Pre-winter project

MarK©

Die hard MF'er
19 mei 2004
911
0
Amsterdam
Ik kon niet meer wachten tot het echt winter zou worden met dit project.

Men nemen een Aprilia Falco

full
 
Men voegt daar aan toe een RSV Mille 2004 achterbrug, een RSV Mille 2004 Sachs schokdemper, een RSV Mille 2002 Sachs schokdemper voor de zekerheid en wat tools...

full
 
Dan zoekt men een inventieve manier om de achterkant van de motor de lucht in te krijgen...

full
 
En dat is een stuk beter zo!

full


De dempers zitter er inmiddels ook weer op, alhoewel die MotoGP achtige look mij ook wel beviel. Nu nog even het nieuwe voortandwiel er op en even wachten op het nieuwe achtertandwiel, en dan is ie klaar.... voor nu dan. })

Heb helaas nog geen tijd gehad om wat betere foto's te maken, bij daglicht (werkweek is weer begonnen en dan is daglicht schaars B|
 
Laatst bewerkt:
Ziet er idd. goed uit :} Morgen verslag van hoe hij rijdt? :9~ Zijn de connectiepunten van de veer van de oude en nieuwe brug precies hetzelfde? Is de wielbasis en hoogte hierdoor nog veranderd?
 
Ziet er idd. goed uit :} Morgen verslag van hoe hij rijdt? :9~ Zijn de connectiepunten van de veer van de oude en nieuwe brug precies hetzelfde? Is de wielbasis en hoogte hierdoor nog veranderd?

Het verslag van hoe hij rijdt zal nog even op zich laten wachten, ik moet namelijk eerst een staalborsteltje vinden dat klein genoeg is om die oude Loctite uit het draad van het oude voortandwiel te halen. Pas dan kan die nieuwe erop (tips?!). Ik zit nu ook een RSV Mille 2004 schokdemper op, maar volgens mij zijn de bevestigingspunten exact gelijk. Het enige verschil is de vorm van de triangel en de hevel die het frame, de veer en de brug met elkaar verbinden.
Deze nieuwe schokdemper is ook in hoogte te verstellen (in tegenstelling tot de oude) en dus kan ik de hoogte zelf bepalen.
Wat betreft de wielbasis ben ik niet helemaal zeker. Het zou kunnen dat deze nu ietsiepietsie langer is, maar ik had geen probleem met remleidingen etc.
 
Terug
Bovenaan Onderaan