Premie motorverzekering Unive vertiendubbelt!

kom op 6 euro wa+ beperkte casco.
15 schade vrije jaren.

Hebben jullie zo weinig schade vrije jaren, of zijn jullie heel jong dat je zoveel moet betalen?
 
Veel van die jonge gasten komen bij de verzekering aan de beurt!!.
Ze willen de allermooiste fiets om te blitsen op de boulevard.
Voor die gewilde bikes betaal je de hoofdprijs. Verder ben je jong dus nog weer duurder. Ook geen schade-vrije jaren.

Alles bij elkaar een half maandsalaris om alleen te verzekeren!
Je kan beter als je jong bent op een oud beessie met WA beginnen!
 
Tsja ik betaal nu rond de 100 euro per maand voor mijn verzekering met alles erop en eraan. Ik vindt het niet zo erg, de auto die ik mag rijden is van mijn baas en die betaal alles, dus dan kan ik dat wel missen.

Edit: mijn welgemeende excuus, het is 99,54 euries
 
Of op pappie zijn naam verzekeren😁 volgens mij kan je zelf op iemand zijn naam verzekeren die niet een een rijbewijs heeft, je oma ofzo 🤔
 
volgens mij kan je zelf op iemand zijn naam verzekeren die niet een een rijbewijs heeft, je oma ofzo

Tuurlijk, waarom zou dat niet kunnen? Je oma mag er alleen niet zelf op rijden :)

/edit: voor de volledigheid, lees wel even goed de verzekeringsvoorwaarden, want dat hebben ze zelf ook bedacht natuurlijk, en meestal willen ze ook weten wie de hoofdberijder is als dat iemand anders is dan de verzekeringhouder/eigenaar ;)
 
Laatst bewerkt:
KTM 1090R hier, WA+ verzekerd bij Univé: €161 per jaar.

Edit: heb je je schadevrije jaren van de auto overgenomen op de motor? En veel (auto)schades geclaimd afgelopen jaren?
 
ik zit bij die toko in Apeldoorn,
mijn verzekering van auto en motor lopen daar,
motor was daar al verzekerd, nu na jaren leaseauto te hebben gereden moest ik weer eens een auto aanschaffen,

dus ik even Apeldoorn bellen,
werden de schadevrije jaren van de motor bij de auto gerekend,

lijkt mij dat dit anders om ook zal werken..
 
Helemaal mee eens met deze merken.

Een motor mag 1 kleur hebben en dat is ZWART. (hoewel dat tegenwoordig een issue is)
Want al dat oranje is ook niet mooi!
 
zwart is ook weer zo zwart,,, kleur geen probleem,
oranje ook niet, zolang t maar niet uit Oostenrijk komt.. (of eigenlijk India)
motor1.jpg

beetje kleur kan geen kwaad!
🤪
 
Kijk dit is wat ik invul. Is niet mijn postcode ivm privacy, is van een aantal buurten verder.
Ik woon iets meer richting centrum, scheelt meteen ruim 100 euro/maand. Een hogere leeftijd of toevoegen van SCM-alarm maakt geen enkel verschil.
 
Dus in de banlieu zit je goedkoper dan in het centrum?
Aso-buitenwijk lijkt me juist de plek om je motor snel kwijt te raken..........................:?
 
Ik betaal eur 6,24 per maand voor mijn Zx6r uit 2002. All risk verzekerd (gemeente Enschede). Zitten geloof ik wel nu 3 schadevrije jaren van de motor zelf op en wat van de auto die ook bij de Ohra zit.
 
Ken ook nog wel gekker hoor..
Met koekblik dan wel te verstaan,,,

Mijn jonkie van nu net 5jaar, betaal ik per maand ruim (en met WA+) €10 MINDER voor dan onze barrel die bestemd is voor de Garbage Run, en dan ook nog
alleen maar met een kale WA..
Daarbij komt dan ook nog dat het barreltje bijna 21jaar oud is.
Dus ja, schiet mij maar lek...

Voor mijn Poes, betaal ik iets van €8 p\m WA+
 
Tja, bekende "risico motor" in een "risico gebied" en dan gaat de premie direct door het dak zodra je "beperkt casco, of casco" zou willen. Daar zijn natuurlijk wel redenen voor te bedenken die de verzekering bepaalt op basis van euhm.. Ervaringen uit het verleden.

Een kennis van mij wilde een nieuw Vespa motorscootertje verzekeren in Mokum, kwam ook een heeeele interessante premie uit. Hij rijdt nu voor een +/- 80% lagere premie op een 1000cc.
 
Veel van die jonge gasten komen bij de verzekering aan de beurt!!.
Ze willen de allermooiste fiets om te blitsen op de boulevard.
Voor die gewilde bikes betaal je de hoofdprijs. Verder ben je jong dus nog weer duurder. Ook geen schade-vrije jaren.

Alles bij elkaar een half maandsalaris om alleen te verzekeren!
Je kan beter als je jong bent op een oud beessie met WA beginnen!
Ja maar met een oud beestje kan je niet shinen op de boulevard,en dan versier je geen chickies man:+
 
Je hebt blijkbaar gewoon pech met type motor en woonplaats, eventueel in combinatie met leeftijd en rijervaring/schadevrijejaren.
 
Ik betaal op dit moment circa €30,- (WA+), ook bij Univé. Als ik hem nu weer invul dan zou het €161,- moeten worden. Hoop dat ik binnenkort geen verhoging mag verwachten :')
 
Ik betaal op dit moment circa €30,- (WA+), ook bij Univé. Als ik hem nu weer invul dan zou het €161,- moeten worden. Hoop dat ik binnenkort geen verhoging mag verwachten :')
Het kan dus erger haha. Heb het wel geëscaleerd bij Univé. Ze gaan er naar kijken.
 
Ik ben na 8 jaar weg bij Univé, premie op mijn CB500 van '96 ging met €1,50 omhoog en als ik hem nu berekend betaal ik zelfs €3,50 meer dan het oude bedrag.
Maar ben meer weggegaan omdat de premie op een Fiat Panda van 2005 met bijna €25,- per maand omhoog ging _O-
 
Ja maar met een oud beestje kan je niet shinen op de boulevard,en dan versier je geen chickies man:+
Voor dat shinen (met je blitse motor op afbetaling) moet je dan wel flink betalen.
De tijd dat ik daar ook nog aan mee moest doen is (gelukkig) al een tijdje voorbij....................
 
Voor dat shinen (met je blitse motor op afbetaling) moet je dan wel flink betalen.
De tijd dat ik daar ook nog aan mee moest doen is (gelukkig) al een tijdje voorbij....................
Ja inderdaad,het enigste wat nu nog shined is m,n grijze haar 🤫 :+
 
  • Haha
Waarderingen: JuH
Via Bikerpolis betaal ik tussen 70 a 80 Euro per maand, WA+Volledig casco (oftewel All-Risk). Bij een andere maatschappij betaalde ik haast het dubbele met identieke dekkingen (o.a. accessoires, kleding, schade+ongeval letsel, etc.).
 
Terug
Bovenaan Onderaan