Prijs motorrevisie?

Guido

MF'er
28 apr 2002
113
0
Heeft er iemand een idee hoeveel centjes je opzij moet leggen om je motorblok te laten reviseren? :(
Niet dat het nodig is, maar beter voorkomen dan genezen... En hoe weet je wanner het nodig is? (Nog zo'n moeilijke vraag) |(
Het gaat om een BMW K 75-blok met 85.000 km op de teller.
Thx guys :}
 
Laatst bewerkt:
Zulke dingen moet jezelf doen, dan zo even snel rekenen, een pakkingset 60 euro, cyl honen ?? 2 overmaatse zuigers + veren A 90 euro, event. ketting 50 euro, lagers krukas 80 euro/

Gewoon een winterklusje, garage rekent 50 euro per uur en het is gauw 16 uur werk daar.
 
Een K75 met 85.000 km is net ingelopen.

Echt reviseren van zo'n ding komt misschien bij de 3 ton.
Dan moet je echter wel rekenen op een nieuw cilinderblok (nicasil achtig), want dat is maar ietsje duurder dan nieuwe nikasil laag laten aanbrengen.

Misschien is de kop iets eerder aan de beurt, maar dat kost niet zoveel.
 
Hoi,

Ik ben zelf bezig met de revisie van een K75S (1990, km-stand twijfelachtig). De cilinders moeten naar een overmaat gehoond worden. De cilinders zijn alleen wel van een siliciumcarbide coating voorzien, dus ik ga ervan uit dat deze ook opnieuw moeten worden gecoat. Ik heb net een offerte gevraagd bij de firma Powerseal, die cilinders coaten en honen. Het coaten + honen kost een flinke bak geld: 615 euri (ex-btw). Alleen laten coaten kost 75 minder. Kennelijk brengen ze eerst de coating aan en honen ze daarna pas. Daarom vraag ik me nu af of het eigenlijk wel nodig is om de cilinders opnieuw te laten coaten. Misschien is de oude laag ook wel dik genoeg om gehoond te worden? Heeft iemand hier ervaring mee?

Shaka
 
Terug
Bovenaan Onderaan