Premie verzekering

zou daar €110.-
voor wa+ per maand betalen..

483ff8e27f361e12629c471a76de3df6.png
 
ik heb mn nieuwe brommer vandaag verzekerd, nadat ik de vorige geschorst had.
(kreeg een reminder vd RDW 😇)

wel gebeld naar Apeldoorn, heb daar de meeste verzekeringen .
zou daar €110.-
voor wa+ per maand betalen..

tip gekregen en ben nu voor hetzelfde en extra uitgebreid voor nog geen €30.- per maand klaar.

vond t wel een erg groot verschil..

Dan valt die €37 van mij nog wel mee, ook Apeldoorn.

Heb wel interesse in die tip van je.
 
Even Apeldoorn bellen is wel handig en zeker als je er al verzekerd bent. Maar ze zijn zichzelf nu echt uit de markt aan het prijzen.
Was altijd wel tevreden met ze en ook prijstechnisch waren ze prima.

Dank voor de tip.
 
Moet je dat maar eens vergelijken met onze Belgische verzekeringen ...
Ik betaal voor mijn oud barrel 256€/jaar. Enkel de verplichte verzekering!
Een oldtimer-motor-verzekering is in NL wel voor een paar 10-tjes per jaar te regelen.

Hebben wij in NL ook eens iets wat goedkoper is.
Ik lees gedurig testen van motoren. Daarbij worden ook altijd de verkoopprijzen aangegeven.
In België heb je vaak dezelfde motor voor een paar 1000 euries goedkoper!

Voor iedere liter benzine geldt dat ook. Benzine kost in B aanmerkelijk minder.
Keerzijde is wel dat (daarom?) ook de wegen een stuk slechter zijn.
Vooral in Wallonië heb je soms wegdek wat de naam eigenlijk niet zou mogen hebben.
 
ik heb mn nieuwe brommer vandaag verzekerd, nadat ik de vorige geschorst had.
(kreeg een reminder vd RDW 😇)

wel gebeld naar Apeldoorn, heb daar de meeste verzekeringen .
zou daar €110.-
voor wa+ per maand betalen..

tip gekregen en ben nu voor hetzelfde en extra uitgebreid voor nog geen €30.- per maand klaar.

vond t wel een erg groot verschil..
Nou heb mijn auto en 3 motoren verzekerd daar, betaal per maand iets van 52 euro. Een Volvo uit 96, Blackbird uit 97, goldwing uit 84 en een fz6 uit 2009, allen wel WA
 
Eigenlijk is in NL alles (veel) goedkoper, (behalve eigen vervoer), terwijl de lonen een pak hoger liggen ...
Een oldtimer-motor-verzekering is in NL wel voor een paar 10-tjes per jaar te regelen.
In B ook, maar met een old timer ben je erg beperkt in wettelijk toegestaan gebruik. Woon werk verkeer is al niet toegestaan.
Ik lees gedurig testen van motoren. Daarbij worden ook altijd de verkoopprijzen aangegeven.
In België heb je vaak dezelfde motor voor een paar 1000 euries goedkoper!
Kleine autootjes zijn in NL net iets goedkoper, maar vanaf een gemiddelde gezinsauto worden ze in NL idd al een stuk duurder. Ik dacht dat mijn auto in NL bijna 5.000€ duurder kost (tegenover de officiele B nieuwprijs, en niet wat ik betaald heb, wat al bijna 8.000€ minder dan officieel was ... )
Kleine lichte en alle elektrische motoren hebben dezelfde prijs. Vanaf pakweg 400cc gaan de prijzen in NL stapsgewijs hoger, tot veel hoger idd.
Voor iedere liter benzine geldt dat ook. Benzine kost in B aanmerkelijk minder.
Keerzijde is wel dat (daarom?) ook de wegen een stuk slechter zijn.
Vooral in Wallonië heb je soms wegdek wat de naam eigenlijk niet zou mogen hebben.
En daar ben ik bkij mee :Y
Wij hebben nog geen BPM (dat ze er nog maar wat mee wegblijven!), betalen ook een stuk minder wegentaks. Ik betaal 56€ voor de motor, en 380€ voor mijn auto (1.7 diesel, 141pk).
Dat ze de benzine en en taks maar zo houden. De wegen zijn nog niet op zijn "Hollands", dat klopt, maar het valt wel mee hoor. De laatste 20 jaar sterk verbeterd, nog het meest in Wallonië zelfs. Probleem is, als jullie de grens oversteken is dat meestal bij Antwerpen, en geloof me, de wegen zijn nergens slechter dan daar! Heb ik nu net gemerkt, omdat ik nu tijdelijk in antwerpen moet werken. Ja, daar snap ik het rijden op een BMW R 1200 GS wel :+

Btw: de diesel is bij ons een tikkeltje duurder dan bij jullie. De benzine goedkoper, maar voor hoelang nog??? Ik tankte eergisteren aan een verschrikkelijke literprijs van 1,309€/L, en dat is niet eens de max prijs, en niet eens de '98 ...
 
BIKERPOLIS.NL

Kom bij bikerpolis.nl uit op 2 tientjes per maand voor WA+
Volledig casco (allrisk) gaat richting 6 tientjes.
Zijn toch betere bedragen.

Verzeker mijn motoren al ruim 20 jaar bij Centraal Beheer (Apeldoorn), altijd tevreden over geweest.
Autoverzekering na aanschaf vorige auto ook omgezet naar Centraal Beheer, hadden de beste voorwaarden en ook de no-claim op nul zetten meegenomen in de vergelijking.

Dachten ook altijd mee over voordeligere opties, op een gegeven moment een aanbod gekregen om beide voertuigen (auto + motor) op 1 polis te zetten.

Maar dit beleid lijkt totaal losgelaten. Nieuwe motor heeft een eigen polis gekregen.
 
Aanschaf van de nieuwe Suzuki is erg snel gegaan
Oude Honda Transalp begon kuren te vertonen, vervanging werd dus een spoedje.

Vorige week langsgereden bij MotoPort Uithoorn voor een proefrit en deze is vandaag geleverd.
Topzaak daar in Uithoorn.

Verzekering regelen werd dus ook een spoedje.
Dit is de nieuwe:

1601152303692.png
 
Laatst bewerkt:
Begrijp niet helemaal waar toch altijd die best wel grote verschillen in premies van verzekeraars uit voortkomen.
Dat ze geld moeten verdienen is te begrijpen, maar waarom zulke enorme verschillen in premie?????

Dit is best een leuke vraag! Als uitgangspunt voor de verzekeringsbranche is dat op verzekeringen voor motorvoertuigen er meer kosten zijn dan inkomsten. Het verschilt per verzekeraar, en geeft ook een beetje aan welke verzekeraars meer ruimte hebben om wat liever te zijn met de premies. Daarnaast zie je een verschil in hoeverre verzekeraars mensen niet weg willen jagen door premies te verhogen.

Ook zie je de druk om een betere inschatting te maken van iemands risico profiel, daarmee mogelijke kosten die ze moeten maken. Deze inschatting kan nog wel eens verschillen per verzekeraar.

Al met al genoeg oorzaken voor verschillen in premies!

@TA68, gefeliciteerd met de nieuwe
motor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan