MaxVSR

Rookie
17 jul 2020
6
2
Zwolle
Ik wilde graag powerfilters monteren op mijn CBF 500 uit 2004, maar dit zou betekenen dat het luchtfilterhuis verwijderd zou moeten worden. Nu is dit naar mijn mening niet zo'n probleem, maar waar ik mee zit is dat er ook nog slangen zijn aangesloten op het luchtfilterhuis van de motor;
1. Een slang voor het PAIR systeem
2. Twee slangen voor carter ontluchting

Voor de carter moet er volgens mij gewoon druk kunnen ontsnappen via de slang die normaal gesproken op het luchtfilterhuis zit aangesloten. Een filter zoals deze zou hetzelfde moeten kunnen. Maar, ik vraag me af of dit bij het PAIR systeem ook het geval is. Weet iemand of dit hier hetzelfde geval is, of gebruikt PAIR een bepaalde druk uit het luchtfilterhuis om goed te werken? Lees ook veel dat mensen dit systeem gewoon dichtgooien omdat het ploffen zou veroorzaken bij een aftermarket uitlaat.

Iemand hier enige ervaring mee? Alvast bedankt!
 

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
1.995
1.132
Lemelerveld
Pair systeem kun je eventueel in z'n geheel verwijderen en afblinden, dan is het geplop ook weg.
Carter ontluchting even een klein filtertje op voor zowel rommel er in als uit.

Na powerfilters moet je wel afstellen en als t flink regent loopt t echt klote, maar daar had je al vrede mee gesloten denk ik.
 
11 jun 2020
143
44
Snap waarom je 't zou willen, maar bedenk wel dat je in een beerput terecht kan komen met je carbs, sproeiers vervangen en dat soort dingen voor hij weer fatsoenlijk rijd. Als dat het je waard is, gewoon doen natuurlijk, knutselen is leuk, als je erop voorbereid bent. 🤞
 

MeanBlueMan

Moderator a la Pastafari
Crew
Donateur
8 jan 2003
107.332
9.071
Heb je suggesties?

Ik wel: origineel houden en probleemloos rijden.

Als je lekker wilt sleutelen en t graag wil, dan moet je dat natuurlijk lekker zelf weten, vooral doen in dat geval.

Maar als er ergens veel topics over zijn, waar de enige oplossing blijkt te zijn: 'bouw maar weer terug naar origineel' dan zijn het wel de topics over powerfilters.
Moeilijk goed af te stellen en erg gevoelig voor weersveranderingen. En op de koop toe meer kans op troep die mee komt je cilinders in.
 

MaxVSR

Rookie
17 jul 2020
6
2
Zwolle
Snap waarom je 't zou willen, maar bedenk wel dat je in een beerput terecht kan komen met je carbs, sproeiers vervangen en dat soort dingen voor hij weer fatsoenlijk rijd. Als dat het je waard is, gewoon doen natuurlijk, knutselen is leuk, als je erop voorbereid bent. 🤞
Knutselen is geen probleem, de motor ligt nu ook al voor een groot deel uit elkaar. Was in ieder geval al van plan de afstelling door een garagebedrijf te laten doen maar veel andere dingen doe ik gewoon zelf.
 
Bovenaan Onderaan