preview vinkje bij foto's invoegen

Gebruik jij de preview-functie?

  • ja

    Stemmen: 2 15,4%
  • soms

    Stemmen: 7 53,8%
  • nee

    Stemmen: 4 30,8%

  • Totaal aantal stemmers
    13

Kofferrek

MF veteraan
Donateur
23 jun 2003
83.252
6
Ik kom net toevallig weer een topic tegen waarin Orpheus aan een nieuwe gebruikster :P uitlegt dat je het preview-vinkje niet moet gebruiken als je foto's invoegt.
Regelmatig hebben (nieuwe) gebruikers hier moeite mee en het kan wel eens handig zijn om even te kijken hoe een foto in de lay-out komt voordat je hem definitief invoegt.

Is dit bugje niet op te lossen :?
 
Dit "bugje" is alleen als je een attachment toevoegt aan je post.

Probleem is dat als iemand een attachment toevoegt, preview aanzet en volgens op Posten klikt de attachment wordt geupload naar onze server. Als de layout oid dan toch niet bevalt en de gebruiker teruggaat, de post aanpast en vervolgens weer op Posten klikt, de attachment opnieuw wordt geupload. Oftewel: veel dubbele cq nutteloze attachments.

That's why. :)
 
Even voor Banaan, is dit geen optie (mag je zelf vertalen naar PHP ;) ) ?

Voor het bepalen of je een preview laat zien:

If Not Me.tbForm_Data.Text = Nothing Then
Me.cbPreview_Value.Checked = False
End If

D'r moet toch wel een manier zijn in het script om het previewen over te slaan op het moment dat je een attachment upload?
 
Gebruikt iemand eigenlijk die preview :?

Misschien kan je hem er beter helemaal afslopen...
 
Gebruikt iemand eigenlijk die preview :?

Misschien kan je hem er beter helemaal afslopen...
Neeeee, preview erin laten a.u.b. De helft van de posts zijn nu al niet te lezen, dus laat iedereen maar lekker die preview gebruiken om alles te controleren voordat ze posten ;)
 
Heej, zit iemand tussen m'n postst door te posten nu klopt er niets meer van m'n I'm with stupid icoontje ;)

Dan maar zo:

Gebruikt iemand eigenlijk die preview :?

Misschien kan je hem er beter helemaal afslopen...

:^
Polletje aangemaakt. Kan één van de modjes "Nu met poll!" aan de topictitel toevoegen?
 
Of nog makkelijker; bij het OnChange javascript event van de "form data" textbox de "preview value" checkbox op "N" zetten en dan disabelen :?
 
Even voor Banaan, is dit geen optie (mag je zelf vertalen naar PHP ;) ) ?

Voor het bepalen of je een preview laat zien:

If Not Me.tbForm_Data.Text = Nothing Then
Me.cbPreview_Value.Checked = False
End If
Tuurlijk, is geen probleem om het previewen te disablen als je een attachment toevoegt. Maar dan is het onduidelijk voor de gebruiker, omdat je wilt previewen (je hebt het vinkje aangevinkt) maar je bericht wordt gewoon gepost. Levert veel vage posts op, dat weet ik nu al :)

Een oplossing is om wat Javascript toe te voegen zodat clientside het vinkje wordt gedisabled op het moment dat je een attachment toevoegt. Dan is het meteen duidelijk dat je niet kunt previewen. Ik denk dat ik zoiets wel ff inbak, ik moet toch nog ff toevoegen dat de Posten-knop verdwijnt op het moment dat je er op geramd hebt. Voorkomt dubbelposts.
 
Tuurlijk, is geen probleem om het previewen te disablen als je een attachment toevoegt. Maar dan is het onduidelijk voor de gebruiker, omdat je wilt previewen (je hebt het vinkje aangevinkt) maar je bericht wordt gewoon gepost. Levert veel vage posts op, dat weet ik nu al :)
Zit wat in!

Een oplossing is om wat Javascript toe te voegen zodat clientside het vinkje wordt gedisabled op het moment dat je een attachment toevoegt. Dan is het meteen duidelijk dat je niet kunt previewen. Ik denk dat ik zoiets wel ff inbak, ik moet toch nog ff toevoegen dat de Posten-knop verdwijnt op het moment dat je er op geramd hebt. Voorkomt dubbelposts.
Dat zeg ik, gamma ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan