Pre 90 klasse

Naast mijn Honda CR250 2006 voor normale wedstrijden ben ik nu ook in bezit van een KTM MX250 uit 1988...

Hiermee ben ik van plan om pre90 te gaan rijden...

Maar nu hoor ik dat er regels zijn om mee te mogen doen:

-Startbewijs nodig
-lid worden van dutchtwinshock
-leeftijd voor deelname (ben 29)

wie kan me informeren zodat ik zonder problemen op de wedstrijddag mee kan doen.

mvgr. Maarten
 
Ik heb ook 2 motoren om eventueel mee te doen aan de pre 90 klasse. Een YZ490 uit 1982 welke ik nog helemaal na moet kijken. En een CR500 uit 1987.
Die CR ben ik de 2e eigenaar van. Heb ik gekocht in, ik meen, 1989 of 1990, was toen nog gewoon een jonge motor. Heb er veel te weinig mee gereden, nog nooit zelfs een zuiger vervangen en heeft echt jaren stilgestaan. Ben langzaam aan bezig hier spullen voor te verzamelen en ga hem dan als nieuw weer opbouwen. Zal er tzt wel eens wat van posten hier. Heb echter nogal wat projecten tegelijkertijd lopen, ook nog diverse wegmotoren en een opknaphuis.
 
Maarten kijk even op de website Dieren in de tuin - Dutchtwinshock , hier vindt je alle regels.

Ik rijd geen pre 90 meer, ik kan niet met zo'n zwalkende motor rijden. Als je op zo'n oud ding stapt merk je echt het verschil met een moderne motor. Zo strak mijn YZF450 over de knippen gaat. Is eigenlijk onvoorstelbaar. De Yamaha YZ125 1988 die ik voor de pre 90 heb stapt gewoon elke knip een 20 a 30 cm opzij. Ik heb hem ook laten afveren, misschien wat te hard wat het frame niet aankan maar ik kan er niet mee rond komen. Ik ben 2x op Rutten geweest en dat is toch een makkelijk baantje. Maar wel met van die randen de bocht uit en rembultjes. Dat ding ging echt alle kanten op. Ik houd het weer bij de YZF450. Verder is het wel een gezellige club mensen bij de pre 90.
 
Terug
Bovenaan Onderaan