Powersl@ve is stout geweest

ben je niet toevallig in de war met je rechterbeen???
Iedereen die ik ken leert/heeft geleerd rechterpootje aan de grond.
ik heb ook geleerd dat het rechterbeen op de grond moet... :?
Dat vond ik nog raar , omdat je niet met je achterrem kunt remmen dan als je bv op een helling staat.Daar wissel ik dan ook ff :P

@TS : super dat je op 2 wielen gereden hebt.Is toch heel wat anders dan die semi auto-op-3-wielen ;)
Ik heb er respect voor dat je het doet , kan me voorstellen dat je je idd heel groot voelde op dat moment :)
 
:} :} :}

Diep respect!

Mooi om te zien dat je, als je je iets in je kop haalt, vaak heel veel kan realiseren.

Go for it!
 
Tss, heeft ie een Busa met span en gaat ie solo rijden. Rre jongens die eenbeners :?

:+


:} :} :} voor je lef!
 
Zal ik er voor de duidelijkheid ff bijvermelden dat ik wel "echt" motor rijd sinds mei 2000 op een Hayabusa met EML span.

Van de wet (CBR) mag ik niet op een solofiets rijden, ik heb dan ook aantekeningen bij mn A over een derde wiel, wijzigingen rem- en koppelingsysteem e.d. Een hele waslijst iig.

Destijds met mn examinator die de rijtest afnam wel over gehad over de mogelijkheden om solo te rijden met een bovenbeenamputatie maar het CBR zegt: geen kniegewricht dus geen gevoel voor evenwicht dus kun je geen motor rijden.

Yeah right! :r

Voorlopig zal een rijtest er niet inzitten, mn plan is wel om regelmatig solo te rijden hier op het industrieterrein om weer e.e.a. goed onder de knie te krijgen.
Zodra dat voor mezelf naar het zin gaat maar weer 's contact opnemen met het CBR over de (on)mogelijkheden.
Ik redeneer zo dat als ik een stapeltje bijzondere verrichtingen met goed gevolg uitvoer dat ik daarmee bewijs wel degelijk gevoel voor evenwicht te hebben (me dunkt, ik huppel al 5 jaar op 1 been :P ))

We sulle sien... 8-)
 
...Destijds met mn examinator die de rijtest afnam wel over gehad over de mogelijkheden om solo te rijden met een bovenbeenamputatie maar het CBR zegt: geen kniegewricht dus geen gevoel voor evenwicht dus kun je geen motor rijden...
Lekker dan :( Ik kan er niet over oordelen maar als ik jouw verhaal zo lees moet dat best kunnen!
 
respect! *D

In 2001 heb ik mijn rechteronderbeen gebroken (zwaar, kuitbeen doormidden, scheenbeen op twee plaatsen gebroken, en scheenbeen in de lengte gebarsten) en toen heb ik er ook over nagedacht "wat als ik mijn (onder)been kwijt zou zijn??"
Gevolgd door "...wat zou ik dan wel niet allemaal moeten wijzigen aan mijn moto om toch nog te kunnen rijden?"

Mag ik vragen tot waar je je been kwijt bent ? Net boven de knie? Of tot aan het bekken? Maw, je kan je bovenbeen nog gebruiken om je vast te klemmen?
 
...Voorlopig zal een rijtest er niet inzitten, mn plan is wel om regelmatig solo te rijden hier op het industrieterrein om weer e.e.a. goed onder de knie te krijgen.

respect!

Dat onder de knie krijgen moet je hier wel erg figuurlijk nemen, om over kneedowns maar niet te spreken (alleen links...) :]
 
Rare lui bij het CBR.

persoonlijk lijkt mij rijden makkelijker, dan lopen met een prothese, maar ik kijk nergens meer van op. Die fietsen maker bij mij in het dorp gaat met een been op de ski de bergaf(ook geen knie)... Dat evenwichtverhaal snap ik dan ook niet. Ik werk dan ook niet bij het CBR...

een duim rem voor de wheely's en gaan!!!!!! Suc6!!!
 
ben je niet toevallig in de war met je rechterbeen???
Iedereen die ik ken leert/heeft geleerd rechterpootje aan de grond.
Je hebt gelijk, ik heb al weer te lang niet meer gereden O-) Net weer gereden en meteen het rechterbeen aan de grond *D

Ik moet wel zeggen dat het soms niet lukt om rechts te landen, mischien omdat je er niet zo bewust mee bezig bent.
 
Bij het afremmen zorgen dat je meteen zn vrij te pakken hebt en de linkerpoot aan de grond zetten.
Maar euh.... hoe kan je dan ooit nog wegrijden? Je krijgt 'm dan toch nooit meer in z'n één? Ik zou denken dat je zorgt dat je 'm in z'n één zet en vervolgens de koppeling inknijpen.
 
Klopt, bij de stoplichten moet ik gewoon in 1 gaan, maar zodra ik de motor stil zet in zn vrij om met mn hand de standaard uit te doen.

@dbuvens: halverwege bovenbeen en dan iets lager ongeveer...
 
= VERVOLG =


Whoeoehahahahaa......


Vanmorgen dan op een echte 2-wieler gereden. Die GN van 2 weken geleden was toch meer een brommer...
Vrijdag heeft mn broer de FZ6 van mn pa opgehaald, moeders had meteen een vermoeden wat er dit weekend zou gaan gebeuren en pa heeft me 3x op het hart gedrukt dat ik rustig aan moest doen, niet vanwege zijn nieuwe motor maar vanwege mezelf. Mooi dat vertouwen.

Vanmorgen dus met mn broer wezen toeren hier in de omgeving, eerst lekker op rustige weggetjes om er na 5 jaar weer een beetje "in" te komen.
Zoals verwacht ging het allemaal als vanzelf, compleet geen problemen met het evenwicht.
Enkel bij de stoplichten ging mn broer naast mij stoppen voor het geval ik onverwacht toch naar rechts zou kantelen, maar dat bleek verder niet nodig, echt alle handelingen gaan al automatisch.

De nieuwe fazer laat zich makkelijk sturen, maar op de dijk naar Deventer begon ik toch echt mn zijspan te missen want met zo'n solomotor zijn die bochten bepaald geen uitdaging. Alles met 2 vingers in de neus en ik vind je mag er wel wat voor doen.

Maar dat werd al spannender toen ik het laatse stuk op de nieuwe GSXR1000 van mn broer verder ging, dat heeft tenminste power en wegligging. Op dat ding gingen de bochten veel strakker en de lijnen veel vloeiender en kreeg ik eindelijk de feeling terug waar ik naar op zoek was, plat en hard gaan blijft mooi.

Conclusie is dat ik het wel vaker wil doen, maar dat zal er niet teveel van komen omdat het toch wel erg illegaal is allemaal. Komt bij dat ik toch stiekem liever zijspan rijd.
Toch ga ik wel verder informeren naar de mogelijkheden om weer legaal te mogen rijden op 2 wielen (zonder bak) en wie weet kan ik over een jaar of wat een 2e hands GSXR750 / 1000 ernaast gaan rijden.

:]
 
Terug
Bovenaan Onderaan