Powervalve mechanisch of elektronisch?

buikschuiver

Die hard MF'er
12 feb 2003
940
1
Nijverdal
voor mijn Cagiva Freccia heb ik momenteel 2 donor motoren staan. Een ouder model met mechanische powervalve en een nieuwe met de elektronische valve.

Qua betrouwbaarheid lijkt mij de mechanische wijzer & voor het vermogen (i.v.m. de curve) de elektronische (aangestuurd d.m.v. bougie pulsen). Waar gaat jullie voorkeur naar uit?
 
Ik zou lekker de electronische er in doen. Een Cagiva, is toch al niet betrouwbaar, dus dan maakt dat ook niet meer uit :) Als de electronische besturing uitvalt, staat ie dan open of dicht?
 
Via een reeks mechanische hefboompjes vanaf de PV wordt een as aan gestuurd die in de carter gaat. In het carter moet ik ff kijken, maar als ik het goed heb ging dat met een centrifugaal koppeling oid.

ik heb nog een complete C10R staan met nieuwe zuiger er in. Als je interesse hebt....

Nah heb net nu 2 donor motoren aangeschaft en een compleet frame opnieuw in de verf staan inclu 160 kitje met 34mm vlakschuif ;) . iig 1 ff 1# afbouwen en later eventueel pas 1 extra.

Heb je BTW enige kennis van de aansturing van je PV?
 
Die gedachte was bij mij ook door het hoofd gegaan }) .

Gewoon 2* op de bank zetten met PV open en een keer dicht meten & bij het snijpunt v/d curves het TPM aflezen en toepassen op de mechanische valve :) .

In mijn cagiva handleiding kan ik BTW niks meer vinden over de aansturing v/d C10 valven. Iemand nog enige extra info?, of kennis die hij met mij wil delen? Het kan imo dus ook nog zijn dat deze door de gashendel wordt gestuurd d.m.v. een splitter oid?

[edit] Gevonden het schijnt een centrifugaal koppelingetje te zijn. Morgen maar eens een kijk operatie uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Ter ondersteuning:
Mechanische PV aangestuurd van uit het carter
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan