MaxVSR

Rookie
17 jul 2020
6
2
Zwolle
Ik wilde graag powerfilters monteren op mijn CBF 500 uit 2004, maar dit zou betekenen dat het luchtfilterhuis verwijderd zou moeten worden. Nu is dit naar mijn mening niet zo'n probleem, maar waar ik mee zit is dat er ook nog slangen zijn aangesloten op het luchtfilterhuis van de motor;
1. Een slang voor het PAIR systeem
2. Twee slangen voor carter ontluchting

Voor de carter moet er volgens mij gewoon druk kunnen ontsnappen via de slang die normaal gesproken op het luchtfilterhuis zit aangesloten. Een filter zoals deze zou hetzelfde moeten kunnen. Maar, ik vraag me af of dit bij het PAIR systeem ook het geval is. Weet iemand of dit hier hetzelfde geval is, of gebruikt PAIR een bepaalde druk uit het luchtfilterhuis om goed te werken? Lees ook veel dat mensen dit systeem gewoon dichtgooien omdat het ploffen zou veroorzaken bij een aftermarket uitlaat.

Iemand hier enige ervaring mee? Alvast bedankt!
 
Knutselen is geen probleem, de motor ligt nu ook al voor een groot deel uit elkaar. Was in ieder geval al van plan de afstelling door een garagebedrijf te laten doen maar veel andere dingen doe ik gewoon zelf.

Dan gewoon doen, zou wel voor de betere gaan dan (K&N?) en niet die cheapo ebay paddestoelen.
Die houden toch meer vuil e.d. tegen. Verbruik gaat wel omhoog, maar dat wist je waarschijnlijk al. 🤞
 
Een goedlopende motor staat natuurlijk voorop, maar als dit onmogelijk zou zijn met zulke filters zouden ze ook niet verocht worden lijkt me

Een goedlopende motor onder alle omstandigheden is een motor met het originele luchtfilterhuis.

Een goedlopende motorfiets met open luchtfilters is er een die op de vermogensbank is afgesteld en onder die omstandigheden super loopt. Gaat het echter regenen of is de temperatuur heel anders moet je om hem goed te laten lopen waarschijnlijk weer de vermogensbank op....
 
Terug
Bovenaan Onderaan