Premie motorverzekering Unive vertiendubbelt!

Kijk dit is wat ik invul. Is niet mijn postcode ivm privacy, is van een aantal buurten verder.

Bekijk bijlage 1445913



Amsterdam is denk ik een risico gebied ja.

Ik heb Amstelveen geprobeerd en ook daar echt heel duur.

Rotterdam is obv 3 jaar schadevrije jaren 272 euro.

Bekijk bijlage 1445914
Ik heb even mijn eigen postcode ingevuld
dat scheelt nogal zeg. Heb je geen schuil/onderduik adres in de provincie Groningen?
Man, een hypothecaire lening hoeft niet eens zo duur te zijn.

behalve daar dan, daar kost een slappe tosti al een tientje en automatenkoffie twee euro.


70A8A63E-A740-40E2-A110-7CFE71ACA7B9.png
 
net ook even gekeken, betaal 101 euro per jaar WA+ en ongevallen. Wel wat korting omdat we vrijwel alles bij Unive verzekerd hebben.
Betreft overigens een Yamaha TDM uit 2002 dus niet de meest courante motor ;)
 
Ik kom uit op 38,80 per maand als ik je gegevens overneem. Lijkt me aardig je motorplezier te kunnen verpesten..
ik heb het ook overgenomen (uitgegaan van augustus 2018 aankoopdatum) en kom op 122.17 euro per maand. Wat een verschillen zeg!

-edit- vervolgens als postcode die van mijn ouders ingevoerd (klein dorpje in de provincie) en kom op 38.80 per maand uit voor dezelfde motor....
Toch vaag dat hier zoveel verschil tussen zit.
 
Kan je niet het adres opgeven van je ouders?
Als die in Lutjebroek (of all places) wonen, dan ben je toch klaar?
Als de motor dan toch in Amsterdam verzekerproblemen krijgt, dan was je net op bezoek bij een vriend.

Amsterdam wordt volledig onleefbaar. Als je daar al toch zou willen wonen, nog weer een reden om snel de stad te verlaten.
Mijn ouders hebben gelukkig al 50jr terug die kl*testad de rug toe gekeerd. Beter hadden ze niet kunnen doen!
Een gemiddelde schoolmeester is daar al niet meer in staat om een woning te kunnen kopen. Ja, een hondehok van 40 m2 voor 3 ton.
Mijn advies: Snel pleite daarzo!!
 
Laatst bewerkt:
Een KTM is een van de meest gepikte motoren (zeker in Amsterdam) Een Duke is al een risico maar zeker zo,n dikke als jij nu hebt, zeker in het het wilde westen helaas.
 
Nooit geweten dat hier zoveel verschil in zit, ongelofelijk. Naast postcode vind ik deze ook wel bijzonder, "Woon je in een wijk met gemiddeld veel goedkope auto’s, wanbetalers of sociale huurwoningen, dan kan je premie hierdoor hoger zijn.". Dus mijn premie is afhankelijk van het financieel welzijn van mijn buurt :??

.
 
Nooit geweten dat hier zoveel verschil in zit, ongelofelijk. Naast postcode vind ik deze ook wel bijzonder, "Woon je in een wijk met gemiddeld veel goedkope auto’s, wanbetalers of sociale huurwoningen, dan kan je premie hierdoor hoger zijn.". Dus mijn premie is afhankelijk van het financieel welzijn van mijn buurt :??

.
Ja indirect wel. Het gaat om de kans op mogelijke schade. Kennelijk is die groter bij auto,s die wat ouder zijn. (mensen gaan daar anders mee om kennelijk)
 
Nooit geweten dat hier zoveel verschil in zit, ongelofelijk. Naast postcode vind ik deze ook wel bijzonder, "Woon je in een wijk met gemiddeld veel goedkope auto’s, wanbetalers of sociale huurwoningen, dan kan je premie hierdoor hoger zijn.". Dus mijn premie is afhankelijk van het financieel welzijn van mijn buurt :??

.
Mijn moeder parkeerde haar autootje vroeger altijd naast een enrom dure mercedes of BMW. Als ze dan al iets jatten was het in elk geval niet haar fiatje.
 
Probeer inderdaad CombiMotors.
Ze doen niet zo moeilijk, hebben een redelijke premie, en vergoeden bij diefstal de eerste 3 jaar na aanschaf diezelfde aanschafwaarde. Ofwel, je krijgt 100% terug. Ook bij een tweedehands aangeschafte motorfiets.
 
Als ik hem invul kom ik lager (+/- 6 euro) uit dan wat ik nu betaal (+/- 13 euro). 🧐 En ik zit al bij Univé.

Maar goed, mijn brommert is ook 15 jaar ouder dan die van jou en ik woon in het Hoge (veilige) Noorden.
 
Nooit geweten dat hier zoveel verschil in zit, ongelofelijk. Naast postcode vind ik deze ook wel bijzonder, "Woon je in een wijk met gemiddeld veel goedkope auto’s, wanbetalers of sociale huurwoningen, dan kan je premie hierdoor hoger zijn.". Dus mijn premie is afhankelijk van het financieel welzijn van mijn buurt :??

.
Dat mag dan mss wel waar zijn dat bepaalde postcodes meer betalen, maar omgekeerd geldt ook!
Waarom zou je als je in een dorpje in Noord-Friesland woont, waar nooit iets gebeurt, moeten meebetalen voor risico's van de randstad?
 
Ik kom bij Unive op 18 Euro uit voor de Adventure S uit 2018 in de WA+...
Voor mijn CG125 zit ik op Euro 2,10 per maand bij de unive.
 
Als je wat meer voertuigen hebt word het bijna interessant ..

Wil niemand op ideeën brengen ... een postbus te hebben in een achteraf gebied ..




Zeg... bedenk me net..

Woon zover achteraf... zou verdomme geld toe moeten krijgen !
 
Risicogebied en een motor van 20k, dat helpt niet mee. Wat doet een goedkopere Kawa Z400 (5999 EUR) voor de TS? Je mag straks toch nog maar 100 km/u. Dat ding loopt 180-200 km/u, afhankelijk van hoe dik je reet is.
 
Een KTM is een van de meest gepikte motoren (zeker in Amsterdam) Een Duke is al een risico maar zeker zo,n dikke als jij nu hebt, zeker in het het wilde westen helaas.
Het kan nog erger. Mijn Vmax zou door mijn huidige verzekeraar in het geheel niet verzekerd kunnen worden in Rotterdam, omdat ze daar "op bestelling gejat" zouden worden. Is mij letterlijk verteld bij de aanmelding.

"Woont u in Rotterdam?"
- Ehh nee...
"Okay, want...."
 
Terug
Bovenaan Onderaan