Powerfilters GSX1100 ES

Thanx, maar dan kom ik uit op 118.3 en 123.6. Vind ik nogal een groot verschil. Beetje een middenmaat nemen?
En moet er verder nog iets afgesteld worden dan, of is het een kwestie van in 1 keer goed? (Je merkt wel, heb er nog niet alle kaas van gegeten, maar wil zoveel mogelijk zelf doen!)
 
Tuurlijk aan beginnen!Het is alleen effe zoeken.Heb zelf zo`n opruimsetje om de sproeiers wat groter te maken(bestelt bij motozoom)Werkt voortreffelijk,gewoon stapsgewijs wat opruimen(de hoofdsproeier)Net zolang dat die lekker loopt.
Gr.Gerard
 
O, je kunt er gerust aan beginnen, maar als je 't écht goed krijgt is zeer te betwijfelen.
Óok wil ik je erop wijzen dat het weglaten van de filterbox vaak vermogensverlies met zich mee kan brengen, tov een los filterelement in je standaard box.
 
Waarom niet aan beginnen dan? de een zegt niet aan beginnen, de ander zegt dat het makkelijk te doen is. Zo heb ik er niks aan. Alleen meningen, geen argumenten...

Laat ik het anders stellen, wanneer je deze vraag op deze wijze steld geef je toch aan dat je niet echt weet waar je mee bezig bent. Om problemen te voorkomen kun je het dan beter niet zelf doen.
De problemen zijn meestal zeer slecht en onregelmatig lopen, slechte gasaanname, bokken, inhouden en in het extreme geval verbrande kleppen. Het stationaire gedeelte hoeft waarschijnlijk niet aangepast te worden, de hoofdsproeiers en de naalden (ook de vorm van de naalden) wel.
Suggestie's als "met een ruimer even de sproeiers wat groter maken" zou ik links laten liggen; je krijgt ze namelijk moeilijk gelijk, zeker als je het "even met de hand" doet.
 
Ik moest bij mij Eliminator 250 van sproeier 90 naar sproeier 130, en de gasnaalden ongeveer 4mm omhoog zetten,
voordat de dip in het midden van het toerenbereik,
en de schokken bovenin weg waren.

Bijna 50% meer!!

Geen ruimers kopen, gewoon sproeiertjes kopen. Bespaart een hoop gepiel.

Mijn airbox hield gigantisch veel tegen.

Ik vlieg nu door mn versnellingkjes heen, en wil iedere keer naar de 7 schakelen :] Nu nog mijn zelfbouw open demper erop.

T is geen snelle motor, (die wil ik ook niet) maar hij rijd een heel stuk vlotter. En veel beter geluidje.
 
Ja, ok, na de gedane arbeid komt-ie heus wel op een testbank hoor. Maar wil gewoon zoveel mogelijk zelf doen, snappie? Maar wil gewoon van m'n hele luchtfilterhuis enzo af ivm "cleane look"...

Laat ik het anders stellen, wanneer je deze vraag op deze wijze steld geef je toch aan dat je niet echt weet waar je mee bezig bent. Om problemen te voorkomen kun je het dan beter niet zelf doen.
De problemen zijn meestal zeer slecht en onregelmatig lopen, slechte gasaanname, bokken, inhouden en in het extreme geval verbrande kleppen. Het stationaire gedeelte hoeft waarschijnlijk niet aangepast te worden, de hoofdsproeiers en de naalden (ook de vorm van de naalden) wel.
Suggestie's als "met een ruimer even de sproeiers wat groter maken" zou ik links laten liggen; je krijgt ze namelijk moeilijk gelijk, zeker als je het "even met de hand" doet.
 
Ja, ´t is echt niet zo dat ik er helemaal niks vanaf weet hoor... Maar was meer benieuwd naar de ervaringen van anderen! Ik ga het gewoon proberen, en zie wel waar het schip strand, het project heeft geen haast!

Maar iig bedankt voor de meningen!
 
Oftewel dat is al 1000 keer gedaan.
Dus gewoon een afspraak met een bekwame rollerbank/tuner maken en die gooit er een standaard set tegenaan.
Geen geklooi en gepiel, kost een paar tientjes meer, maar dan ben je in 1 uur klaar en loopt alles meteen goed zoals het hoort.

Besef wel dat k&N filters een ongeloofelijke teringherrie maken.
Dat je een klein vijfde filter voor je carterontluchting nodig hebt waardoor hij die olie stank niet meer verbrand maar bij stilstand (stoplicht) om jouw helm heen walmt (frietpan is er niks bij).
Rijd je met volle kuip, dan doen, rijd je met en kale fiets, dan maak je het vermoge wind gevoelig.........wind gevoelig?
Jeweetwel, bijvoorbeeld vrachtwagentje inhalen, krijg je zo een wind dreun waarbij je vermoge wegvalt en weer terug opbouwd.
Ik werd daar bij mijn bandit 1200 helemaal geflipt van en heb gewoon de standaard filterkast er weer opgezet en die opengewerkt (leverde overigens meer PK dan met 2 losse ovalefilters).

Wat denk je waarom in technische auto folders de inhoud van de luchtfilterkast vermeld staat?
Hoe groter die kast hoe meer soeplesse, hoe minder klimaat gevoelig je fiets...
Want het loopt dadelijk met van die POWERRRR filters (geef mij maar een danoontje) duidelijk beroerder in de bergen, in de mist of bij regen.
 
Ja, open uitlaat heb ik wel, maar zoek nog ´n manier om die te monteren. Heb er wel een uitlaatbochten bij, maar uit 1 stuk, en zonder flensen... Zit nu nog originele 4-in-1 Marshall onder, iemand interesse misschien?

Maar 4 open K&N filters dus? Heb ik wel naar gezocht, maar heb alleen maar K&N vervangingsfilters gevonden...
 
Ja, tering... Voor 1 K&N filter, heb ik ook 4 goedkopies...

Probeer eerst wel ff uit, 't is toch m'n prutsmotor/pekelfiets/winterprojectje.

Dus mochten er nog GSX1100-rijders zijn die wat onderdelen zoeken, heb nog wel het een en ander aan overbodig spul liggen... (voorpartij+koplamp, topkuip, tank, middenbok, Marshall 4-in-1 + bochten)
 
Terug
Bovenaan Onderaan