prijs motor na seizoen lager? (B)

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Ik hoop binnenkort te beginnen lessen (als alles goed gaat, schrijf ik me donderdag in). Dan ga ik 6 uren lessen en krijg een voorlopig rijbewijs, waarmee ik dan kan oefenen met een eigen motor.

Indien ik een nieuwe koop, wacht ik tot de motorbeurs in januari op de Heizel, maar het kan uiteraard ook een tweedehands worden (wat vermoedelijk wat verstandiger is).

Mijn vraag is nu: komen er na de motorbeurs veel motoren op de tweedehandsmarkt terecht en zakken de prijzen voor zo\'n motoren daardoor een beetje, of maakt het allemaal niets uit en kan ik er evengoed zo snel mogelijk een tweedehands aanschaffen ?
 
In NL maakt het allemaal niks uit. Na of voor een beurs. Koop een motor die je wilt voor het bedrag wat je er voor over hebt...
 
het is wel verstandiger om nu eens te gaan kijken...het aanbod is na het seizoen (motorseizoen) altijd het grootst, dus dat betekent automatisch dat de prijzen wat dalen
 
ben belg, heb sinds twee weken een dragstar 1100 gekocht, heb bewust na het seizoen gewacht om te kopen, volgens mij staan ze nu het goedkoopst.

De meesten denken in termen van: het seizoen is nu gedaan. Volgend jaar januari zeggen ze het seizoen moet nog beginnen. Mischien een domme redenering maar ik denk wel dat er iets in zit.
 
Ik zou zeggen: 2ehands, al is dat gewoon omdat mijn budget niets nieuws toelaat.
Ga je voor nieuw dan verzeker je\'m wel full omnium dus bij crash is nieuw misschien wel goedkoper :) (voor zorg wel effe dat je vrouw dit niet leest!) ;)
Denk ook niet dat prijs wat uit maakt. (ben nu zelf wat aan\'t rondkijken op inet en is allemaal even duur als toen ik de mijne kocht aan\'t begin van het motorseizoen.

Heb trouwens ook je topictitel wat verduidelijkt.
 
Het maakt wel iets uit of je tijdens het seizoen of na het seizoen gaat kijken. Niet altijd op het prijskaartje, maarqua korting is meestal wel meer te regelen... Er zijn tenslotte veel minder potentiele kopers... Verwacht echter geen wonderen. Zo gigantisch is het verschil ook weer niet. Als je doorrijdt in de winter en je toevallig toch wilt shoppen, dan is dit een goede tijd, maar als je het ding meteen de winterstop inschopt, kan je denk ik beter effe wachten... Ook als de fiets in je tuin/schuur/garage/slaapkamer/ect. staat kost het ding je geld. Zodoende ben je vaak de \"winterkorting\" alweer kwijt aan andere kosten... Als je dan ook rijdt, is dit het waard, anders.....
 
Ik hoop binnenkort te beginnen lessen (als alles goed gaat, schrijf ik me donderdag in). Dan ga ik 6 uren lessen en krijg een voorlopig rijbewijs, waarmee ik dan kan oefenen met een eigen motor.

wat is dit voor een achterlijk/stupide manier van rijbewijs halen. dan gaat de gezegde op: zeker je rijbewijs bij een pakkie boter gehaald
dit systeem is in andere landen al zeker 20jaar geleden verlaten.
ze willen je zeker dood hebben(de overheid)
 
Terug
Bovenaan Onderaan