Premie motorverzekering Unive vertiendubbelt!

Arab Rider

@Mokum
13 mrt 2015
322
40
Amsterdam
Ik ben sinds jaar en dag verzekerd bij Unive. Eerst mn scootertje en later mijn motoren. Zeer tevreden over hoe alles altijd verliep. Tot ik een premie berekening deed voor een potentiele motor...blijkt de premie bijna verdiendubbeld! Ik betaal nu 3 tientjes per maand. Gaat om een WA+beperkte casco (diefstalverzekering). Prima voor een KTM 1290 SAS uit 2018. Maak ik dezelfde berekening kom ik uit op 275 per maand! Je denkt nou dat moet een calculatiefout zijn, maar nee... Heb het laten bevestigen en ze hebben de premie verhoogd aldus Unive. Ik noem dit niet verhogen. Verhogen doe je met 10%, max 20%. Dit is gewoon stoppen met motorverzekeringen door klanten weg te jagen.

Lang verhaal kort! Waar kan ik mijn motor goed verzekeren zonder dat ik mijn motor binnen moet stallen zonder een vermogen per maand kwijt te raken?
 
Mijn oldtimerverzekering schrapt ineens pech-hulp.. alternatievensuggesdingen welkom.
 
Voor een nieuwe 1290 S bj 2020 kom ik op 37.50 bij de anwb, Wa / casco . 10 dznd km per jaar.
Woon 20 km van amsterdam
 
anwb kun je betalen en als puntje/paaltje komt doen ze niets, nooit weer!
Nou dat hangt er van af, ik ben 2x weggesleept 1x met de Amazon distributietandwiel (fiber) kaduuk, Mercedes 207d in Beieren met Volvo262 achterop en binnen 5 uur gerepareerd dezelfde dag. En een keer accu leeg, licht aan gelaten 8)7.
De premie heb ik er voor jaren eruit...
 
Ik heb heel andere ervaring, bepaald door een vrouw(..) die niet wist waar de koplamp van een motor zit.. Nou ja, alles na te lezen in mijn reisverslag op dit forum..
 
Ik heb heel andere ervaring, bepaald door een vrouw(..) die niet wist waar de koplamp van een motor zit.. Nou ja, alles na te lezen in mijn reisverslag op dit forum..
Een vrouw heb ik nooit ter reparatie gehad, ook een keer was de benzinepomp van de 343 stuk, komt er helemaal een collega langs om er 1 te brengen, hield ook van oude blikjes...
 
Ik zit ook al mn hele leven bij Unive met mn motorverzekeringen en heb het net even nagekeken. Mijn maandpremie blijft gelijk, had er net een brief over gehad dat er wat zou gaan veranderen aan de tarieven maar komt op hetzelfde neer.
 
Ik ben sinds jaar en dag verzekerd bij Unive. Eerst mn scootertje en later mijn motoren. Zeer tevreden over hoe alles altijd verliep. Tot ik een premie berekening deed voor een potentiele motor...blijkt de premie bijna verdiendubbeld! Ik betaal nu 3 tientjes per maand. Gaat om een WA+beperkte casco (diefstalverzekering). Prima voor een KTM 1290 SAS uit 2018. Maak ik dezelfde berekening kom ik uit op 275 per maand! Je denkt nou dat moet een calculatiefout zijn, maar nee... Heb het laten bevestigen en ze hebben de premie verhoogd aldus Unive. Ik noem dit niet verhogen. Verhogen doe je met 10%, max 20%. Dit is gewoon stoppen met motorverzekeringen door klanten weg te jagen.

Lang verhaal kort! Waar kan ik mijn motor goed verzekeren zonder dat ik mijn motor binnen moet stallen zonder een vermogen per maand kwijt te raken?


Volgens mij doe je toch echt iets fout want als ik jouw motor bij unive en centraal beheer vergelijk dan is je premie ongeveer gelijk bij beide partijen.

Dus voor je zomaar een willekeurige aanbieder gaat bashen ben ik benieuwd of je je verwachtingen wel goed gemanaged hebt.

Bijvoorbeeld een scooter is wel iets anders dan een bijna nieuwe ktm 1280 :?
 
Da’s ergens in de hoofdstad en om nou heel de stad als risico te bestempelen?
Maar dan nog de gehele combinatie, de KTM is dat een gewild model bij de gilde?
Ik kon laats een all-risk afsluiten voor m’n motor voor minder dan 40€ per maand.

ik woon dan ook niet in mokum, heb m’n motoren wel binnen staan En dat kon wel de prijs wel eens behoorlijk drukken.
 
combimotors.nl ?
Daar kan je WEL je motor verzekeren tegen normaal tarief.:t

In voorjaar wil ik een verzekering voor mijn Blackbird.
Het is de 2e motor, dus je begrijpt schade-vrije jaren is zero, nul dus!

Ga ik op de site naar die boeven van anw-Nee en vul daar al mijn gegevens in.
En JAWEL een verzekering is mogelijk! Hoera, opgelost.
Ik ga de verzekering officieel aanvragen (met exact dezelfde vragen) en dan ineens TOCH een afwijzing.
Ja, meneer Dit is een SPORT-Motor en die verzekeren wij NIET :X je snapt wel: Veel te gevaarlijk!!
Ik had op de site toch gemeld dat het over een Blackbird ging, stelletje oelewappers!
En dat allemaal terwijl ik met mijn andere motor nog NOOIT een claim heb gedaan. Dus hoe onveilig rijd je dan?
Het mag dan wel gaan over een oude (sport?)motor FZ, maar ook deze is zeker niet de langzaamste!

Ik had ALLE en dan bedoel ik echt ALLE gegevens dus ook op de site al vermeld, dus niks aanvullende gegevens.
Op de site kon ik mij WEL aanmelden, maar als ik dan toehap dan kan het op grond van exact dezefde gegevens ineens NIET.:r
Ik ben en was nog NOOIT afgewezen voor een verzekering. Kom ik bij anwNEE/ Unigarant dan krijg je zoiets.:X

Als ik dan later ontstemd bel met anwNee over deze gang van zaken dan wuiven ze dat achteloos weg.
Nee, bij de anwNEE zien ze mij niet meer!

Ergste was deze zomer toen ik me wilde aanmelden voor een reisverzekering.
Dan komt de vraag of je ooit bent afgewezen voor een verzekering. Daarop moet ik de komende jaren dus JA invullen.
Ben je klaar mee. Moet je weer van alles gaan uitleggen. :r

Het mooiste is nu, dat ik bij Combimotors.nl wel verzekerd kon worden.
Wat ik zelf al verwachtte, heb ik de hele zomer met deze levensgevaarlijke sportmotor Blackbird nog geen krokus plat gereden.
Het motorseizoen is nu voorbij, en daarom zal in Maart 1 schade-vrij jaar worden bijgeschreven.
Stelletje sukkels van anwNee/ Unigarant!!🙃
 
Laatst bewerkt:
AH die verzekeraars sporen niet, bel je op .. doe eens een pakketje..
1 oud koekblik ( WA ) , 1 senior motor ( WA ) , 1 opa motor .. ( WA ).. doe eens een aanbieding.
Meneer.. we verzekeren géén oldtimers.. helemaal .. niet..
Sturen ze me door naar een vergelijk site om maar een verzekeraar te zoeken.....


Vervolgens loop je weg, via zo'n vergelijk site 3 verschillende verzekeraars voor 3 voertuigen , een drol en 3 knikkers verzekerd.. ( WA )
..
( of ik nu 1 of 3 kentekens inklopt, maakt ook niet meer uit.. hééé ... da's allemaal goedkoper ! )


Bellen die eerste je vervolgens op waarom je met "al" je verzekeringen weg loopt !


Ja.. hallo , JULLIE sturen me weg... en dan heb je een slapende hond wakker gemaakt.
Van de gelegenheid gebruikt al m'n verzekeringen maar eens tegen het licht gehouden..
Kon van het verschil eens lekker gaan eten met m'n vrouw !

Oh.. ja, dat wás ook Unive trouwens
 
Was er geen gedoe met een verkeerde classificatie van de KTM .
Dat deze als offroad werd gezien IPV allroad ?
 
Kijk dit is wat ik invul. Is niet mijn postcode ivm privacy, is van een aantal buurten verder.

Unive.JPG



Woon je in een risico gebied?
Amsterdam is denk ik een risico gebied ja.
Voor een nieuwe 1290 S bj 2020 kom ik op 37.50 bij de anwb, Wa / casco . 10 dznd km per jaar.
Woon 20 km van Amsterdam
Ik heb Amstelveen geprobeerd en ook daar echt heel duur.
Even Rotterdam ingevuld; 4 tientjes per maand.
Rotterdam is obv 3 jaar schadevrije jaren 272 euro.

Unive2.JPG
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan