prestaties S2R

jurax

Die hard MF'er
17 mei 2003
788
0
Voorschoten
Ik heb al heel wat info opgedaan over de duke s2r. Over twee weken is het eindelijk zo ver dat ik zwaar mag rijden. Ik ga in oktober een s2r huren voor een lang weekend Berlijn. Als dit bevalt ga ik volgend motor-seizoen op jacht naar een eigen s2r.

Alleen ik kan nergens de prestaties vinden van deze fiets... Is er een s2r (800cc) rijder die mij kan vertellen wat deze fiets doet van 0-100km en wat de top is van deze bike? Ook ben ik benieuwd hoe onderhouds gevoelig een duke is. Om de hoeveel kilometer is een beurt nodig, en hoelang gaan de banden mee (bij normaal gebruik :)

Ik ga het horen denk k,

Gr

Auke
 
Duke s2r??? Bedoel je nou een ducati of??

Ik denk nml bij een duke echt aan ktm...

en bij s2r aan een ducati monster... Die je wel zal bedoelen!

 
Laatst bewerkt:
Ik heb al heel wat info opgedaan over de duke s2r. Over twee weken is het eindelijk zo ver dat ik zwaar mag rijden. Ik ga in oktober een s2r huren voor een lang weekend Berlijn. Als dit bevalt ga ik volgend motor-seizoen op jacht naar een eigen s2r.

Alleen ik kan nergens de prestaties vinden van deze fiets... Is er een s2r (800cc) rijder die mij kan vertellen wat deze fiets doet van 0-100km en wat de top is van deze bike? Ook ben ik benieuwd hoe onderhouds gevoelig een duke is. Om de hoeveel kilometer is een beurt nodig, en hoelang gaan de banden mee (bij normaal gebruik :)

Ik ga het horen denk k,

Gr

Auke
En ducati heeft wel zijn onderhoud nodig, dus gewoon op tijd zijn beurtjes geven, dan heb je de minste kans op problemen
De beurtjes zijn om de 10000km, en de nieuwe monster 695 kan om de 12000 km.
Ik weet niet of dit voor alle 2006 modellen geld :?
De banden hangt,in pincipe een van het type band en van je rijstijl af, ga je sportief rijden dan zullen ze eerder vervangen moeten worden, dan met een rusige rijstijl
Ik heb zelf een 620 en mijn banden (pirelli diablo) geaan zo,n 10000 to 13000 km mee, ik rij veel woonwerk verkeer

Veel plezier op je du(k)c(e)
 
Persoonlijk zou ik eerder voor een s2r1000 gaan omdat deze wat soepeler te rijden is. Ik heb ze alle 2 geprobeerd in mijn zoektocht naar een nieuwe naked.
Uiteindelijk heb ik voor een Buell gekozen 8-)
 
Persoonlijk zou ik eerder voor een s2r1000 gaan omdat deze wat soepeler te rijden is. Ik heb ze alle 2 geprobeerd in mijn zoektocht naar een nieuwe naked.
Uiteindelijk heb ik voor een Buell gekozen 8-)
dat ben ik niet met je eens ik heb ook een keer een stukkie op een s2r gereden en dit beviel me prima,heb er nog een tijd lang over zitten denken een s2r aan te schaffen terwijl ik helemaal gek ben van een 1000 ss die ik nu heb, en dat denken deed ik puur om het motorkarakter en de ss heeft hetzelfde blok als de s2r1000, ik vind de s2r een super fijn blok waar overigens met een beetje tuning nog heel wat pk's uit te halen zijn,het zit super lekker met dat dikke stuur in je knuisten stuurt goed enige nadeel vind ik dat de begrenzer er knetter hard in komt maar das een kwestie van wennen en op tijd opschakelen verder vind ik de voorrem niet bijterig genoeg,een beurtje kost bij ducati zaltbommel iets van 350 euro bij biggelaar geloofk 700 of zo, 0-100 geen id geloof me hard zat! heb 2 jaar op een 750 ssie gereden bijna hetzelfde blok dus en dit blok heeft me nooit verveeld tot ik op de 1000 stapte :P toen was ik verpest moraal van dit verhaal de s2r een prima fiets en andere uitlaten gooi je er toch onder de kat weg en je hebt er een pk of 8 bij als ik de s2r mensen mag geloven!!!kopen!!!
 
Iedereen alvast bedankt voor de reacties. Ik bedoelde idd natuurlijk een ducatti en geen ktm, maar dat hadden de kenners alwel door haha. Mijn keuze voor de 800 is puur het financiele plaatje, ben ook maar student :W

Maar dattie snel is geloof ik en dat het fijn stuurt is ook een grote plus, mijn liefde begint te groeien *D

Gr Auke :]
 
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe motor en de s2r behoort ook tot de opties.

Nou was mijn vraag. bij hoeveel km/ uur schiet de begrenzer er in? had ergens gelezen dat de eerste versnelling nogal kort was.

alvast bedankt.
 
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe motor en de s2r behoort ook tot de opties.

Nou was mijn vraag. bij hoeveel km/ uur schiet de begrenzer er in? had ergens gelezen dat de eerste versnelling nogal kort was.

alvast bedankt.
Proefritje maken, dan weet je genoeg :] :Y
 
Ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe motor en de s2r behoort ook tot de opties.

Nou was mijn vraag. bij hoeveel km/ uur schiet de begrenzer er in? had ergens gelezen dat de eerste versnelling nogal kort was.

alvast bedankt.

De eerste versnelling is niet kort,ding gaat alleen zo rap van z'n plek af dat ie zo op z'n toerenbegrenzer zit...hoe hard ie dan gaat?Nooit naar gekeken,rij ook meer op m'n toerenteller als op de snelheidsmeter....als je van een 4 naar een 2 cilindergaat zul je toch moeten wennen hoor.Die 4 pitters razen maar door en bij een tweepitter is dit toch vrij snel afgelopen en bij een 4pitter hoor je op een gegeven moment dat er niet veel fut meer inzit maar bij de Ducs denk je dat je nog heel wat tijd hebt en dan is er ineens niets meer en da's je toerenbegrenzer...maar je zult er ongetwijfeld heel veel plezier van hebben :Y
 
Hondaatje platgelegd? :?


Ja achterop een auto gezeten -O- . Voet op 4 plaatsen gebroken en op 1 punt nog wat verbrijzeld. honda is total loss dus vandaar de zoektocht naar een nieuwe.

Wil zeker nog gaan proefrijden op de monster, ook om te kijken of ik een 2-cilinder lkkr vind rijden.
 
Ja achterop een auto gezeten -O- . Voet op 4 plaatsen gebroken en op 1 punt nog wat verbrijzeld. honda is total loss dus vandaar de zoektocht naar een nieuwe.

Wil zeker nog gaan proefrijden op de monster, ook om te kijken of ik een 2-cilinder lkkr vind rijden.

auw. sterkte joh! zonder van je motor ook.
2-cil is wel heel anders, maar dat zal je wel merken als je gaat proefrijden.
 
Ja achterop een auto gezeten -O- . Voet op 4 plaatsen gebroken en op 1 punt nog wat verbrijzeld. honda is total loss dus vandaar de zoektocht naar een nieuwe.

Wil zeker nog gaan proefrijden op de monster, ook om te kijken of ik een 2-cilinder lkkr vind rijden.

Da's mooi naadje.....beterschap in ieder geval!

Een 2 pitter rijdt gewoon heel erg anders,mis nog steeds het janken van een 4 pitter nog weleens....maar een twin is gewoon veel "vriendelijker" om te rijden dan een 4 cilinder..
 
Terug
Bovenaan Onderaan