PPP & A4 deel 2

Welke bocht het fijnst na de rijbaanscheiding

  • De binnenbocht

    Stemmen: 4 19,0%
  • De buitenbocht

    Stemmen: 15 71,4%
  • RobRD weer? :P

    Stemmen: 2 9,5%

  • Totaal aantal stemmers
    21
Status
Niet open voor verdere reacties.
"Rocken"? Er word tegenwoordig alleen nog maar gerockt door Andrew WK en Peter Pan Speedrock !! Maarre, het is hier een motor-forum.. geen Hitkrant.. ;)
 
Effe een vraagje... weet iemand al wanneer de nieuwe R6 leverbaar is??
020-6546543, Yamaha Motor Distribution BV, Bellsingel 2 1119NV Schiphol-Rijk:

Telefoniste : "Goede middag, met Yamaha Motor Distribution BV, u spreekt met .. :P "

Ik : "Goede middag, met mij..kunt u vertellen wanneer de nieuwe Yamaha R6 leverbaar word" :?

Telefoniste : "Dat zal begin volgend jaar zijn meneer!" *D

Ik : "Dankuwel mevrouw, goede middag!" ;)

Telefoniste : "Goed middag!" :9
 
om maar metteen met de deur in huis te vallen. en dan de nadruk op vallen, ik ben maandag onderuitgegaan in de bocht einde A4 snelweg op. de dag ervoor had ik er nog voor het eerst mijn knie aan de grond gekregen.

wat er gebeurde is het volgende: Schoof ineens weg, kom hem nog wel houden, maar heb daarna toch verkeerd gekeken en schoot over de ophoging naast de weg heen. Had er 10 minuten ervoor ook al gereden toen was er niets aan de hand.
kan ook zijn dat ik gewoon te overmoedig die bocht ben in gedoken. Stuurde voor mijn gevoel nu alleen iets later in en had een volle tank.Gevolg is, de rechter voor/zijkant van mijn f2 in erlkaar, een beschadigging aan de rand van mijn voorvelgen, en mijn 6mnd oude Dainese pak (waar ik zo trots op ben.....ehh was) naar de k'lote. Gelukkig meeste kapschade en zelf niets, toch nog iest positiefs.

had niet verwacht dat dit mijn 1e reactie op dit topic zou zijn...had ik zondag maar gerageerd over mijn 1e knee-down
 
Als eerste: klote zeg '( gelukkig heb je er zelf niets aan over gehouden :) suc6 met de wederopbouw van je fiets.

maar wel ff dit: ALSJEBLIEFT oefen dit soort ongein in de ZOMER! de temperaturen zijn nu gewoon TE LAAG |( Ik snap best dat je graag wil leren knieen enzo maar de marge is nu gewoonweg te klein. En aangezien je nog niet genoeg ervaring hebt reageer je meestal verkeerd op een onverwachte situatie zoals een "stapje" van je band. Nogal een linke combo dus :(

Het kan zijn dat je banden te koud waren aangezien je waarschijnlijk voor het verkeerslicht hebt stil gestaan.


[me]Crash heeft niet de illusie dat dit de eerste nog de laatste rookie was die onderuit gaat op de ppp/a4[/me]
 
Laatst bewerkt:
onzin van die temperaturen,'vroeger' reden we vonkend bij 3!Graden de brug op en af,je moet wel het goede rubber hebben he....
Dus geen ex-racebanden of macadams,maar gewoon simpele bt-010's voldoen prima <10Graden.
Misschien zat er wel olie/diesel aan je banden van het tankstation :?

enne banden maak je warm door te acceleren en hard te remmen,dus niet slingeren met die ooievaarsbenen |( dat koelt de banden juist af!!!!
 
@Porky:

Inderdaad kan je met deze temperaturen best nog plat door de bocht, maar ik heb ook al twee kleine uitstapjes meegemaakt deze en vorige week op einde A4. Terwijl ik niet zo schuin ging als in de zomer. Ik rijd op BT-012, maar ik heb waarschijnlijk meer ervaring dan fdr. En jij hebt nog meer ervaring... :) We weten allemaal niet of fdr zijn banden warm had, en of zijn vering goed stond.

Dus, voor alle veiligheid, doe allemaal lekker voorzichtig !! Dan kunnen we in April weer allemaal heelhuids vonkend de blauwen lastig vallen.. })
 
onzin van die temperaturen,'vroeger' reden we vonkend bij 3!Graden de brug op en af,je moet wel het goede rubber hebben he....
Dus geen ex-racebanden of macadams,maar gewoon simpele bt-010's voldoen prima <10Graden.
Misschien zat er wel olie/diesel aan je banden van het tankstation :?

enne banden maak je warm door te acceleren en hard te remmen,dus niet slingeren met die ooievaarsbenen |( dat koelt de banden juist af!!!!

Pork heeft gelijk O-)

Zorg dat je een rondje hebt gereden, rem hier en daar ff flink door en je hebt grip genoeg voor behoorlijke bochtensnelheden. Misschien moet je bij deze temperaturen wat soepeler insturen en uitaccelleren, maar verder kun je gewoon knallen. Dit weekend nog best lol gehad met 12 graden en Metzeler Racetecs.

Ongeval klinkt als een schrikreactie op wat onrust in de brommert (vering? wat vuil op de weg?). Succes ermee in ieder geval.
 
Nou ik weet niet wie gelijk heeft maar ik heb 2 weken geleden tot 3 keer toe een klein uitstapje gehad , banden waren wel warm , dus ik houd het voorlopig wel voor gezien , wacht wel tot het een beetje warmer word weer :]
 
onzin van die temperaturen,'vroeger' reden we vonkend bij 3!Graden de brug op en af,je moet wel het goede rubber hebben he....
Dus geen ex-racebanden of macadams,maar gewoon simpele bt-010's voldoen prima <10Graden.

Tuurlijk KAN het wel alleen de vraag is of het VERSTANDIG is als je nog niet zoveel ervaring hebt mr Porky ;)
 
Ik had deze week ook ff een glij momentje op de ppp.
Was opweg naar huis, bandjes koud. Te plat, bocht naar links begon mn achterband iets te schuiven, in princiepe geen probleem. Bocht naar rechts kwam de voorband dr bij. iets te fanatiek over gegooit van links naar rechts. Zat op het witte vlak. stom, maarja, wel weer van geleerd
 
week of 2 gelede me standaard/steppies aan dr grond voor het eerst, was idd niet echt super om mee te maken, gelukkig heb ik dit vaker op me scooter mee gemaakt (daar wel op me bek gegaan), heb nu geluk gehad en ook denk ik best wel wat aan me scooter tijd gehad

je leerd dr echt wel wat van de eerst keer dat je zo iets mee maakt op de motor, gelukkig ben ik overeind gebleven en kan ik opgelucht ademhalen.

En de ligt steeds meer rommel aan het einde van de a4 :-(, kan best zijn dat er een diesel spoortje of iets lag, of idd van het benzine station.

Maarja veel suc6 met het opknappen van je bike, en je heb zelf gelukkig niks
 
om maar metteen met de deur in huis te vallen. en dan de nadruk op vallen, ik ben maandag onderuitgegaan in de bocht einde A4 snelweg op. de dag ervoor had ik er nog voor het eerst mijn knie aan de grond gekregen.

wat er gebeurde is het volgende: Schoof ineens weg, kom hem nog wel houden, maar heb daarna toch verkeerd gekeken en schoot over de ophoging naast de weg heen. Had er 10 minuten ervoor ook al gereden toen was er niets aan de hand.
kan ook zijn dat ik gewoon te overmoedig die bocht ben in gedoken. Stuurde voor mijn gevoel nu alleen iets later in en had een volle tank.Gevolg is, de rechter voor/zijkant van mijn f2 in erlkaar, een beschadigging aan de rand van mijn voorvelgen, en mijn 6mnd oude Dainese pak (waar ik zo trots op ben.....ehh was) naar de k'lote. Gelukkig meeste kapschade en zelf niets, toch nog iest positiefs.

had niet verwacht dat dit mijn 1e reactie op dit topic zou zijn...had ik zondag maar gerageerd over mijn 1e knee-down

gelukkig heb jij niks de bike is alleen maar materiaal.
succes met herstellen

ik zelf ben een tijdje terug nog met kaaszje ferrekau en loes op einde a4 aan het spelen geweest leuke bocht *D



[me]IKBENGEK had ergens anders gezegd dat hij hier niet meer zou posten sorry ferko ;) [/me]
 
Ik had deze week ook ff een glij momentje op de ppp.
Was opweg naar huis, bandjes koud. Te plat, bocht naar links begon mn achterband iets te schuiven, in princiepe geen probleem. Bocht naar rechts kwam de voorband dr bij. iets te fanatiek over gegooit van links naar rechts. Zat op het witte vlak. stom, maarja, wel weer van geleerd

Ik heb momenteel alleen tijd voor kleine reparaties...
 
[me]IKBENGEK had ergens anders gezegd dat hij hier niet meer zou posten sorry ferko ;) [/me]
Maakt niet uit, mailtje naar de modjes is onderweg, je zal waarschijnlijk 1 weekje mf moeten missen })

Ik heb momenteel alleen tijd voor kleine reparaties...
Was alleen ff een spannend momentje :P
off topic: rob, ben je nr kwijt, als je wil kun je deze ff sms'en :)
 
020-6546543, Yamaha Motor Distribution BV, Bellsingel 2 1119NV Schiphol-Rijk:

Telefoniste : "Goede middag, met Yamaha Motor Distribution BV, u spreekt met .. :P "

Ik : "Goede middag, met mij..kunt u vertellen wanneer de nieuwe Yamaha R6 leverbaar word" :?

Telefoniste : "Dat zal begin volgend jaar zijn meneer!" *D

Ik : "Dankuwel mevrouw, goede middag!" ;)

Telefoniste : "Goed middag!" :9
Thanx :9 Was niet echt bijster aanwezig die dag :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan