stradje
Die hard MF'er
- 16 jun 2008
- 965
- 13
Als je deze titel ziet weet je al dat er een verhaal aan deze motor zit. Ik heb deze motor gekocht voor mijn jongste zoon toen je nog je rijbewijs kon halen voor een "lichte motor", waar je dan een aantal jaren op kon rijden voor je op een "zware" motor mocht rijden. We kochten deze motor van een oude man die gehoopt had dat zijn vrouw het nog leuk zou hebben gevonden om met hem te gaan touren. Dat was anders gelopen, dus de motor had net iets meer dan 2000 op de teller staan toen wij hem kochten zo'n 8 jaar geleden.
Met deze motor heeft mijn zoon de bijzondere verrichtingen geoefend (en wat illegale rondjes gereden). Helaas zakte hij bij zijn eerste poging. De herkansing werd gepland op de laatste dag voor het nieuwe motorrijbewijs systeem zou ingaan. Maar.... Dikke vette shit, op die dag sneeuwde het en werden de examens gecanceld. Het CBR was onverbiddelijk. Er kwam geen 2e kans meer. En deze motor was te zwaar voor het nieuwe "lichte" rijbewijs.
Het is wel een super leuk ding. Met een top van net iets meer dan 125 km/u en een verbruik 1:31,5. Hij trekt lekker pittig op tot 100 km/u. Daarna gaat het nog redelijk vlot door naar 125-130km/u. Je kunt er echt prima mee op de snelweg en niet alleen de rechterbaan. Vrachtwagens inhalen gaat gewoon veilig. Porsches zijn een uitdaging ;-)! En hij ziet er gewoon heel leuk uit (zie de foto's). Omdat het een naked bike is heb je het gevoel veel harder te rijden dan wanneer je de zelfde snelheid rijdt op de Suzuki Burgman die ik zelf had (eerder dit jaar verkocht) of mijn MP3 Yourban 300ie die ik nog heb. We hadden er in ons enthousiasme al een hele vakantie uitrusting bij gekocht om samen op pad te kunnen en we hadden nog veel spul van de vorige eigenaar gekregen.
Vorig weekend hebben we hem, na ruim 5 jaar in de overdekte stalling, weer van stal gehaald en voorzien van een nieuwe accu. Wacht dacht je? Direct starten en loopt als een zonnetje. Eigenlijk is deze motor nog splinternieuw.
Omdat mijn zoon met zijn autorijbewijs wel op de MP3 mag heb ik overwogen om de motor zelf te houden als 2e motor. Maar eigenlijk is dat onzin omdat we ook samen op pad kunnen met de MP3. Dus met pijn in het hart heb ik besloten dat hij ook weg mag. Net als ik dat eerder heb besloten voor mijn Suzuki Burgman 400. De nieuwe eigenaar daarvan is super tevreden.
De Honda CBF250 is een hele leuke motor voor iemand die graag van sturen/schakelen houdt en zichzelf niet persé met 160 km/u dood wil rijden. Hij heeft een enorme "funfactor".
Omdat dit het einde van tijdperk wordt kun je er enorm veel "gratis en voor niks" bij krijgen. De topkoffer, de nog 100% nieuwe Motodetail tassenset en als je wilt 1 of 2 helmen, laarzen, motorjas, handschoenen. Ik heb van alles meerdere maten, dus de kans is groot dat je gewoon met nul meerkosten buiten de motor heerlijk kunt beginnen aan je motor hobby.
Met deze motor heeft mijn zoon de bijzondere verrichtingen geoefend (en wat illegale rondjes gereden). Helaas zakte hij bij zijn eerste poging. De herkansing werd gepland op de laatste dag voor het nieuwe motorrijbewijs systeem zou ingaan. Maar.... Dikke vette shit, op die dag sneeuwde het en werden de examens gecanceld. Het CBR was onverbiddelijk. Er kwam geen 2e kans meer. En deze motor was te zwaar voor het nieuwe "lichte" rijbewijs.
Het is wel een super leuk ding. Met een top van net iets meer dan 125 km/u en een verbruik 1:31,5. Hij trekt lekker pittig op tot 100 km/u. Daarna gaat het nog redelijk vlot door naar 125-130km/u. Je kunt er echt prima mee op de snelweg en niet alleen de rechterbaan. Vrachtwagens inhalen gaat gewoon veilig. Porsches zijn een uitdaging ;-)! En hij ziet er gewoon heel leuk uit (zie de foto's). Omdat het een naked bike is heb je het gevoel veel harder te rijden dan wanneer je de zelfde snelheid rijdt op de Suzuki Burgman die ik zelf had (eerder dit jaar verkocht) of mijn MP3 Yourban 300ie die ik nog heb. We hadden er in ons enthousiasme al een hele vakantie uitrusting bij gekocht om samen op pad te kunnen en we hadden nog veel spul van de vorige eigenaar gekregen.
Vorig weekend hebben we hem, na ruim 5 jaar in de overdekte stalling, weer van stal gehaald en voorzien van een nieuwe accu. Wacht dacht je? Direct starten en loopt als een zonnetje. Eigenlijk is deze motor nog splinternieuw.
Omdat mijn zoon met zijn autorijbewijs wel op de MP3 mag heb ik overwogen om de motor zelf te houden als 2e motor. Maar eigenlijk is dat onzin omdat we ook samen op pad kunnen met de MP3. Dus met pijn in het hart heb ik besloten dat hij ook weg mag. Net als ik dat eerder heb besloten voor mijn Suzuki Burgman 400. De nieuwe eigenaar daarvan is super tevreden.
De Honda CBF250 is een hele leuke motor voor iemand die graag van sturen/schakelen houdt en zichzelf niet persé met 160 km/u dood wil rijden. Hij heeft een enorme "funfactor".
Omdat dit het einde van tijdperk wordt kun je er enorm veel "gratis en voor niks" bij krijgen. De topkoffer, de nog 100% nieuwe Motodetail tassenset en als je wilt 1 of 2 helmen, laarzen, motorjas, handschoenen. Ik heb van alles meerdere maten, dus de kans is groot dat je gewoon met nul meerkosten buiten de motor heerlijk kunt beginnen aan je motor hobby.
Bijlagen
-
20190503_132234.jpg331 KB · Weergaven: 99
-
20190503_132307.jpg292,7 KB · Weergaven: 76
-
20190503_132316.jpg261,4 KB · Weergaven: 64
-
20190503_133009.jpg275,3 KB · Weergaven: 68
-
20190503_133024.jpg262,8 KB · Weergaven: 92
-
20190503_133051.jpg340,9 KB · Weergaven: 84
-
20190503_133226.jpg157,5 KB · Weergaven: 79
-
20190503_133342.jpg168,7 KB · Weergaven: 59
-
20190503_133351.jpg114,7 KB · Weergaven: 80
-
20190503_133403.jpg269,3 KB · Weergaven: 70
-
20190503_134211.jpg273,9 KB · Weergaven: 76
-
20190503_135427.jpg290,9 KB · Weergaven: 78
-
20190503_135434.jpg270,3 KB · Weergaven: 64
-
20190503_135438.jpg275,7 KB · Weergaven: 56
-
20190503_135446.jpg245 KB · Weergaven: 65
-
20190503_135825.jpg278,6 KB · Weergaven: 61
-
20190503_135942.jpg227,9 KB · Weergaven: 53
-
20190503_135947.jpg310,4 KB · Weergaven: 66
Laatst bewerkt: