Powerslide !!!

rEPLICa

Die hard MF'er
1 okt 2001
331
1
Eindhoven
Ik moest net eventjes iets ophalen en dat vond ik net te ver om met de fiets :j te gaan. Dus ik motor :} uit de berging gehaald.

Daarna rijd ik weg met flink veel gas (choke nog open) en ik doe net een beetje te lomp terwijl ik nog licht ingedraaid sta. Wheelspin (het was een beetje nat), achterwiel dat het voorwiel voorbij wil komen, ik voetje weer aan de grond en ik kom natuurlijk niet meteen op het idee om wat minder gas te geven |( . Daarna zag ik het licht en gaf wat gas terug en herstelde de fiets zich weer :9 .

Hoewel ik wel een beetje schrok had ik gelijk daarna toen ik de straat uit reed wel zo\'n gevoel van, koel dat was mooi. Stel je voor hoe ontzettend gaaf een wheelie dan wel moet zijn :) ...

Maar moraal van dit verhaal, opletten het is best glad hoewel er hier in het zuiden een mooi zonnetje is.
 
Ik moest net eventjes iets ophalen en dat vond ik net te ver om met de fiets :j te gaan. Dus ik motor :} uit de berging gehaald.

Daarna rijd ik weg met flink veel gas (choke nog open) en ik doe net een beetje te lomp terwijl ik nog licht ingedraaid sta. Wheelspin (het was een beetje nat), achterwiel dat het voorwiel voorbij wil komen, ik voetje weer aan de grond en ik kom natuurlijk niet meteen op het idee om wat minder gas te geven |( . Daarna zag ik het licht en gaf wat gas terug en herstelde de fiets zich weer :9 .

Hoewel ik wel een beetje schrok had ik gelijk daarna toen ik de straat uit reed wel zo\'n gevoel van, koel dat was mooi. Stel je voor hoe ontzettend gaaf een wheelie dan wel moet zijn :) ...

Maar moraal van dit verhaal, opletten het is best glad hoewel er hier in het zuiden een mooi zonnetje is.

Glad ?? Glad? Het is gewoon wat vochtig, glad is het pas als je niet meer buiten kunt lopen en alle kanten op glijd :)

En een wheelie is heel leuk om te doen jah, heb zelf niet meer geoefend, doe ik wel weer als het wat minder vochtig is, ik moet \'m nog wat in balans houden om heel lang te rijden op het achterwiel :9
 
Hier is het niet glad.Ben net nog ff weg geweest.Het is wel verdomd koud.De wegen zijn hier wit van de pekel.Dadelijk ff me motor maar mooi poetsen.
En wheelies en powerslides heb ik nog niet gemaakt met me 25 kw ;( .
Ik ook willen kunnen *D
 
Powerslide heb ik ook eens gemaakt met m\'n brommer, in een werkplaats waar ik aan het opruimen was (pand moest leeg). Daar zat nogal een gladde vloer in met een bult stof erop.

Ik rij daar redelijk vlot naar binnen en maak een lichte bocht en dat achterwiel begon uit te breken joh, scheelde echt weinig of ik lag lekker op de grond.
Niet echt powersliden maar lijkt er wel op.
 
Powerslide heb ik ook eens gemaakt met m\'n brommer, in een werkplaats waar ik aan het opruimen was (pand moest leeg). Daar zat nogal een gladde vloer in met een bult stof erop.

Ik rij daar redelijk vlot naar binnen en maak een lichte bocht en dat achterwiel begon uit te breken joh, scheelde echt weinig of ik lag lekker op de grond.
Niet echt powersliden maar lijkt er wel op.


[Wannabe MOD mode]
Dit is MOTOR-forum, niet brommer-forum! ;)
Ik ga toch ook niet vertellen dat ik een keer met m\'n crossbrommer over de kop ben gevlogen ? (serieus).
[/wannabe MOD mode]
 
[Wannabe MOD mode]
Ik ga toch ook niet vertellen dat ik een keer met m\'n crossbrommer over de kop ben gevlogen ? (serieus).
[/wannabe MOD mode]
En wat heb je nu gedaan dan?!

Maar Vertel, vertel!

Oh nee mag weer niet hé
 
Laatst bewerkt:
een powerslide doe je op power, niet omdat de weg en/of je banden nog te koud zijn. Dat zijn poor-mans-slides :P

Ook als je een keer uit je bol bent gegaan en je banden zitten onder de losse stukken rubber moet je goed uitkijken als je em s\'ochtends koud uit je schuur trekt... hoewel het wel geinig is zo te glijden, want je hebt weer snel contact met het goede rubber.
 
Heb ik ook eens gehad, reed de parkeergarage uit na m\'n werk, had \'s ochtends wel gezien dat de boel opgebroken was maar \'s middags dus niet meer aan gedacht. Oftewel: echt heel weinig gas (gewoon rustig de helling oprijden) en toch een uitbrekend achterwiel. Kwam helemaal goed, stond alleen op de verkeerde weghelft. :) Waar gelukkig geen auto aankwam.

Goed, is ook niet spectaculair, maar goed genoeg om een paar meter verder te kijken of je niet toevallig een zachte achterband hebt.
 
Heb ik ook eens gehad, reed de parkeergarage uit na m\'n werk, had \'s ochtends wel gezien dat de boel opgebroken was maar \'s middags dus niet meer aan gedacht. Oftewel: echt heel weinig gas (gewoon rustig de helling oprijden) en toch een uitbrekend achterwiel. Kwam helemaal goed, stond alleen op de verkeerde weghelft. :) Waar gelukkig geen auto aankwam.

Goed, is ook niet spectaculair, maar goed genoeg om een paar meter verder te kijken of je niet toevallig een zachte achterband hebt.

Keertje gehad toen ik net van een rotonde af kwam. Kwam ook op de andere weghelft terecht, maar geloof dat er olie op de weg lag van een of andere auto, anders schiet je achterwiel niet bijna onderuit ;)
 
Fijne kerst oma !!!!.

Even het topic opfrissen. Zoals je ziet zijn er buiten de MotoGP / WSBK ook nog goden die aardig kunnen sliden.

 
Laatst bewerkt:
Gisteren zelf nog een powerslide gemaakt, reed ongeveer 60 een bocht in ging iets te schuin voor mijn motor toen brak de achterkant uit. Maar omdat ik wel is vaker powerslides maak wist ik het goed op te vangen, gelukkig :+ .
 
gewoon een setje qualifiers nemen, in de regen gaan rijden, 2 keer terugschakelen, gas erop, en hebt een prachtige powerslide op de A9
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan