Powersl@ve is stout geweest

Powerslaaf_is_exit

MF veteraan
18 feb 2003
1.362
1
'k heb vanavond op 2 wielen gereden, en dan bedoel ik niet op mn 3-wieler met de bak de lucht in maar echt op een solomotor.

Momenteel staat er een GN250 bij ons in de garage (Deadeye weet welke, maar vooral niet verder vertellen ;) ) en daar ging ik 's ff op zitten.
Vervolgens zonder na te denken de standaard met de hand ingeklapt, met de hand in zn 1 gezet, gestart en weggereden het industrieterrein op.... :blink:

....en verdomd, na bijna 5 jaar reed ik dus echt op 2 wielen! En het gekke was dat het zo vertrouwt aanvoelde, het ging zo makkelijk alsof ik het nog dagelijks doe.

Daarna ff die zwart/gele GSXR600 gestapt en.....nee hoor, niet gereden! :D

Wel ff gepast op de 750 van mn broer en ook daar wilde ik zo op weg rijden maar daar wachten we even een mooie zaterdagmiddag voor af.

Integenstelling tot ik verwacht had gingen ook de rechterbochten uitermate gemakkelijk. Omdat mn rechterpoot mist had ik een "psychisch" effect verwacht van een rechterbocht niet "durven" nemen maar het gevoel voor de motor in combinatie met mijn (toch wel superieure) gevoel voor evenwicht maakte het allemaal zo makkelijk. ik voel me even HEEL GROOT, ECHT!

Toch wel lekker, ik ga er binnenkort mee door om te oefenen en wie weet..... *D

Het CBR kan zich gaan klaarmaken voor de 1e rijtest van een 1 benige om zn (solo)motorrijbewijs weer te bemachtigen, althans.....daar droom ik nu ff van :z
 
Wat zal dat toch een heerlijk gevoel moeten geven!!
Doe ajb wel voorzichtig.

Maar je rechter poot mist?? :?

Dan is het nog knapper dat je even op een motor stapt!

Petje af en go all the way!
 
Gaaf joh!!!

Maar hoe heb je dat gedaan allemaal joh?
Aan komen rijden, rap naar de 1 en remmen + linkerbeen aan de grond.
Lijkt me toch wel, misschien psychisch, wennen om linkervoet op grond te zetten.
Is toch over het algemeen de rechter.

En met wegrijden?


Vertel...
 
Feitelijk ging het allemaal zonder nadenken.
Zodra bij het optrekken de motor in beweging kwam had ik meteen een gevoel van totale controlle. Bij het afremmen zorgen dat je meteen zn vrij te pakken hebt en de linkerpoot aan de grond zetten.
Bij het afremmen laat ik automatisch de motor iets naar links hellen om er zeker van te zijn dat ik niet naar rechts val.
Dat zou enkel kunnen gebeuren zodra ik bijna op het dode punt van stilstaan kom en er een windvlaag van links komt, dat zou wel lastig zijn zeg maar...

Ja, dit ga ik 's wat vaker proberen, mn broer stelt zn 2001 GSXR750 beschikbaar, maar ik denk dat het allemaal beter lukt op de 600 Fazer van mn pa.
Die Fazer kan ik denk ik als het moet wel op de prothese opvangen.

Hehehe, ik neem er nog 1tje op! 8-)
 
een maat van me heb 1 arm,en rijdt ook motor.
hij heeft een speciale haak ,en heb zelf zijn motor aangepast(cbr600f)
de koppeling zit bij ziin rem en schakelaars ook.
ik sta er nog steeds van te kijken hoe hij dat doet :}
 
Hee Powerslave, kicken man, echt onwijs gaaf.

Ik heb een keer een Duitser ontmoet die met 1 arm reed, andere was een prothese welke die vast haakte aan zijn stuur, je kan het je eigenlijk niet voorstellen, maar :}

Maar succes bij het CBR *D
 
[me]Friezinnetje neemt er ook eentje op je "overwinning" *D
[/me]


Volgens mij is het net zo'n gevoel als voor de eerste keer na het halen van je rijbewijs op je eigen motor wegrijden :}
 
Holy shit! Ik heb respect voor je dude! Erg dapper van je om het zo even te proberen. Succes met die rijtest!
 
Daarna ff die zwart/gele GSXR600 gestapt en.....nee hoor, niet gereden! :D
Als je t maar laat :P

[me]Deadeye gaat zn bike maar es op slot zetten
[/me]


Ennuh..misschien ff voor de volledigheid van t verhaal dat je alweer 4 jaar rondcrost op een aangepaste hayabusa met zijspan.

Bij de volgende solo-rijtest ben k graag aanwezig ;)
 
Gaaf joh!!!

Maar hoe heb je dat gedaan allemaal joh?
Aan komen rijden, rap naar de 1 en remmen + linkerbeen aan de grond.
Lijkt me toch wel, misschien psychisch, wennen om linkervoet op grond te zetten.
Is toch over het algemeen de rechter.

En met wegrijden?


Vertel...
Mij hebben ze geleerd om op het linker been te landen bij rijlessen :?
 
Gaaf man! En dan meteen het gevoel weer terug hebben *D
En die motor en je rijbewijs gaan echt wel komen als ik het zo hoor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan