Prijs tweedehandsonderdelen VF 1000 Interceptor???

Fozzie Bear

MF veteraan
4 feb 2006
1.455
4
Hallo iedereen,
ik ben een VF-rijder uit België met 2 VF'en, een kapotte Interceptor 1000 (zoals die van 'Oude Zemelaar' maar wel met de wielen van die van '2meter ellende') en een rijdende zwartrode VF 1000 uit '84 (zoals die van 'FastFriend' en 'Electronic-Man)en ik had een paar vraagjes; zijn tweedehandsstukken voor een USA-geïmporteerde VF Interceptor vindbaar, betaalbaar en betrouwbaar? Nieuw kan ik ze echt niet betalen, ik heb namelijk een nieuw USA-voorwiel nodig, een krukas, en die ontstekingscomputers die achteraan onder het zadel boven het achterlicht zitten, een soort tuningscompu's want die deden 1000 toeren meer als normaal dacht ik) en nog wel een paar onderdelen I guess...zoals de bovenste vorkbenen, aangezien die beginnen roesten zijn na zo lange tijd in de garage te staan.
Aangezien dat m'n eerste moto was en ik eigenlijk veel te jong en onervaren ervoor was heb ik die dan op m'n 19e, volop in m'n apejaren, eerst es in 'den decor' gereden en dan nog es met te weinig olie op, m'n krukas uitgesleten.
Maar ik heb em nooit kunnen wegdoen wegens sentimentele waarde en omdat ik em heel cool vind en heb me dan maar m'n tweede moto gekocht voor een 1200 euro, de roodzwarte VF 1000 waar ik nog steeds met rijd, en die ik ook 'de max' vind.
Ik zou graag de Interceptor weer in orde willen krijgen maar tegen een betaalbare prijs, heeft iemand raad?
Tevens heb ik nu ook een probleempje met de roodzwarte, die z'n links vorkbeen lekt olie, doordat er wat onregelmatigheden in het vorkbeen m'n dichtingsrubber uitgesleten hebben. Mijn 'mekanieker' zegt dat ik beter nieuwe vorkbenen zou steken ipv de oude te polieren want dat dit probleem zich toch maar zou herhalen binnen een jaartje. Maar 2 nieuwe bovenste vorkbenen en dichtingsringen en olie en nieuwe raceremblok en werkuren zou me een kleine 500 euro kosten, en ik ben dus wel beperkt in budget, ik studeer namelijk terug.
Dus als iemand goede ideeën heeft of tips, let me know...
Alvast bedankt.
Fozzie Bear

Bijlage: muppets.jpg
 
tweedehands onderdelen: hier in Nederland moeilijk te vinden, en zodra je een sloper vind die wat heeft weet ie precies wat hij ervoor kan vragen, en dat is rijkelijk veel :(
Echter, op www.Ebay.de komt nog wel regelmatig eea voorbij, en voor schappelijke prijzen.
Verder gewoon stug blijven doorzoeken en geduld hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan