Powerfilters & afstelling

Tarwetijger

MF veteraan
13 dec 2002
12.328
3.080
Assen
Na weken sleutelen zit mijn motor weer in elkaar, mèt "power luchtfilters".
Maar nu wil 'ie alleen goed draaien met de choke er half op... Er komt duidelijk te veel lucht doorheen. Wat nu te doen? Volgens mij zijn er een aantal opties:

* Oude luchtfilter terugzetten - maar die is heel slecht, stuk, oud, bah.
* Zelf prutsen met andere spoeiers en dergelijke - zou wel eens heel lang kunnen duren voordat je het goed hebt, en hoe weet je of het nog beter kan?
* Motor wegbrengen en laten afstellen - is ie echt goed maar zou wel eens prijzig kunnen zijn.

Uw mening graag, of nog beter: iemand hier ervaring mee?
 
Ik had wat prijzen gehoord die me nogal afschrikten, maar ik heb even wat rondgebeld. Nu blijkt dat ze in Roden voor € 100,- in 3 uur tijd een heel eind kunnen komen. OKay, 't is nog niet gratis maar goedkoper dan ik had verwacht. En waarschijnlijk is het resultaat (met behulp van de vermogensbank) beter dan ik zelf ooit kan bereiken. Ik ga het dus toch laten doen denk ik.
 
Zal ik dan maar eens mijn ervaring opdreunuen?
Ik rij al jaren met open filters op mijn oude Yamaha-triples en de vuistregel is:
K&N/Delo-filters erop->10% grotere hoofdsproeiers en sproeiernaalden een tandje hoger.
Effe checkuh op de weg en na een kilometerje of wat met halfgas (80 km/uur weg)je bougies eruit.Witte aanslag=te heet/arm ->naalden tandje hoger.
Ditzelfde doe je bij een fikse rit op de snelweg met meer continu meer dan 3/4 gas om te bekijken of je hoofsproeiers nu groot genoeg zijn.
Zoniet->maatje groter.
Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan