praktische vragen over 125cc 2takt racer

oxbow

MF'er
18 aug 2004
205
0
geel
ik ga zeer binnekort kijken voor een rs125 of mito125 max 3-4 jaar oud.

en heb wat praktische vraagjes. kan iemand de schakelsnelheden ongeveer zeggen.µ
iedereen zit te lullen over topsnelheid maar hoe hij rijdt in 5de wil ik ook wel weten. dan weet ik meteen of er veel overschot is enzo.

nieuwprijs van een rs125 was trouwens 4320€ en van een mito 5500€ en occasie mito's zijn veel goedkoper in belgie, rare wereld.

hij gaat veel gebruikt worden voor naar school. 4 volle km's dus tja dat is voor geen enkele motor goed. tegen dat hij warm is ben ik er al.
maar ook veel voor stukken van 50-100km.

kom nou alsjeblief niet af met 4takten want ik wil echt een schreeuwende 2takt.

ik heb de search gebruikt maar vond niet zoveel nuttig
ik heb gereden met rs50,derbi supermotard,en 125cc crossbrommers. en ben van plan om nog jaartje bij 2takt te blijven
 
nieuwprijs is ook 4799€ maar daar gaat 10% af.

er zijn veel winkels die je et volle bedrag laten betalen en dan een helm gratis ofzo. ik kan dus een nieuwe rs hebbe voor 4319€ en dan verdiend hij er nog goed aan.

op scooters en 50cc schakels word zelfs 15% gegeven.

is gewoon goeie winkel
 
hoi,
Een appie RS 125 loopt +- 140/150 km/h in zijn 5de versnelling.

Ik heb zelf een RS 125 chesterfield replica van bj.1995 en mag over een half jaartje zwaar.
Ik doe um binnenkort weg om effe door te sparen voor een supersport.

Greets GSX-Erie
 
ik ben eerder op zoek naar een nieuw model uit 2000-2004

ik had niet verwacht dat hij zo snel in 5de zou gaan. binnekort eens rondrijden en dan ga ik op mijn gemak eens kijken naar rs'jes en mito's
 
hij heeft 6 versnellingen he ;)

dan loopt hij als hij goed staat 170-175 op de teller(heb er zelf een gehad vroeger)
ideale opstapfiets voor een jaartje of zo,kan je als je die snelheid gewend bent een 250 kopen of een 400 (ah ja 4t wil je niet :) )
onderhoud valt nog wel goed mee als je zelf een beetje de boel in de gaten houd en onderhoud.
als je een okkasie koopt,let erop dat 't geen ex circuit is(zie je aan de borgingen overal en evt schade aan frame,kuipsteun en zo..) verder zijn het wel fijne fietsen,ging er ook mee naar school(ong zelfde afstand)
 
Ik ga met mijn Af1 bij 50 naar de twee, 80/90 naar de drie tot 180 in de zes. Ik raad je overigens echt af een tweetakt te gebruiken waarvoor jij het van plan bent(ritjes van 3/4 km). Het is irritant om met bromfiets-snelheden naar je werk te moeten. Regen de tijd dat ie warm is ben je er al geef je zelf al aan en doortrekken met koude motor is vragen om motorschade. Maar je moet het natuurlijk zelf weten.
 
onder de 5000rpm blijven tot het blok warm is, dan rij ik 70-80 ongeveer in 6e versnelling. ruim voldoende om een kort ritje in het dorp/verbindingsweg te doen.
( en niet meteen volgas geven omdat je dan toch nog redelijk snel zou weg zijn.. gewoon halfgas is goed :) )
 
Ik hoor snelheden varrierend van 150 tot 190 voor een RS125. Hou het dus maar op 170. Maar zijn leuke dingetjes, maar voor waar jij m voor wil??????? Geen 4 takt he? Ok, jouw keus, ga dan voor de RS en niet voor de Mito.
 
onder de 5000rpm blijven tot het blok warm is, dan rij ik 70-80 ongeveer in 6e versnelling. ruim voldoende om een kort ritje in het dorp/verbindingsweg te doen.
( en niet meteen volgas geven omdat je dan toch nog redelijk snel zou weg zijn.. gewoon halfgas is goed :) )

onder de 5000 toeren blijven? het minimale aantal toeren dat wordt aangeraden door aprilia zelf om te rijden is 4000. bij het warmrijden blijf ik altijd onder de 7000/7500 iig niet in het gebied van de powervalve
 
Ik hoor snelheden varrierend van 150 tot 190 voor een RS125. Hou het dus maar op 170. Maar zijn leuke dingetjes, maar voor waar jij m voor wil??????? Geen 4 takt he? Ok, jouw keus, ga dan voor de RS en niet voor de Mito.

En waarom dan wel ? :?

Ik rij zelf op een mito, fijne beginners motor. Ik rij er zelf ook gewoon overal mee naar toe als vervoer 6 km naar stad bv geen probleem hij is zo op temperatuur. maar leuk rijden in de stad is anders :r
 
hoe bedoel je juist met fijn rijden in de stad is iets anders?? :)

ik heb vandaag me derbi supermotard verkocht (50cc)

kga nu wss een enduro kopen husqvarna 250cc 2-takt uit 2002.

en offcourse ook een rs125 of mito maar welke van de 2 weet ik nog niet juist.
 
waarschijnlijk bedoeld ie dat je je in de stad helemaal suf schakelt en je dus continue bezig bent met het op toeren houden. lekker doorrijden is er dan niet bij.
 
ik kom van een aprilia rs50 (5bak- top van 95km/h)
en van een derbi supermotard 6bak- top van 85km/h)

dus het zal eerder een verbetering zijn voor mij. allen is het klote dat ik pas november 18 jaar word, en dan midden winter zou moeten beginnen rijden.
 
doet me denken aan mijn senda sm supermotard (50cc) die pas verkocht is met pekel van vorige winter nog op de velgen |( ja goed onderhoud is iets dat ik nu goed da leren
 
ik kom van een aprilia rs50 (5bak- top van 95km/h)
en van een derbi supermotard 6bak- top van 85km/h)

dus het zal eerder een verbetering zijn voor mij. allen is het klote dat ik pas november 18 jaar word, en dan midden winter zou moeten beginnen rijden.

tuurlijk is het een verbetering, daar was ik ook van overtuigd. Maar ook die verbetering gaat wel weer redelijk snel over in irritatie, zo van ik wil nog harder. Zeker op de snelweg is wat meer vermogen wel lekker.
Ik heb mijn rijbewijs op 16 december gehaald, dus ben ook ergens in november begonnen. Opzich viel het mij mee hoe vervelend het is. Alleen een beetje koud. Dus eerst zou ik lekkere warme handschoenen en liefst een eigen helm kopen voor de warmte, want de kleding van de doorsnee rijschool stelt niet zo bar veel voor.
 
Ja op de snelweg zou wat extra power welkom zijn maar je moet het zo zien, een 125cc is niet gemaakt voor continu op 9-10000 toeren te janken op de snelweg.. af en toe kan geen kwaad maar als je elke dag 50km snelweg wil gaan doen koop je beter een 4takt met veel koppel
 
helemaal mee eens. En om eerlijk te zijn: Nog meer power lijkt me wel wat, maar ik kan met me af1 me knie nog niet eens aan de grond krijgen dus valt er nog veel te leren. En me eerste schuiver heb ik ook al gehad in het half jaar dat ik rij. Misschien maar afvoeren naar 11 kw? :9
Maar voor het kortere afstands werk is een 125cc inderdaad wel goed geschikt.
 
ik rij al 2x winters rond dus ik heb een volledige winteruitrusting :]

als ik maar kan cruisen ben ik gelukkig
 
De winter is de perfecte tyd om je rijbewijs te halen
met sneeuw/ijs wordt toch niet gereden de andere dagen wel
heb je in het nieuwe seizoen je rijbewijs zijn de motors ook weer wat goedkoper door het nieuwe jaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan