Praktische campings om bij steden in Italie te kamperen

Norbietje

Rookie
21 apr 2023
4
20
Gennep
Hoi,

Ik ga binnenkort met motor en tent richting Italië.
Daar wil ik steden als Lucca, Florance, Pisa en Rome bezoeken.
Ik zoek nu bij elke stad een praktische camping waarbij ik met openbaar vervoer de stad in kan.

Wie geeft mij de hints.

Alvast bedankt.

Groetjes
Norbert
 
CAMPING VILLAGE St. MICHAEL a Tirrenia Pisa con spiaggia privata e Piscina Camping Pisa Camping Toscana Camping Mare Campeggi Toscana Campeggi Pisa

Deze camping ligt 2,5km van Pisa. Een paar minuten met de bus en je bent in het centrum van Pisa. Het dorp Marina di Pisa loop je zo naartoe, ´s avonds even een wandeling over de boulevard en daar lekker eten. Vanaf die camping kan je heel mooi binnendoor naar Luca (was toen lekker rijden). Hoe lang je daarover doet.... geen idee meer. Het is inmiddels meer dan 10 jaar geleden dat ik daar ben geweest.

Heel eerlijk.......die scheve toren......het is leuk om het een keer gezien te hebben maar verder stelt pisa niet veel voor.
 
Heel eerlijk.......die scheve toren......het is leuk om het een keer gezien te hebben maar verder stelt pisa niet veel voor.
Helemaal mee eens. Pisa is verder niet echt leuk. Teleurstellend eigenlijk.

Je zou ook kunnen besluiten even langs de toren te rijden en ergens anders te kamperen en een andere plek op te zoeken.
Sienna is dan nog wel een leuk alternatief, of Matera, of het Cinque Terre gebied.
Edit, Matera wordt wel een hele omweg... Sienna of Cinque Terre.. beiden leuk.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens. Pisa is verder niet echt leuk. Teleurstellend eigenlijk.

Je zou ook kunnen besluiten even langs de toren te rijden en ergens anders te kamperen en een andere plek op te zoeken.
Sienna is dan nog wel een leuk alternatief, of Matera, of het Cinque Terre gebied.

Cinque terre is wel erg mooi ja. Zeker de moeite waard. Het plaatsje marina di pisa is wel een heerlijk plekje om lekker te relaxen
 
Helemaal mee eens. Pisa is verder niet echt leuk. Teleurstellend eigenlijk.

Je zou ook kunnen besluiten even langs de toren te rijden en ergens anders te kamperen en een andere plek op te zoeken.
Sienna is dan nog wel een leuk alternatief, of Matera, of het Cinque Terre gebied.
Edit, Matera wordt wel een hele omweg... Sienna of Cinque Terre.. beiden leuk
Matera is idd wel een heel stuk verder. Als je daar eenmaal bent zou ik Alberobello zeker niet willen overslaan.

Enkele jaren terug op de 'stads-camping' van Sienna gestaan. prima plek.
Alleen bezoek stad was wel stevige wandeling. Eerst flink omlaag, spoorbrug over, daarna flink omhoog.
Mss zou wel hebben gekund met OV? Maar na zo veel motor-km's is niet verkeerd om de benen eens goed te bewegen.
 
Google even op stadscamping.
Direct raak, heb ze al gevonden.
En het alternatief is om in maps op camping en plaats te zoeken en dan met het ov naar de stad te reizen.
Beide opties werken prima.
Dat is ook wat ik meestal doe als ik een stad wil bezoeken. Googlen op stadscamping voor de betreffende stad en je hebt er zo een te pakken. Meestal niet de mooiste en/of rustigste campings, maar wel makkelijk. Of lopend, maar vaak met OV naar de stad. Die campings liggen altijd zo dat er OV in de buurt is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan