Pre 90 klasse

Jaspercr125

MF veteraan
28 apr 2009
3.482
0
Biezenmortel
Ik zou graag wat meer info willen over de pre 90 races. En dit topic gebruiken voor mensen met een wat oudere motor om elkaar te kunnen helpen en informeren.
Ik had de vraag over de pre 90 races bestaat deze uit klasses van 125 tot 500. en of dat er eisen aan de motoren zijn.
Groeten Jasper
 
jah alles moet origineel zijn.
mogeen geen onderdelen op otor zitten uit 2002 bijvoorbeeld.
dus gewoon een motor van voor 1990
 
jah alles moet origineel zijn.
mogeen geen onderdelen op otor zitten uit 2002 bijvoorbeeld.
dus gewoon een motor van voor 1990

Inderdaad geen nieuwe gadgets..
Tuurlijk zie je wel nieuwere velgen en aangepaste voetsteunen ( breder) maar de prestatie bepalende delen of origineel, of echt uit die tijd.

Zo spannend is die klasse momenteel nog niet. . .man of tien aan de start.
Maar lijkt me wel erg leuk om daar eens in mee te rijden. Wie weet...ooit :)
 
Ik heb op dit moment mijn Yamaha yz490 uit 1984 klaar staat ook hier op het forum .
Ik ben van plan om ook een paar wedstrijden te rijden in de pr'e 90 klasse .
Er zijn alleen wat problemen daar met de echte twin shockers pr'e77 die willen dus alleen rijden zonder de mono shockers .
Zij vinden dat met de mono's de glans van hun klasse verdwijnd.
zondag is er een jaar vergadering waar dit wordt besproken dus of de pr'e 90 klasse er komt hangt van de leden af die moeten stemmen .
Dus als je interesse hebt de vergadering is dacht ik in amerzoden kijk op de site van dutch twin shock.
 
Is ook zo. :)

Ben de afgelopen maanden ook diverse keren benaderd of ik nog een 1989 had, of te koop wist.

Kon 1 persoon blij maken en die is dat ding nu helemaal aan het klaar maken voor de pré 90.

Wat moet zo'n motor nog opbrengen dan ben wel benieuwd heb de mijne op vele punten vernieuwd is een yamaha yz490 uit 1984 foto's ook hier op het forum
 
Ik heb op dit moment mijn Yamaha yz490 uit 1984 klaar staat ook hier op het forum .
Ik ben van plan om ook een paar wedstrijden te rijden in de pr'e 90 klasse .
Er zijn alleen wat problemen daar met de echte twin shockers pr'e77 die willen dus alleen rijden zonder de mono shockers .
Zij vinden dat met de mono's de glans van hun klasse verdwijnd.
zondag is er een jaar vergadering waar dit wordt besproken dus of de pr'e 90 klasse er komt hangt van de leden af die moeten stemmen .
Dus als je interesse hebt de vergadering is dacht ik in amerzoden kijk op de site van dutch twin shock.

er zijn verschillende klasses he je hebt de echte twinshock experts en masters.
dit is tot 85 maar niet alle modellen worden toegelaten.

pre 90 is een klasse apart
 
pre 90 was vorig jaar pre 88 wel de oude yamaha's maar geen mono 's full fluoter van suzuki of uni track van kawasaki en geen pro link van honda
wel de maico van 81 was de laatste twin shock volgens mij
 
Hallo, ik ben een 1988 YZ125 aan het opbouwen om mee te doen aan de pre90.
full
 
Het plan is om hem eerst technisch netjes te maken, en later als ik hier op wil blijven rijden dan cosmetisch bij te werken. Voor nu heb ik de lagers van de link en balhoofd vervangen. Ik heb al het plastic nieuw, is gewoon nog te koop van UFO. Renthal 722 stuur erop met 25mm stuur verhogers. De demping van de vering voor en achter deden het ook niet, ik heb hem af laten veren bij Jan Droog 100% shocks. Ik heb er erg veel zin om ermee te rijden. Ik hoop dat ik hem af heb voor zondag voor Emmen.
 
Ik heb nog twee KTM's uit 1987 en uit 1986 250cc's
Alleen de ratio klopt niet helemaal meer, 1 uur rijden is 10 uur sleutelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan