Prijs nieuwe remschijven

Ik lees veel meer over problemen met Europese remschijven dan die uit China.
Zou dat niet komen omdat de meeste verkochte remschijven toch uit "europa" komen... en dan misschien toch stiekum uit China terwijl je dat niet weet... ja @Janbros, dat zijn conspiracies
 
Voor wat het waard is, heb van de week arashi schijven gemonteerd (180 euro voor 2 schijven voor en 1 achter). Remmen gaat prima, nieuwe ebc blokken erbij en volledig remsysteem gereinigd (zuigers eruit ed) .

Als je een handige kennis hebt kun je heel veel besparen, aan de andere kant ..als jij aankomt bij de motorzaak met zelf aangekochte arashi schijven is hij vast niet blij. Ook is het zo dat hoe waarschijnlijk het ook klinkt, er kan altijd iets fout gaan als jr zelf gaat sleutelen. Remmen niet ontlucht krijgen, afgebroken bout van een remschijf met losdraaien. Dat laatste zelf meegemaakt vorige week.

Prijs is pittig, maar kwaliteit/geleverde kennis/ gereedschappen en het pand waar de zaak in zit kost geld.
En dan is de prijs weer redelijk naar mijn idee.
Als je twijfelt over de totaalprijs, vraag eens rond bij andere motorzaken.
 
De rustige, op de motor remmende en op het vlakke land rijder kan nog heel lang doen met schijven die nog 20% zijn van hun levensduur. Bijvoorbeeld nieuw 5mm, minimaal 4,5 en gemeten >4,6. Mits remmen mooi vrij lopen.
 
Laatst bewerkt:
De rustige, op de motor remmende en op het vlakke land rijder kan nog heel lang doen met schijven die nog 20% zijn. Mits remmen mooi vrij lopen.
Uiteraard, alle ongelukken zijn natuurlijk eenzijdig.
Ik heb als stelregel om nooit onterechte angst als verkoop punt te gebruiken, maar remschijven onder de maat die er op aangegeven staat is gewoon onzin.
Ik weet dat mijn kennis op veel punten ruim onvoldoende is maar wat meer mensen zich hier moeten realiseren is dat het kennis niveau bij heel veel mensen nog veel lager ligt dan zij zich (kunnen) voorstellen.

Als men zo graag de tip geeft om het zelf te doen moet je bereid zijn het voor die persoon voor te doen , kan je de daadwerkelijke situatie zien ipv maar wat te typen vanachter je schermpje.
 
Goedemorgen allemaal, de motor is voor controle naar de specialist en deze geeft aan dat de remschijven voor onder de minimum waarde zijn. Advies is per direct vervangen, en dan de blokken gelijk meenemen.

Indicatie van de kosten voor uitvoeren van een kleine beurt (incl vloeistoffen) plus vervangen van de schijven en blokken voor bedraagt zo'n €1000. Dat is uiteraard inclusief de schijven, die zo'n 200 per stuk kosten.

Het is mijn eerste motor en ik heb niet veel verstand van de kosten van bepaald onderhoud, zijn dit redelijke bedragen? Of te duur? Is het niet raar dat de schijven met 50k op zijn? Ben benieuwd naar jullie input!
  • Merk: Aprilia
  • Type: Shiver 750
  • Bouwjaar: 2014
  • Kmstand: 54k
  • Probleem: Remschijven voor onder limiet
Als je genoeg info hebt gehad kan je een slot vragen voor dit topic en ook een beste antwoord selecteren.
 
Gewoon een Beringer setje kopen voor je Aprilia. Het vertraagt je motor niet, maar stopt gewoon even de rotatie van de aarde.

1-490.jpg


edit: owja, made in France.
 
Voor de TS, als het zelf wil en kan, bel even met Roukama/japparts, doe kan vast en zeker een goedkoper setje leveren
 
Mooie remmen hebben maar bar weinig toe te voegen ten opzichte van frisse, moderne remmen..

..probeer ik mezelf al jaren wijs te maken.. :z
 
Schijfje en
Mooie remmen hebben maar bar weinig toe te voegen ten opzichte van frisse, moderne remmen..

..probeer ik mezelf al jaren wijs te maken.. :z
Die ouwe RD gaat gewoon over de kop als ik een beetje doorknijp... Wat wil je verder nog om harder te remmen??? Moet je dan nog harder remmen?? schijfje 125, blokken 28 euro...
 
1000 euro voor een beurt en schijven + blokken en arbeid is niet absurd duur, maar wel veel geld.
Je kunt een belrondje doen en het verschil in prijs uitzoeken tussen dealers en kleine zelfstandige, daar zal verschil in zitten.

Als je het zelf wilt doen is dit een optie:

160 euro per schijf, Brembo Oro series
13,50 verzendkosten uit Italie.

Hier 175 euro per stuk:
 
Schijfje en

Die ouwe RD gaat gewoon over de kop als ik een beetje doorknijp... Wat wil je verder nog om harder te remmen??? Moet je dan nog harder remmen?? schijfje 125, blokken 28 euro...
Met een superbike rij je makkelijk ver over de 200 waarbij je nog een noodstop moet kunnen maken..
Op een circuitdag zelfs 260 km/u voordat je op Zandvoort de langzame Tarzan bocht in moet.
En je wil ook niet dat ze gaan faden na een paar rondjes waarbij je net het rempunt had bepaald. :+
 
staat er een prijs op veiligheid dan? O-)

Ja natuurlijk staat daar een prijs op. Alles heeft een prijs.... en wat betreft de arashi schijven, daarvan mag natuurlijk iedereen van denken wat hij wil, maar ik zou ze gewoon monteren als ik niet mn eigen schijven al had gemaakt *O* die waren nog goedkoper dan arashi ;), zijn lekker dik en remmen prima op circuit :t
 
Met een superbike rij je makkelijk ver over de 200 waarbij je nog een noodstop moet kunnen maken..
Op een circuitdag zelfs 260 km/u voordat je op Zandvoort de langzame Tarzan bocht in moet.
En je wil ook niet dat ze gaan faden na een paar rondjes waarbij je net het rempunt had bepaald. :+
Het is waar maar een beetje ver gezocht. De RDtjes gedroegen zich uitstekend in de RDcup en waren vanaf het rempunt tot dat er weer een recht stuk aankwam menig 600 meer dan de baas. Terug naar topicstarter, zou die aan carbon schijven toezijn omdat ze op het circuit 260 rijden?? Als ik zie wat voor remmerij er onder m'n bus zit en dat vergelijk met dat van Max Verstappen kan ik die bus wel thuis gaan laten. Voor de Topicstarter, Success op het circuit, als je een GP gaat rijden met die 750 ;)
 
Het is waar maar een beetje ver gezocht. De RDtjes gedroegen zich uitstekend in de RDcup en waren vanaf het rempunt tot dat er weer een recht stuk aankwam menig 600 meer dan de baas. Terug naar topicstarter, zou die aan carbon schijven toezijn omdat ze op het circuit 260 rijden?? Als ik zie wat voor remmerij er onder m'n bus zit en dat vergelijk met dat van Max Verstappen kan ik die bus wel thuis gaan laten. Voor de Topicstarter, Success op het circuit, als je een GP gaat rijden met die 750 ;)
Nou ja, ik doe het wel, maar nu even niet helaas. :+
Een 600 haalt overigens 260 km/u niet op het rechte stuk, dan is die net te kort.
Het materiaal zou nu op circuitdagen gewoon in de weg rijden, althans in de snelle groepen.
Die (lagere vermogen) 750 heeft natuurlijk wel wat gewicht en andere remklauwen dan een RD van enige tijd geleden.
Dus ook de schijven worden wellicht anders belast. Niet zo kundig als jouw materiaal natuurlijk. :9

Maar appels en peren, op elke slak :+ valt wel zout te gooien. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan