Premie per kilometer

Sonic

MF veteraan
27 feb 2003
2.641
3
NIJMEGEN - Polis Direct, een verzekeraar van de autobranchekoepel Bovag, komt als eerste in Nederland met een verzekering waarbij per kilometer premie wordt betaald. Volgens het verzekeringsbedrijf kan de automobilist met de nieuwe Kilometer Polis tot de helft goedkoper uit zijn dan bij de oude verzekeringsvormen.

Een onderzoek van Polis Direct en de Stichting Nationale Auto Pas heeft laten zien dat automobilisten gemiddeld 4700 kilometer minder rijden dan het aantal kilometers waarvoor ze premie betalen.


Het wordt onderschreven door onderzoek van het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Het variabel maken van de autoverzekeringskosten is goed voor de portemonnee. Het zorgt echter ook voor minder ongevallen en een afname van de milieuvervuiling, omdat premie betalen per kilometer minder rijden stimuleert, zo blijkt uit het onderzoek.


Helemaal ideaal voor mooi weer rijders! Dat ze daar nu pas op komen zeg...
 
En hoe gaan ze de kilometrage toetsen? met de autopas...lijkt me niet 100% waterdicht.
 
Laatst bewerkt:
wat een bullshit, je moet nu ook al opgeven aan een verzekeraar hoeveel kilometer je rijdt, alleen gaat het dan in stappen, hoe meer je rijdt, hoe meer je betaalt...
 
hoe komt het dat de verzekeringsmaatschappij de gegevens mag inzien EN gebruiken van de nationale autopas ?
 
Zo, ga jij ooit naar de APK met je motor dan?? ;)
 
Ik denk het ja. Lijkt me een aardig riskante manier van verzekeren. Is behoorlijk fraudegevoelig en om nou te zeggen dat het leidt tot minder gebruik van de auto betwijfel ik ten zeerste.

Je betaald voor wat je gebruikt is op zich wel een eerlijke manier (zouden ze van mij bij de wegenbelasting ook mogen doen) maar of het ook daadwerkelijk haalbaar is is een tweede.
 
Terug
Bovenaan Onderaan