Prijsindicatie ketting/tandwielen/achterband

De P

Die hard MF'er
21 mei 2010
520
0
Zaandam
Hallo sleutelaars.

Bij gebrek aan goed gereedschap en een goede plek heb ik besloten om niet zelf mijn ketting en tandwielen te gaan (proberen te) vervangen.

Maar ik vroeg me een aantal dingen af:

Ik moet sowieso een nieuwe ketting en nieuwe tandwielen. Is het dan een logische gedachtengang om te zeggen, dan ook gelijk een nieuwe band, want dat achterwiel moet er toch uit? Dat scheelt op de uurkosten neem ik aan?

Zo ja, kan iemand mij vertellen bij welke prijs ik kan zeggen "doen" en bij welke ik echt opzoek moet naar een andere shop?

Ketting + tandwielen 170,- ?
Achterband 150,- ?
Wat is een normale prijs om te betalen als je het uurloon er bij neemt?

Het betreft een Kawasaki ZX7R 99'
 
Hallo sleutelaars.

Bij gebrek aan goed gereedschap en een goede plek heb ik besloten om niet zelf mijn ketting en tandwielen te gaan (proberen te) vervangen.

Maar ik vroeg me een aantal dingen af:

Ik moet sowieso een nieuwe ketting en nieuwe tandwielen. Is het dan een logische gedachtengang om te zeggen, dan ook gelijk een nieuwe band, want dat achterwiel moet er toch uit?
Weet ik niet, als de band vervangen moet worden wel.
Dat scheelt op de uurkosten neem ik aan?
Lijkt me wel.
Zo ja, kan iemand mij vertellen bij welke prijs ik kan zeggen "doen" en bij welke ik echt opzoek moet naar een andere shop?
Waarom vraag je het zo? Vertrouw je de opgave van de motorbedrijven bij je in de buurt niet?
Ketting + tandwielen 170,- ?
Achterband 150,- ?
Wat is een normale prijs om te betalen als je het uurloon er bij neemt?

Het betreft een Kawasaki ZX7R 99'

Prijzen zou kunnen, afhankelijk van merk en type onderdelen.

Band vervangen: die prijs is wel te vinden her en der.

En wat kost het aan tijd om een kettingset bij een ZX7R te vervangen? Nou, dat maal het uurloon.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Als de band nog niet versleten is zou ik hem niet vervangen. Het is ook zonde om een band te laten vervangen die nog een poosje meekan Dan ben je de winst van het uitgespaarde uurloon weer kwijt.

Mijn motorzaak doet mijn bandenmontage altijd gratis mits ik zelf het losse wiel kom brengen en hij even de tijd krijgt om het tussendoor te doen.
Meestal breng ik het wiel na mijn werk en kan hem dan een dag later na mijn werk weer ophalen.
 
ketting + tandwielenset, 150-190euro (zit veel marge op)
banden prijs afhankelijk van merk, ik vervangen ze pas als de indicators weg zijn en ik canvas zie.
uurloon 40eu+

meestal als je banden koopt bij een dealer zetten ze deze gratis voor je erop.. als je met banden van ergens anders komt kost het je 15-20euro per band.

het vervangen van een ketting + tandwielsetje kost mij tussen een halfuur tot 1 uur werk. ik denk dat zij een uur rekenen.

kzou het gewoon lekker zelf doen..
 
Laatst bewerkt:
Oké een band los laten doen is dus niet zo'n groot probleem, dat zijn de kosten niet. Dat wilde ik even weten.

@Martell
Het is niet dat ik de motorzaken niet vertrouw, ik wilde gewoon even een onafhankelijke indicatie. Ik hou er niet van om zonder enig idee iets te laten doen. Als ze zeegen doen we ff het kost 600 euro.. dat is normaal, moet ik wel een soort referentie bedrag hebben.

Iig bedankt heren. Als iemand een prijsopgave heeft van een soortgelijke vervanging of een doornsee uurloon zou ik het alsnog erg op prijs stellen. Maar ik ben tevreden.
 
Ketting is makkelijk zelf te doen, maar een dealer zal hier echt niet meer dan een half uur voor nodig hebben. Zeker als je daarbij vraagt of hij ook nieuwe bandjes wil monteren, dan moet de achterband/ketting toch al los.
 
Gewoon kettingsetje bestellen bij Jos Smit en een bandje via bandenmarkt of ook Jos Smit en hier een liefhebber vinden die het voor je wilt doen.
Er lopen genoeg techneuten hier die je graag voor een biertje verder helpen.
Kosten band en kettingsetje denk ik rond de 250 eurootjes en kan nog minder want ik lees dat er een dikke marge op zit.
Mijn dealer werkt voor 15 per uur euro voor mij.
 
Even kijken, ik heb dat ook laten doen een tijd geleden bij mijn kawasaki KLX.
Ik kan de uren niet zien hoe ze opgesplitst zijn maar het komt hier op neer, mijn achterwiellagers zijn ook vervangen, dus dat zit er bij:

Kettingkit: 160,59
Lager: 12,84
Lager: 32,59

Uren: 1,5 uur a' € 50,- = € 75,-

Totaal € 281,02

Opmerking monteur: Pasvlak linkerlager was beschadigd, moeten aanpassen daardoor iets meer werkuren.



Voor montage van een band en balanceren: 23,-
Achterband bridgetone: 174,93 ( Deze is bij dezelfde motorzaak gekocht! Scheelt waarschijnlijk in de prijs)



Edit: Ik vind nu ook de rekening van de kettingkit van de R6. Die kostte 212, 50.
Er zit dus wel wat verschil op...
 
Laatst bewerkt:
Kettingsetje vervangen doe ik rustig een halve dag over. Ben normaal niet zo'n poetser dus als het wiel eruit is en voorkettingwiel kapje er af dan neem ik meteen de gelegenheid om alles goed schoon te maken. Achtervork, schokdemper, rotzooi uit voorkettingwiel deksel, velg weer laten glimmen, remklauw schoonmaken enz. Dit mis je dus wanneer je het laat doen, in mijn situatie dan, bij sommige glimt alles altijd geef ik toe.
 
kettingsetje vervangen doe ik gratis voor je, maarja moet je helemaal naar Groningen komen, kost je evenveel benzine als halfuurtje werk van een monteur als het niet meer is..

als je banden besteld en meeneemt kan je ze hier bij mn buurjongen voor 7,50 per stuk erom laten leggen.
 
Gewoon kettingsetje bestellen bij Jos Smit en een bandje via bandenmarkt of ook Jos Smit en hier een liefhebber vinden die het voor je wilt doen.
Er lopen genoeg techneuten hier die je graag voor een biertje verder helpen.
Kosten band en kettingsetje denk ik rond de 250 eurootjes en kan nog minder want ik lees dat er een dikke marge op zit.
Mijn dealer werkt voor 15 per uur euro voor mij.

*grinnik*
 
Terug
Bovenaan Onderaan