pricewatch a la tweakers iets voor MF?

zoals ik hierboven ook al gezegd had... Leg die verantwoordelijkheid bij de "online" winkels. Als ze willen verkopen, dan moeten ze die prijzen scherp houden!
 
zoals ik hierboven ook al gezegd had... Leg die verantwoordelijkheid bij de "online" winkels. Als ze willen verkopen, dan moeten ze die prijzen scherp houden!
Ja dat is vanzelfsprekend wat ook mijn bedoeling is, echter in het begin heb je een (ruime) periode waarin het systeem zich moet bewijzen. En wie gaat dat in die periode onderhouden? De community?
 
De discussie was toen ook al: Wat wil je eerst. Grote winkels die hun complete dbase kunnen uploaden waarna kleinere winkels de waarde ervan in zien of wil je eerst de kleinere winkels waarbij je een hoop werk hebt om alles up-to-date te houden en dat de grotere later pas komen?

Imho moet je eerst de grotere enthousiast zien te krijgen. Dan heb je al een vrij complete dbase en dan kan je tenminste een compleet assortiment aanbieden in je pricewatch en dan komen de kleinere vanzelf als ze onder die prijzen zitten of aparte producten verkopen.
 
Wat ik me even afvraag is het volgende:

Als ik het goed begrijp, kan iedere gebruiker dus zelf een product aangeven wat die voor een "goede" prijs heeft gezien bij een motorzaak o.i.d.
Als jullie nu die gegevens met de hand laten invoeren, dan zal het ook voorkomen dat er vaker dezelfde gegevens in komen te staan, of is zoiets niet mogelijk?

De prijzen zullen zo nu en dan ook veranderen (door eventuele acties of dat een motorzaak gewoon wat wilt stunten)

Hoe wordt dit up-to-date gehouden dan? Ik kan me voorstellen dat er misschien een aantal mensen zich willen aanbieden om bijvoorbeeld bepaalde gegevens up-to-date te houden, maar dan nog is het onmogelijk om erachter te komen of er prijsverlagingen zijn.

Ik weet niet of motorzaken het zien zitten, maar misschien dat bepaalde motorzaken wel interesse hebben prijzen bij te werken op motorfreaks.
Dus niet dat gebruikers produchten kunnen aanmelden, maar dat motorzaken dit juist zelf doen.
Alleen zal dit niet in het begin gebeuren, maar als pricewatch van MF goed loopt, zien bepaalde (grote) motorzaken ook het nut hiervan in.

voordeel:
Motorzaken zien concurrerende prijzen van andere aanbieder en verlagen misschien de prijs om bovenaan de lijst te staan als goedkoopste aanbieder (dit voordeel is al genoemd, maar niet in deze context dacht ik)

Nadeel:
Je bent afhankelijk van motorzaken
motorzaken waarvan de eigenaar en medewerkers digibeet zijn vallen af (tenzij dit echt zeer simpel gemaakt kan worden)

Ik weet dat dit niet een oplossing is voor nu, maar misschien wel voor later. Voor de start verwacht ik toch wel dat er mensen zijn die zich dus hier voor willen aanbieden.

edit: Ik zie dat ik op pagina 1 over zoiets soortgelijks heb heengelezen, maar ik laat het toch maar even staan. Ik dacht misschien aan inlogaccounts voor bepaalde motorzaken die zich aanmelden en dan hun prijzen via een makkelijk systeem te kunnen importeren.
 
Laatst bewerkt:
Handelaren en fabrikanten worden vanzelf geinteresseerd als zij zien dat er handel in zit. Imho is de kunst groothandelaren te vinden die hun marktaandeel willen vergroten. Als we het doen moet het meteen goed gebeuren. Online handel is al niet gemakkelijk en een tweede kans krijg je niet. (snel)

Is het een idee om offline hierover te brainstormen? dan kunnen we meteen een goed begin maken!

Groet,
Lucas
 
Handelaren en fabrikanten worden vanzelf geinteresseerd als zij zien dat er handel in zit. Imho is de kunst groothandelaren te vinden die hun marktaandeel willen vergroten. Als we het doen moet het meteen goed gebeuren. Online handel is al niet gemakkelijk en een tweede kans krijg je niet. (snel)

Is het een idee om offline hierover te brainstormen? dan kunnen we meteen een goed begin maken!

Groet,
Lucas
:^

Maar Banaan is dan toch degene die het in gang moet gaan zetten volgens mij... is dus up 2 banaan.
 
Is goeddd, lijkt me best handig... (net als een vinkje in de 'marked topics' zodat je ze al kan afvinken zonder het topic te hoeven openen ;) (12e X keer al dat ik het aanvraag :+ ) :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan