Powercommander

ik heb er geen ervaring mee maar met zo\'n kastje kan je volgens mij je ontsteking opnieuw programeren.
Je heb standaard mappen, maar je kan ook zelf klooien.

En als het net zo goed werkt als een dynojet kit DOE mij er dan maar een :)
 
een keer gezien bij een suzuki gsx-r 750
is alleen voor motoren met injectie...
vermogens band kun je aanpassen .....

dus meer vermogen onderin .....middengebied
of bovenin.....

bovendien zorgt de commander dat de verhoudingen
brandstof lucht optimaal is....\\

je motor wordt er dus sneller van heeft een betere verbranding en is vaak iets zuiniger...

ps. bij de suzuki is het midden gebied stukken opgeknapt.....
 
Een powercommander is een kastje waarmee je je injectie kan aanpassen en inderdaad verschillende mappings in kan zetten of zelf een leuke maakt.

De voordelen:
Lager brandstof verbruik
Betere Verbranding ( de juiste hoeveelheid word in de cilinders gespoten)
Meer vermogen

Het gaat vaak inderdaad in combinatie met een open uitlaatsysteem en openluchtfilter is niet nodig

Een Powercommander kost ongeveer 1200 gulden
 
Een kameraad van mij heeft een powercommander op zijn SP-1 in compintaie met een complete akrapovic systeem.

De motor is zuiniger
Heeft meer vermogen (geen wonder :P )
Meer Koppel
Hij heeft geeft dip meer

Hij heeft hem inlaten bouwen bij Ruud Fredericks en hem daar ook gelijk laten afstellen.
 
Ben van plan een K&N filter te monteren en mijn eigen demper is ook bijna klaar. De software lijkt me best te doen, is ongeveer hetzelfde als bij mijn Mini. \'k ga waarschijnlijk in Oss bij de importeur gaan ivm korting en opleiding.
:]
 
Helaas, de Powercommander is weggegooid geld: uit diverse dynojettests is gebleken dat het effect van de Powercommander vooral bij de eigenaren tussen de oren zit.
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat het verschil bij bijvoorbeeld een GSXR1000 precies 0% betrof, dus niet meer vermogen, niet zuiniger, als deze resultaten al behaald worden is dat te wijten aan aanpassingen welke zijn gedaan in de vorm van een k&n filter al dan niet in combinatie met een Dynojet-kit.
 
Helaas, de Powercommander is weggegooid geld: uit diverse dynojettests is gebleken dat het effect van de Powercommander vooral bij de eigenaren tussen de oren zit.
Uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat het verschil bij bijvoorbeeld een GSXR1000 precies 0% betrof, dus niet meer vermogen, niet zuiniger, als deze resultaten al behaald worden is dat te wijten aan aanpassingen welke zijn gedaan in de vorm van een k&n filter al dan niet in combinatie met een Dynojet-kit.




EEN DYNOJET KIT IS ALLEEN VOOR MOTOREN MET CARB\'S

De POWER COMMANDER is voor injectie motoren.
en die heeft bij een GSX-R1000 wel degelijk zin een kameraad van mij raced ermee dus hij zal het wel weten.

Ben benieuwd wie de bron is. :?
 
Het gaat hem niet altijd om méér vermogen.
Als je een andere luchtfilter en uitlaat monteerd moet wel even je ECU aangepast worden anders draaid ie niet lekker meer. Beter middengebied is meestal beter dan enkele top PK\'s meer.
:]
 
Ik heb zelf een PCII op mijn VTR sp1 gezet(afgelopen maand). ik heb een map geladen vanaf het internet , sp1 met leovinci. dus niet eens speciaal aflaten stellen op een dynobank (laat ik nog doen)
en je merkt het verschil al goed. pakt onderin veel vlotter op. komt gemakkelijk in zijn 2 omhoog alleen op het gas.
ik geloof niet dat je er veel meer top pk er meekkrijgt (enkele) , maar wel een veel betere vermogens afgifte zonder dipjes.
PCII kost ongeveer f949,-
bijna alle dynojet uidraaien die ik heb gezien zie je dat na afstellen dynojet etc je een betere vermogensafgifte krijgt. altijd doen als je andere uitlaten op je motor hebt.
 
EEN DYNOJET KIT IS ALLEEN VOOR MOTOREN MET CARB\'S

De POWER COMMANDER is voor injectie motoren.
en die heeft bij een GSX-R1000 wel degelijk zin een kameraad van mij raced ermee dus hij zal het wel weten.

Ben benieuwd wie de bron is. :?



De bron is iemand die dagelijks motoren op de testbank heeft staan, Dus hij zal het wel weten!.

edit pooh: quote fixed
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij een dynojet run van een zx12 met en zonder powercommander. 4 pk verschil lijkt me toch niet onaardig.

powercommander.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan