praktisch examen

zoe

Rookie
14 mei 2004
7
0
wevelgem
hoi hoi

ik heb net mijn uren les erop zitten en vanaf morgen kan ik volop beginnen oefenen... maar ik heb wat "schrik" voor het praktisch examen...

zijn de instructeurs echt streng of zijn ze mensenlijk?
en hoe verloopt dat examen op de weg??????

zijn er mensen die onlangs (of lang geleden) het examen aflegden en mij kunnen helpen hiermee? Tips, bedenkingen,... alles is welkom

:] Zoe

ben net geslaagd voor E door gewoon je dingen netjes te doen.
mijn A is al even geleden 3/4 jaar.
daar gold eigenlijk hetzelfde voor.

zijn de instructeurs echt streng of zijn ze mensenlijk?

Ik zou die cowboy verhalen van instructeurs die voor onzinnige dingen iemand laten zakken maar niet geloven.

Gewoon relaxed maar geconcentreerd rijden

toen ik bezig was met examen betrapte ik mezelf op een aantal fouten...
zoals eerst in een 60 zone rijden daarna mocht je gewoon weer 80.. toen reed ik nog steeds 60 want ik wist niet zeker of ik al uit de 60 zone was..
en daarna reed ik door de bebouwde kom 50.. toen kwam ik ineens een bordje tegen einde 30 zone.. sja niets van gehoord.
ze zijn wel oke hoor ;)

Heb ook net mijn a'tje.. Heb het uur voor het examen nog gereden, en dat ging waanzinnig slecht. Ik denk zelfs dat dat mijn slechtste les ooit was. Voor het examen was ik ontzettend zenuwachtig, niet halen kost toch 200 euro en een heleboel extra lessen. Het examen zelf ging naar mijn idee ook niet zo lekker. Paar keer geclaxoneerd ipv het knipperlicht te bedienen (was sinds les 4 niet meer gebeurd), en ook verschakelde ik me voor een bocht. Zelf dacht ik dat ik t niet had gehaald, maar dus toch geslaagd. Volgens de examinator keurig gereden :)
Mijn instructeur vertelde me later dat die kleine foutjes niet erg zijn. Je moet gewoon laten zien dat je dat ding beheerst, en dat je verkeersinzicht hebt. Beetje pittig, en goed rekening houden met het andere verkeer. Gewoon rijden zoals anders dus.

Overigens vertelde mijn broertje dat hij de les voor zijn examen ook erg slecht reed. Mischien brengt dat geluk?

Succes,

Geek.

Terug
Bovenaan Onderaan