prijs kaartje supermotard

L&M Design

Rookie
28 jul 2006
4
0
empel
hey

Ik ben al een tijdje 18 en nou wil ik mn motorrijbewijs gaan halen en een supermotard gaan kopen.
Wat zijn ongeveer de kosten voor de verzekering van een -25 kw ktm supermotard met het bouwjaar 2000/01/02/03 voor een 18 jarige?
En wat gaat zn motor in de wegenbelasting ongeveer kosten.
Ik weet het dat het veel kan schelen maar ik wil ongeveer een indicatie van de prijzen want dan weet ik of ik het op kan brengen.

:]
 
Verzekering: +/- 150 euro
Wegenbelasting: 58 euro
Supermotard: ...zo duur als je het zelf wilt maken.

De nieuwste KTM of Husqvarna kost wel een 9000 a 10.000 euro, een omgebouwde crosser met kenteken of een XR-sm heb je al voor een paar duizend euries.
 
Verzekering is niet te zeggen, is afhankelijk van wat je er allemaal bij wilt verzekeren en het vermogen of het bouwjaar en nieuwprijs (en dagwaarde) van de motor, waar je woont etc. voor 150 euro ben je WA verzekerd zonder extra's volgens mij.. dat is echt een laag bedrag als je praat over motoren van een paar jaar oud i.c.m. een 18 jarige motorrijder.

Wegenbelasting is idd 58 of 60 euro, ik betaal 60 euro per jaar.
 
hey

Ik ben al een tijdje 18 en nou wil ik mn motorrijbewijs gaan halen en een supermotard gaan kopen.
Wat zijn ongeveer de kosten voor de verzekering van een -25 kw ktm supermotard met het bouwjaar 2000/01/02/03 voor een 18 jarige?
En wat gaat zn motor in de wegenbelasting ongeveer kosten.
Ik weet het dat het veel kan schelen maar ik wil ongeveer een indicatie van de prijzen want dan weet ik of ik het op kan brengen.

:]


hihihi

1 voordeel: alle ktm supermotards (behalve de 640 en 950) zijn begrensd op papier
maar helemaal niet in het echt, daar is gewoon niet mee te rijden, ik spreek uit ervaring
begrenzing op papier heeft niets te maken met 25kw slachtoffers, maar met milieueisen,met meer kw zijn ze te vervuilend, en raken ze niet door de keuring

hopelijk besef je dit

wil je 25 kw rijden, zoek dan geen (echte) sm (dus geen sissy sm's zoals XT125X, of DT125x, ...)maar zoek dan maar een motor die wel geschikt is voor te begrenzen
 
hey

bedankt voor de reacties
maar praten we over +/- 150 euro per maand/kwartaal of jaar en wegenbelasting is 60 euro per jaar ?
 
per jaar maar dan heb je alleen WA en geen diefstal verzekering en dergelijke erbij, ik betaal ook zo iets voor een heel jaar
 
:] dat is mooi ik had namelijk wel veel meer verwacht want een scooter kost al dik 200 euro per jaar voor alleen WA maar bedankt dan weet ik igg genoeg om mn motor rijbewijs te gaan halen *D alleen nou nog zoeken naar een 25 kw ktm supermotard :]
 
72 euro duurder per jaar dacht ik, dan heb je opzittende verzekering en nog een paar dingetjes er ook bij, het word pas echt duur als je een diefstal verzekering neemt. ga anders naar www.knmv.nl en daar kan je gelijk je premie berekenen per maand, half jaar en jaar
succes
 
:] dat is mooi ik had namelijk wel veel meer verwacht want een scooter kost al dik 200 euro per jaar voor alleen WA maar bedankt dan weet ik igg genoeg om mn motor rijbewijs te gaan halen *D alleen nou nog zoeken naar een 25 kw ktm supermotard :]
25 kw geeft hier een vertekend beeld.
Je moet eerder naar de pk/kg verhouding kijken (staat ook in je rijbewijs naast 25kw).
Aangezien SM erg licht is zal menig SM afvallen ook al hebben ze < 25 kw.
 
D'r moet op je papieren gewoon staan -> het betreft een licht motorfiets (in die trend)
Zit je altijd goed!
 
Terug
Bovenaan Onderaan