Prijs nieuwe remschijven

Oe.. dat ziet er naar uit.. gelukkig heeft hij nog een andere schijf voor nood 😬.

Wellicht vertrokken met schijfremslot?
 
Laatst bewerkt:
Rij vanaf 1976 motor en ben in al die jaren dit soort gevallen van gebroken remschijven wel tegen gekomen van alle bekende merken, echter geen enkele keer door het remmen alleen .
Sloten zijn vaak de slopers van remschijven net als doorglijden van de motor na een ongeval en dat de remschijf wat raakt
Wat vroeger wel veel voorkwam was het scheuren van een schijf als de eigenaar de dichte schijven van gaatjes had voorzien op een niet al te snuggere patroon
 
Niet alleen zelf geboorde gaatjes. De remschijven van de BMW K100 met die ovale gaatjes scheurt ook. Dan kan je er nog duizenden kilometers mee rijden. Hoeveel weet ik niet, als ik er achter kwam ging ik op mijn gemakje andere zoeken.
 
Oordeel zelf.. uit: 1200 F gevlochten remleidingen

1586543472194.png

1586543566502.png
 
Dan is de vraag: Als het dan gebeurt, wie is er dan de schuldige.. Degene die goedkoop af wilde zijn, of degene die jou originele 'dure' schijven heeft aangesmeerd en met een monteursdiploma heeft gemonteerd, met de juiste spullen, op de juiste manier en waar je verhaal kunt halen als het niet goed zit of ging. Natuurlijk zit daar ook altijd kaf onder het koren. En natuurlijk zijn er zelfsleutelaars die de tijd nemen om de juiste spullen bij elkaar zoeken en correct kunnen monteren. Net als dat er ook prutsers zijn die denken dat ze het allemaal zelf wel kunnen. Het gaat er om dat als iemand niet zeker is en om raad vraagt, is het misschien niet slim om te zeggen dat het 'allemaal wel meevalt' of 'onzin is omdat het bij mij al jaren goed gaat'. Gaat diegene die jouw raad heeft opgevolgd op zijn plaat, dan kan hij natuurlijk nergens op terugvallen anders dan 'Op het forum zeiden ze....'. Betrouwbare remmen kunnen misschien op een nare dag je laatste redmiddel zijn. Net als goede banden. Of een goede ketting (heb 1x heeeel lang geleden -toen ik nog niet zo veel te verbrassen had- een ketting gehad die brak doordat ik dacht 'die kan nog wel even'. Toen blokkeerde mijn achterwiel. Was een goeie les.

Mijn nederige mening.
 
Nieuwe brembo's kan je ook stuk remmen..

Nog geen 1000km gedaan met een paar splinternieuwe brembo voorschijven op een koekblik.


Als je er maar genoeg van vraagt , en er zit een zwakke broeder tussen.. gaat het gewoon stuk.

Uit pure neid er een set TRW's voor een handje knikkers onder gegooid .. die zijn 2 jaar later ( kilometer stand onbekend ) , nog steeds prima
 
Ik heb ook het idee dat Brembo soms helemaal geen Brembo is en dat ze bij Brembo niet weten wat er verkocht wordt is aan Brembo... Wat ik eerder zei over chinese troep in je handen gedrukt krijgen als zijnde europeese kwaliteit
 
Terug
Bovenaan Onderaan