbetering. Verwacht geen wonderen alleen een goedlopende en goed reagerende bike en zuiniger ging werd ie er niet van bij mij , maar kan ook aan mij liggen }) .
 
Laat ik nu net zo'n BMC racefilter hebben liggen voor een K4. Als je interesse hebt kan je hem wel van mij overnemen.
Ik had er eentje in mijn motor zitten die ik eruit gehaald heb voor ik hem verkocht.

(cblokhuizen @ hotmail . com)

Het geeft iig een mooi diep racey geluid en lijkt wat makkelijker op te pakken. Ik ben er erg over te spreken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan