Ik wilde graag powerfilters monteren op mijn CBF 500 uit 2004, maar dit zou betekenen dat het luchtfilterhuis verwijderd zou moeten worden. Nu is dit naar mijn mening niet zo'n probleem, maar waar ik mee zit is dat er ook nog slangen zijn aangesloten op het luchtfilterhuis van de motor;
1. Een slang voor het PAIR systeem
2. Twee slangen voor carter ontluchting
Voor de carter moet er volgens mij gewoon druk kunnen ontsnappen via de slang die normaal gesproken op het luchtfilterhuis zit aangesloten. Een filter zoals deze zou hetzelfde moeten kunnen. Maar, ik vraag me af of dit bij het PAIR systeem ook het geval is. Weet iemand of dit hier hetzelfde geval is, of gebruikt PAIR een bepaalde druk uit het luchtfilterhuis om goed te werken? Lees ook veel dat mensen dit systeem gewoon dichtgooien omdat het ploffen zou veroorzaken bij een aftermarket uitlaat.
Iemand hier enige ervaring mee? Alvast bedankt!
1. Een slang voor het PAIR systeem
2. Twee slangen voor carter ontluchting
Voor de carter moet er volgens mij gewoon druk kunnen ontsnappen via de slang die normaal gesproken op het luchtfilterhuis zit aangesloten. Een filter zoals deze zou hetzelfde moeten kunnen. Maar, ik vraag me af of dit bij het PAIR systeem ook het geval is. Weet iemand of dit hier hetzelfde geval is, of gebruikt PAIR een bepaalde druk uit het luchtfilterhuis om goed te werken? Lees ook veel dat mensen dit systeem gewoon dichtgooien omdat het ploffen zou veroorzaken bij een aftermarket uitlaat.
Iemand hier enige ervaring mee? Alvast bedankt!