Prijs vervangen remblokken burgman 200

JHBRUGIE

Rookie
19 jun 2021
5
0
K heb de voor en achter remblokken van mijn burgman 200 laten vervangen en was hiervoor 120 (2 setjes remblokken) en 140 (2,25 uur) arbeid aan kwijt. Ik vond het duur, of was dit een normale Parijs?
 
Voor rem blokken ben ik ook ongeveer 60 euro per setje kwijt... dus dan 120 voor de voorkant.
Erin zetten doe ik zelf, maar dan ben ik wel een klein uurtje bezig ( ik heb nogal wat plastic dat ik moet verwijderen) en dan sla ik het ontluchten meestal over. Als motorzaak kan ik wel begrijpen dat je het hele systeem extra goed wil checken en zorgen dat er echt geen lucht in zit...
Tja dan kom je snel uit op zo'n bedrag.
 
Als de remmen op zichzelf in goede staat zijn en alleen blokken vervangen, vind ik de uurloon prijs wat fors. Plunjers schoonmaken, terug duwen en nieuwe blokken erin. Remmen ontluchten hoeft normaal gesproken niet, lucht in de remmen merk je meteen. Misschien hebben ze alles goed onderhanden genomen, inclusief remvloeistof vervangen?
 
Wat heeft ontluchten of lucht in je remmen te maken met remblokken vervangen?
Ik zie het verband niet,TS heeft ook niet gesproken over het vervangen van remvloeistof.
€60 voor 1 setje remblokken voor een lichte scooter vind ik wel een hele stevige prijs.
Mogelijk originele Suzuki blokken,dat is meestal wel een stuk duurder.
Meer dan 2 uur werk is ook zeer lang,of het moet zijn dat alles extreem vuil was waardoor er zaken vast zaten of zo.
 
Als het bij de Suzuki dealer is kan de prijs wel kloppen. Bij een universele motorboer en EBC blokken zal het denk ik de helft schelen. Tenzij de boel vastgerot is dan zou het wel eens meer dan een uurtje kunnen kosten.
 
Weer een "Kijk wat ik teveel betaald heb" post.. waar alle context ontbreekt.

Wat was de staat van de remmen?, hebben ze alleen even de pads vervangen of alles schoongemaakt / een halve rem gereviseerd omdat hij vast gerot zat en de vloeistof vervangen?
 
Ik had blokken van AliExpress voor mijn BMW S1000R gekocht.
18 euro voor drie klauwen.
Had ze als reserve, maar met de achterblokken in de volgende motor drie jaar gereden en een seizoen met de remblokken voor.
Ik heb ze hier in een krat liggen want ze zijn nog in behoorlijke staat.
Dacht nog snellere rondetijden op het circuit met betere blokken.
Dat is twee seizoenen later nog niet gelukt. :+
 
Ik heb net ook maar weer een setje rondom bij Ali gekocht. Je kan ze beter in de kast hebben liggen als een setje voor één schijf voor het dubbele bij de dealer halen.
 
Ik heb net ook maar weer een setje rondom bij Ali gekocht.
Hoe bevallen die remblokken van Ali wat betreft slijtage en remgedrag als de schijven heet worden? Piepen ze niet en passen ze verder goed? Ik zie ze voor mijn FJR ook, maar heb er geen ervaring mee.
 
Hoe bevallen die remblokken van Ali wat betreft slijtage en remgedrag als de schijven heet worden? Piepen ze niet en passen ze verder goed? Ik zie ze voor mijn FJR ook, maar heb er geen ervaring mee.
Jaren geleden durfde ik alleen achter aan, en die deden het onopvallend goed.
Twee jaar geleden heb ik ze voor en achter op mijn S1000RR gezet en er was niets, maar dan ook niets op aan te merken.
Ik heb nu OEM remblokken in mijn 2023 Yamaha en daar zie ik nu bij 1.500 kilometer al een vreetspoor ontstaan. 8)7 :?
Daar ben ik nog niet mee op het circuit geweest en heb er ook nog geen serieuze noodstop mee gemaakt.
Op de openbare weg ben ik meer van het vooruit kijken en zo weinig mogelijk remmen.

Maar de ene remblok op Ali is natuurlijk ook niet de andere. :)
Ik zie wel dezelfde ook uit Engeland komen (goudkleurige grondplaat en gesinterde blokken).
 
Op die van Ali ontbreken de geklonken veertjes die op de originele wel zitten. Maar ze piepen niet. De functie van die veertjes ontgaat me. De pasvorm was bij mijn vorige setje niet goed. Ik moest een haartje weg slijpen. Ik heb nu een andere leverancier gekozen.
 
Ik had blokken van AliExpress voor mijn BMW S1000R gekocht.
18 euro voor drie klauwen.
Had ze als reserve, maar met de achterblokken in de volgende motor drie jaar gereden en een seizoen met de remblokken voor.
Ik heb ze hier in een krat liggen want ze zijn nog in behoorlijke staat.
Dacht nog snellere rondetijden op het circuit met betere blokken.
Dat is twee seizoenen later nog niet gelukt. :+
Voor snellere rondetijden moet je gewoon NIET remmen. Vaak ben je te bang toch :+
 
Voor snellere rondetijden moet je gewoon NIET remmen. Vaak ben je te bang toch :+
Later remmen. ;)
Vandaar betere blokken dacht ik.
En daarna van Brembo Goldline naar Brembo Stylema remklauwen.
Daar weer betere pads voor..
Nou niet gelukt, toch te bang dus. :+
 
Op die van Ali ontbreken de geklonken veertjes die op de originele wel zitten. Maar ze piepen niet. De functie van die veertjes ontgaat me. De pasvorm was bij mijn vorige setje niet goed. Ik moest een haartje weg slijpen. Ik heb nu een andere leverancier gekozen.
Dan ga ik ze ook eens proberen als de mijne aan vervanging toe zijn. Ik ben altijd voorzichtig met dit soort dingen. Remmen bepalen in enorme mate, of de rest van je leven in minder dan een vingerklik definitief kan veranderen. Bij mijn weten zijn die veertjes om piepen of rammelen van de blokken te voorkomen. Bij mijn FJR zitten bij de blokken los die veerplaatjes. Maar ik hoor mijn blokken soms rammelen in de klauw als ik over een klinkerweg rij.
 
Dan ga ik ze ook eens proberen als de mijne aan vervanging toe zijn. Ik ben altijd voorzichtig met dit soort dingen. Remmen bepalen in enorme mate, of de rest van je leven in minder dan een vingerklik definitief kan veranderen.
En welke ga je dan proberen?
Er is niet zoiets als "remblokken van Ali".
Er zijn tientallen verkopers die allemaal verschillende remblokken verkopen,net zoals dat met alles is dat ze daar verkopen.
Soms is het gewoon goed,soms is het troep.
Hoe ga je bepalen welke de goede zijn?
 
Tja, dat blijft een gok. Je zal moeten afgaan op reviews, aantal verkopen, tijdsduur verkoper en duidelijkheid beschrijving en foto's. Het blijft een gok, dus waarschijnlijk blijf ik bij OEM. De blokken kunnen wel goed zijn, maar als blok en schijf elkaars bloedgroep niet zijn... Misschien zijn mijn schijven dan eerder op dan de blokken... Voorlopig is het nog niet aan de orde.
 
Bericht afgelopen woensdag hier droppen en daarna niet meer gezien…..prijs is niet belangrijk kennelijk.
 
IK heb ook Brembo remblokken gehad waar de voering vanaf viel. Zolang het tussen de klauw zit kan het geen kant op. Remblokken zijn vrij primitieve dingen. Dus ik word er niet snel bang van. Leidingen zijn een stuk spannender. En half Nederland rijdt met remvloeistof vanaf de fabriek, dat is ook niet heel veilig als je een berg af komt of een rondje circuit doet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan