Premie motorverzekering Unive vertiendubbelt!

Dan klopt het toch dat er vaker bmw's gestolen worden dan fiatjes? Dan is het toch niet helaas?
Je moet naast een Golf of Polo parkeren voor het meeste effect.
In werkelijkheid werken autodieven gefocussed en wordt er maar zelden zomaar een auto gestolen
 
Je moet naast een Golf of Polo parkeren voor het meeste effect.
In werkelijkheid werken autodieven gefocussed en wordt er maar zelden zomaar een auto gestolen
Ja, dat zeker, ik zal in het vervolg naast golfjes parkeren.
 
Ik betaal voor 2 motoren bij Univé nog net geen 10 Euro per maand,Yamaha FZ750 en een Thundercat.
Wel 80% korting en pakketkorting.

Oja ik woon in het drukke randstadje.

Maar als ik het zo ziet is een verzekeringetje met diefstal voor een vette recente superbike niet meer te betalen ,bedankt Nederland.
 
In werkelijkheid werken autodieven gefocussed en wordt er maar zelden zomaar een auto gestolen
Klopt helemaal, dus mijn karretje zal geen gevaar lopen!
Ik heb als auto (nou ja, auto?) een Opel Agila. Die wordt niet snel gestolen, want wie wil er in zo'n ding rijden?
Ikzelf vind het al niks. Het dievengilde zal alles stelen, maar mijn hondenhok laten ze staan.
Het is gewoon het Ouwe-Lullen-Bakkie in optima-forma!
Dat heeft wel als nadeel, dat vaak geprobeerd wordt om voor te dringen, want OPA zal wel gaan remmen.
NEE, deze OPA remt NIET!!! En daar krijg je nog wel eens hachelijke situaties van. IK zit er niet mee!

Toch is het karretje niet verkeerd om in te rijden. In de winter gaat kacheltje aan en in de zomer doet de airco z'n best.
Er zit een trekhaak op, dus soms hang ik ook de motor erachter. Een Agila met een Blackbird! (68pk vs 152pk)
Verder is de verzekering voor niks en de wegenbelasting ook niet veel. Al met al voor mij het perfecte koekblik!
 
Laatst bewerkt:
Leuk opheftopic (alleen eerste twee paginas gelezen), maar TS probeert een nieuwe verzekering af te sluiten op precies dezelfde fiets/woonplaats/bestuurder/meeverzekerde zaken?
Zo niet, onzintopic. Als de omstandigheden veranderen dan veranderd de premie ook, en ja, soms met een nul erachter.
 
Jah, ik kreeg deze week ook de nieuwe premies voor aankomend jaar, beide motoren gaan een paar euro goedkoper zijn. Ik zat toch al aan de 80% no claim dus dat is het volgens mij niet.

Blij dat ik minder hoef te betalen voor al die gejatte motoren in criminele regio's ;)

db
 
Leuk opheftopic (alleen eerste twee paginas gelezen), maar TS probeert een nieuwe verzekering af te sluiten op precies dezelfde fiets/woonplaats/bestuurder/meeverzekerde zaken?
Zo niet, onzintopic. Als de omstandigheden veranderen dan veranderd de premie ook, en ja, soms met een nul erachter.

Ik vind het geen onzintopic. Toont aan dat je motor verzekeren in de randstad onbetaalbaar wordt.

Mijn omstandigheden zijn overigens niet veranderd. Op het moment dat jouw motorverzekering vertiendubbelt dan vind je dat vast ook geen onzin.
 
Mastertommy heeft in de jaren al zoveel platgereden dat ie niet meer kan gaan betalen denk :+
 
Ik vind het geen onzintopic. Toont aan dat je motor verzekeren in de randstad onbetaalbaar wordt.

Mijn omstandigheden zijn overigens niet veranderd. Op het moment dat jouw motorverzekering vertiendubbelt dan vind je dat vast ook geen onzin.
Heb je het "zoniet" in de reactie van MasterTommy ook gelezen?
 
Goeiedag zeg... Dat is toch niet meer normaal...

Deze zomer m'n eerste auto gekocht en daar de schadevrije jaren ingevuld, want dat scheelde heel veel geld (dus motor schadevrije jaren naar 0). Via de tussenpersoon geregeld. Somehow bij dezelfde verzekeraar (misschien omdat ik nu wat ouder ben) van €13,xx naar €11,xx per maand gegaan (en -4 schadevrije jaren want die zijn dus naar de auto). Blij met m'n relatief goedkope motor uit 2005 :Y

Kan je wel uit ervaring vertellen dat rondshoppen heel veel helpt... Goedkoopste offerte wat mn tussenpersoon voor mn auto kon bieden was in de € 70,- per maand, bij FBTO had ik 'm voor €44 zoiets verzekerd.

EDIT: alle verzekeringen hier zijn WA+ beperkt casco
 
Laatst bewerkt:
Ducati Monster 1100 net bij Unive verzekerd. € 22,- p.m. all-risk.
Unive was verreweg de goedkoopste, CB was bv €58,- p.m.
 
Ducati Monster 1100 net bij Unive verzekerd. € 22,- p.m. all-risk.
Unive was verreweg de goedkoopste, CB was bv €58,- p.m.
Prijzen zoals je die noemt tussen 22 en 58€
Het lijkt er op dat die verzekerings-gasten zo maar een bedrag noemen. Meer dan 100% verschil!
Òf wil CB mss liever geen motoren verzekeren :?
 
Ik ben sinds jaar en dag verzekerd bij Unive. Eerst mn scootertje en later mijn motoren. Zeer tevreden over hoe alles altijd verliep. Tot ik een premie berekening deed voor een potentiele motor...blijkt de premie bijna verdiendubbeld! Ik betaal nu 3 tientjes per maand. Gaat om een WA+beperkte casco (diefstalverzekering). Prima voor een KTM 1290 SAS uit 2018. Maak ik dezelfde berekening kom ik uit op 275 per maand! Je denkt nou dat moet een calculatiefout zijn, maar nee... Heb het laten bevestigen en ze hebben de premie verhoogd aldus Unive. Ik noem dit niet verhogen. Verhogen doe je met 10%, max 20%. Dit is gewoon stoppen met motorverzekeringen door klanten weg te jagen.

Lang verhaal kort! Waar kan ik mijn motor goed verzekeren zonder dat ik mijn motor binnen moet stallen zonder een vermogen per maand kwijt te raken?

Laat jij je motor ieder jaar stelen ofzoiets? Want dat is idd niet normaal. Ik betaal 30€ per maand in A’dam, WA+ en dat was met 0 schadevrije jaren.
 
Laat jij je motor ieder jaar stelen ofzoiets? Want dat is idd niet normaal. Ik betaal 30€ per maand in A’dam, WA+ en dat was met 0 schadevrije jaren.
Nee vul maar in bij Unive. KTM 1290 SAS uit 2018 met 3 schadevrije jaren. Nog nooit schade gehad. Geen enkele motor van mij gejat.
 
Mss dat jij de motor extra veilig kan stallen, met 5 kettingsloten, alarm en enkele schijfremsloten.
Maar dat ziet de verzekering niet. Die redeneren heel simpel: (jonge) KTM 1290 en 020 dat is risico!!
Dan willen ze je niet hebben of hangen er een extreem prijskaartje aan.

Het kan soms zijn dat wanneer je 2 straten verder gaat wonen, dat de premie al flink omhoog gaat.
 
Mss dat jij de motor extra veilig kan stallen, met 5 kettingsloten, alarm en enkele schijfremsloten.
Maar dat ziet de verzekering niet. Die redeneren heel simpel: (jonge) KTM 1290 en 020 dat is risico!!
Dan willen ze je niet hebben of hangen er een extreem prijskaartje aan.

Het kan soms zijn dat wanneer je 2 straten verder gaat wonen, dat de premie al flink omhoog gaat.
Het idee achter verzekering is dat een risico door een collectief wordt gedragen. Ik snap dat je vanwege bepaalde risico's je wat meer vraagt bij de een dan de ander, maar wat er nu bij mij gebeurt is gewoon gekkenwerk.

Bovendien ben ik gewoon altijd een goede klant geweest. Nooit schade/diefstal, altijd netjes op tijd betaalt, etc.

Ik ben er wel achter gekomen dat ze op een bestaande verzekering nooit meer dan 50% per jaar mogen verhogen. Dus ik ga niet de absurde bedragen betalen die ik eerder heb genoemd. Ik ga wel van 30>45 euri's. Mocht ik een andere motor aanschaffen dan ga ik wel 300+ euri's per maand betalen mocht ik debiel genoeg zijn om bij Unive te blijven.
 
Kan iemand aan gegevens komen hoeveel motoren er in Nederland op jaarbasis gestolen worden?
Dan kun je ook een redelijke inschatting maken hoeveel ze per jaar moeten uitkeren.
 
Kan iemand aan gegevens komen hoeveel motoren er in Nederland op jaarbasis gestolen worden?
Dan kun je ook een redelijke inschatting maken hoeveel ze per jaar moeten uitkeren.

Moet je wel weten of de motor all risk of casco is verzekerd, beide motoren zijn bij mij WA verzekerd, kunnen ze wel gejat worden, krijg ik geen geld van de verzekering.

De enigen die dit weten zijn de verzekeringsmaatschappijen, en die houden dat waarschijnlijk het liefst onder de hoed.

db
 
Ik betaal op dit moment circa €30,- (WA+), ook bij Univé. Als ik hem nu weer invul dan zou het €161,- moeten worden. Hoop dat ik binnenkort geen verhoging mag verwachten :')
Heb net ook mijn opnieuw berekend, wordt meer dan 2 x zo duur ( ook Univé). Ga binnenkort dus maar een andere maatschappij zoeken.
 
Heel iets anders met verzekeraars, heeft iemand ervaring met een Trace systeem?
1576669742308.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan