Preventieve geluidscontrole motorfietsen

zut

MF veteraan
11 jun 2001
2.160
0
Achterhoek
Dit stond in de ducati mailinglist. Voor de mensen die zich zaterdag vervelen })

Preventieve geluidscontrole motorfietsen
Arnhem, 3 september 2001 - Maakt mijn motor nu teveel lawaai of valt het nog binnen de normen? Hoewel de geluidsnormen al langere tijd bekend zijn, zullen de feitelijke uitlaatgeluiden van motoren veelal te hoog liggen. In de toekomst zal de verkeersongevallendienst (VOD) van de politie Gelderland-Midden de controles op de geluidsmeting gaan verscherpen.

Inwoners van de politieregio worden echter in de gelegenheid gesteld om in een aantal preventieve controles het geluid van hun motor preventief te laten controleren.

Voor inwoners van het district West Veluwe Vallei bestaat de gelegenheid op zaterdag 22 september van 09.00 uur tot 17.00 uur op het terrein van bergingsbedrijf Van Amerongen aan de Max Planckstraat te Ede (industrieterrein Frankeneng).

Snel inschrijven

In verband de benodigde meettijd kunnen per controle maximaal 30 metingen worden uitgevoerd. Er zal dan ook worden gewerkt met een inschrijvingslijst. Snel opgeven is dan ook het devies. Geïnteresseerden voor deze preventieve controle kunnen zich telefonisch aanmelden bij de VOD, dagelijks bereikbaar tussen 07.00 uur en 22.00 uur via telefoonnummer 026-3699155. De volgende gegevens moeten bij opgave worden vermeld:

Naam, adres, woonplaats en kenteken van de betreffende motorfiets.
 
Mijn motor maakt teveel lawaai, daar heb ik geen meting voor nodig. De politie echter wel wanneer ze mij aanhouden ;)
 
ze draaien meteen je demper eraf.. vandaar dat het bij een bergingsbedrijf is.. ze hebben maar 30 vrachtwagens om de motoren (zonder dempers dus) terug naar huis te brengen.. ;)
 
Op de toertocht naar Belgie reed er ook een 1100 cc 2 cilinder mee, met 2 Laserdempers die onder het zitje uitkwamen, dat klonk toch :9~

Soms kwamen er gewoon steekvlammen uit die uitlaten hehehe. *D

Zoiets ga je toch niet verbieden?? |(
 
ik heb er ook een lazer uitlaatje onder zitten , draai het gas dicht en de lammen slaan uit de uitlaat heerlijk om te zien en het geplof uit de uitlaat natuurlijk!!!! zoiets mogen ze niet verbieden!!!\ '(
 
Terug
Bovenaan Onderaan