PPP weer in het nieuws

Zou het geen oplossing zijn om allemaal weer de originele pijp er op te zetten? ;)

Ik denk als de politie het een keer in z'n hooft haald om iedereen te gaan controleren op CE-goedgekeurde uitlaten, en de rest met rust laat, het probleem snel is opgelost. :z

Ik begrijp het probleem wel.
Jullie hebben op de volgens mij op de eerste plaats geen enkele voorstelling, van de hoeveelheid geluid dat die uitlaat produceert, als je er bij 9.000 recht achter staat.
Als je op de motor zit word dit geluid overstemd door het windgeruis, en zelfs als je er naast staat te kijken, dan is dat nog anders dan dat je er recht achter staat.
Maar op het moment dat die motor in een bocht zit en de opening van de "open" uitlaat recht naar je toewijst, lijkt het af en toe alsof een straaljager langskomt.

Ik vind het niet erg om het af en toe te horen, en als ik het zat ben, dan vertrek ik.

Maar deze mensen, die kunnen niet weg, en hebben op een mooie zondag dag bijna 24 uur aan een stuk door om de 5 minuten een straaljager langs hun huis vliegen.

Ik woon zelf ook in een vrij rustige buurt, helemaal geen problemen. Maar af en toe word ik ook ziek van die jongetjes op die skateboards, die the hele dag stoep op/stoep af lopen te springen. "Tak....Tak....keTAk". Als ze om 1 uur 's nachts nog bezig zijn, zeg ik er ook wat van.

Dus eigenlijk zijn jullie het zelf schuld als ze maatregelen gaan nemen, monteer gewoon allemaal jullie originele uitlaat, dan kan je nog steeds flink racen, en heeft de buurt er minder last van..... compromisen sluiten heet dat.... of nog beter "het Poldermodel".

Maar blijf je herrie schoppen, dan kan je er straks helemaal niet meer rijden.... dus wat heb je liever!?
 
Niet mee eens.........

Hoe kommie in godsnaam op het woord: racuh :?

Dat het herrie maak, ok dat begrijp ik...

Maar dat gezeur .....pfffffff

Tis en blijft een zeurland.... politiestaat...

Auto`s makuh geen geluid :?

Wor hiero zo MOE van..
 
Gelukkig hoort ie al dat vrachtverkeer dat er dagelijks de snelweg op en af gaat niet, want een vrachtwagen met oplegger hoor je nauwelijks en de tram hoort ie zeker ook niet rijden :(
Ik denk dat dit zo'n figuur is die van zijn vrouw niet mag motorrijden omdat dat te gevaarlijk is en nu die frustratie afreageert op anderen die dat wel leuk vinden.
 
Gelukkig hoort ie al dat vrachtverkeer dat er dagelijks de snelweg op en af gaat niet, want een vrachtwagen met oplegger hoor je nauwelijks en de tram hoort ie zeker ook niet rijden :(

Een vrachtwagen maakt een totaal ander geluid als een motor bij 9.000 toeren.

Ze klinken als je er naast staat op 10 meter even hard, maar het hoogfrequente geluid van een motor draagt gewoon verder.

De chopper van de buurman die voor de deur meer geluid produccert als mijn motortje hoor ik als hij de bocht om is al lang niet meer. Maar mij hoor je 4 straten verder nog.

Ik zou zeggen ga eens een dagje bij hem in de tuin zitten (nee, niet met 100man *D ), en vorm dan eens een menig over hoe het klinkt.
 
Een vrachtwagen maakt een totaal ander geluid als een motor bij 9.000 toeren.

Ze klinken als je er naast staat op 10 meter even hard, maar het hoogfrequente geluid van een motor draagt gewoon verder.

De chopper van de buurman die voor de deur meer geluid produccert als mijn motortje hoor ik als hij de bocht om is al lang niet meer. Maar mij hoor je 4 straten verder nog.

Ik zou zeggen ga eens een dagje bij hem in de tuin zitten (nee, niet met 100man *D ), en vorm dan eens een menig over hoe het klinkt.

Daar zit wat in, maar bij hem in de tuin zitten heeft weinig zin. Ik geniet namelijk van motorgeluiden en da's ook precies het probleem. Niet iedereen geniet van hetzelfde.
Ik stoor mij bijvoorbeeld kapot aan de oefenavond van mijn buurmeisje ( nee .... dat bedoel ik niet ). Op haar vaste vioolavond speelt ze met haar vriendin viool. Leuk hoor een hele avond twee violen die je tv overstemmen. Het enige is dat ik dit gewoon pik en er niets van zeg. Het is nu eenmaal geven en nemen in het leven. Helaas denkt niet iedereen er zo over :?
 
Het enige is dat ik dit gewoon pik en er niets van zeg. Het is nu eenmaal geven en nemen in het leven. Helaas denkt niet iedereen er zo over :?

Ja, de een heeft gewoon een hogere tollerantie grens dan de ander.

Maar wat zou je doen als ze nou geen oefenavond meer heeft, maar besluit maar een "muziekschool" te openen en van 7:00 to 23:00, 7 dagen in de week te lopen jengelen.

Hoe tollerant ben je dan nog?
 
Op woensdag 09 oktober 2002 12:03 schreef Yzf1kr het volgende:...
Hoe tollerant ben je dan nog?
Ik kan me best wel voor een groot deel in jou standpunt vinden maar dan nog heb je het feit dat de beste man zelf naast een snelweg is gaan wonen...
 
Auto`s makuh geen geluid :?

Er zijn weinig auto's met open uitlaten/race dempers. Als ik met mijn auto om 6.30 vertrek merken mijn buren dat echt niet. Als ik met mijn motor om 6.30 vertrek is de hele buurt wakker dankzij mijn carbon reflectie dempers. Mijn vriendin kan echter rustig iedere ochtend wegrijden dankzij haar originele fabrieksdempers.

Auto's maken dus wel geluid alleen meestal iets minder :P en niet zo mooi als een motor :9
 
Ja, de een heeft gewoon een hogere tollerantie grens dan de ander.

Maar wat zou je doen als ze nou geen oefenavond meer heeft, maar besluit maar een "muziekschool" te openen en van 7:00 to 23:00, 7 dagen in de week te lopen jengelen.

Hoe tollerant ben je dan nog?

Dat mag het buurmeisje niet want daar heeft ze een vergunning voor nodig :P Heeft ze die niet dan kan de gemeente ingrijpen.
 
Dat mag het buurmeisje niet want daar heeft ze een vergunning voor nodig :P Heeft ze die niet dan kan de gemeente ingrijpen.

Dan vind je het dus ook niet erg dat de politie binnenkort (=hypothetisch) de uitlaten op PPP gaat controleren :z

[Edit]
Daarom had ik muziekschool ook tussen aanhalingstekens gezet. Had namelijk al zo'n bijdehandte opmerking verwacht. Maar hoeveel mensen geven niet in hun vrijetijd "zwart" muziekles.

En weet je wat nog erger is als viool? BLOKFLUIT vooral als het onder de kleuters in de buurt weer een rage is. De hele dag door "fiieeet fuuutt fuuutt fiiiieeeeeeet" in je achtertuin. ')
 
Laatst bewerkt:
Daar zit wat in, maar bij hem in de tuin zitten heeft weinig zin. Ik geniet namelijk van motorgeluiden en da's ook precies het probleem. Niet iedereen geniet van hetzelfde.
Ik stoor mij bijvoorbeeld kapot aan de oefenavond van mijn buurmeisje ( nee .... dat bedoel ik niet ). Op haar vaste vioolavond speelt ze met haar vriendin viool. Leuk hoor een hele avond twee violen die je tv overstemmen. Het enige is dat ik dit gewoon pik en er niets van zeg. Het is nu eenmaal geven en nemen in het leven. Helaas denkt niet iedereen er zo over :?
Idee: laat een metal band in jouw huis oefenen op haar avonden. Metal + viool = :9
 
Maar vergeet niet dat het grootste gedeelte van het jaar er niet gereden wordt. Er is waarschijnlijk een hele periode van enkele maanden dat er nauwelijks gereden wordt. Verder de tijd dat er gereden wordt is dan enkele dagen wel, dan enkele dagen niet. En op de dagen zelf ook niet 24 uur lang...
 
'De geluidsoverlast is niet te accepteren', meldt woordvoerder Marc Bakker in de jongste noodkreet. 'Het is niet om aan te horen als ze weer met hun motoren langskomen.'
Dat ben ik, elke zaterdag ochtend tijdens m'n rijles! ;)
 
Hier woont Bakkertjuh
full
 
De snelste route van Parkeerplaats PPP, Rijswijk naar Delftweg, Rijswijk over 5,82 km in ongeveer 7 minuten
full

Met dank aan ALH.nl... :+
 
Laatst bewerkt:
Mooi,ik begrijp het.
Gaan we binnenkort eens onder 40 ogen bespreken,op de brug ofzo....
Onthouden jullie het huisnummer?
Zorg ik voor de stenen en verf :+
 
Op dinsdag 08 oktober 2002 22:38 schreef DutchChili het volgende:Als we dit verhaal tot een goed einde willen brengen zal iedereen gewoon moeten doen wat 'de vaste groep' al langer doet. Netjes rijden, niet te hard en vooral niet al te veel toeren maken op het viaduct boven de Vliet (water).
Standaard uitlaten schelen erg veel!.....i know, i know.....





en niet te vergeten het stukkie asfalt naar de linkerbocht toe. Hoe vaak ik niet stoere gasten vol accelerend op de bocht zie af denderen om vervolgens vol in de remmen te gaan om de bocht te redden. Wat schiet je er nu mee op? Ja klinkt lekker tusen rdwgebouw en haagsche Courant en klinkt zekker lekker onder de brug ;) Maaruh, achter die linkerbocht zitten volkstuintjes en daar zitten 65+ ers die ook vaak zin hebben om te klagen

Maestro

Die hoopt ook van het voorjaar nog gebruik te kunnen maken van de oprit by ppp.
 
Als ik mij niet vergis zitten er tussen de oudgedienden anders een paar die zo'n beetje continue op het achterwiel rijden, of kijk ik niet goed :? Ook is er één bij die op een Bandit langskomt en alleen burnouts, wheelies en stoppies maakt. Het lijkt nu net of alleen de nieuwe bezoekers het helemaal verkeerd doen.

Als de eerdergenoemde figuren niet bij de oud gedienden horen heb ik natuurlijk niets gezegd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan