prijsverschil stalen remleidingen

Aoks

MF veteraan
7 sep 2006
3.101
11
Twello
Via de zoekfunctie kom ik alleen maar oude topics tegen.

Kan iemand mij uitleggen waar het prijsverschil tussen verschillende merken (Hell, Goodridge, Valtermoto etc.) stalen remleidingen vandaan komt? Is het kwaliteit, naam, soort gebruik of anderszins?
 
Er komt momenteel ook veel kant en klaar spul uit Azie (China)
Kost weinig.
Kwaliteit is niet al te best.
Ziet er wel gelikt uit.

Alleen ik wil ze niet.
Remmelarij moet bij mij topspul zijn.
Ik rij met Goodriche.
 
Hell van Noud gekocht,ziet er mooi uit,of je harder remt,geen idee (op mijn brommer,een kleine Yamaha 250cc Tricker)
En idd,er zijn hier een bult luie honden,laat die zelf uitzoeken wat het spul kost!
 
Laatst bewerkt:
Hell van Noud gekocht,ziet er mooi uit,of je harder remt,geen idee (op mijn brommer,een kleine Yamaha 250cc Tricker)
En idd,er zijn hier een bult luie honden,laat die zelf uitzoeken wat het spul kost!

Nou kijk, je gaat dus niet harder remmen met stalen leidingen. Maar je kunt het aangrijpen veel beter doseren. En je hebt geen last van sponzigheid (doordat de normale rubberen leiding uitzet wanneer er druk op komt te staan).

Het remmen wordt dus beter doseerbaar en het kost je minder kracht om hard te remmen.

Daarbij. Voor rubberen remleidingen geldt geloof ik dat je ze na 5 jaar moet vervangen. Niemand die dat doet (mijn originele leidingen zaten er b.v. al 12 jaar op). Als je ze toch gaat vervangen, dan zijn stalen remleidingen niet duurder dan leidingen van de originele fabrikant.
 
Nou kijk, je gaat dus niet harder remmen met stalen leidingen. Maar je kunt het aangrijpen veel beter doseren. En je hebt geen last van sponzigheid (doordat de normale rubberen leiding uitzet wanneer er druk op komt te staan).

Het remmen wordt dus beter doseerbaar en het kost je minder kracht om hard te remmen.

Daarbij. Voor rubberen remleidingen geldt geloof ik dat je ze na 5 jaar moet vervangen. Niemand die dat doet (mijn originele leidingen zaten er b.v. al 12 jaar op). Als je ze toch gaat vervangen, dan zijn stalen remleidingen niet duurder dan leidingen van de originele fabrikant.

:o :o :o van mij is 4,5 jaar, dus ben mooi op tijd :)
 
Maak nog veel uit in prestatie of je vanaf de cilinder directe lijnen hebt naar li en re of een splitsing hebt halverwege over het spatbord?

Nee. De theorie is dat je met zo'n "gesplitste" leiding een wat snellere reactie zou krijgen (minder vloeistof), maar als het verschil er al is, dan is het marginaal.
Nadeel van de splisting is wel dat je meer aansluitpunten hebt die kunnen lekken, maar ook dat is een theoretisch verhaal. Wel is het wat lastiger ontluchten.
 
Ik heb nooit willen impliceren dat Goodridge dat niet zou hebben, ik heb alleen gemeld dat niet alle merken dat hebben.In prijs wel, in werking niet.
Een gesplitste/gevorkte leiding telt als 3 leidingen, direct dubbel vanaf de hoofdremcilinder als 2 leidingen.Niet helemaal correct......
Geperste leidingen worden op een tienvoudige druk getest voordat ze verzonden worden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje loskwam, en ik heb er toch heel wat geleverd....
Een extra voordeel van geperst is dat het mogelijk is om het blanco omhulsel van de leiding mee te persen in de fitting. Hierdoor kan er geen water tussen de huls en de leiding komen. Dit resulteerd namelijk na enige tijd in een zichtbare bruine aanslag aan de binnenkant van de blanco huls..... HEL doet dit altijd, van anderen weet ik het niet.


Weet niet welk merk jij bedoelt wat testen betreft maar leidingen van Goodridge worden
echt niet getest.Meesten worden geperst bij Bike Designe en na het persen gaan ze zo
het zakje in.Ben bevriend met ze dus kom er ook regelmatig dus weet hoe ze gemaakt worden.Laat altijd daar mijn leidingen op maat maken.
Heb ook wel eens leidingen laten persen bij Goodridge zelf in Delft en worden ook echt niet getest.Maar heb wel blind vertrouwen in deze leidingen.
Ziehier wat ik er allemaal vandaan haal.


full
 
Weet niet welk merk jij bedoelt wat testen betreft maar leidingen van Goodridge worden
echt niet getest.Meesten worden geperst bij Bike Designe en na het persen gaan ze zo
het zakje in.Ben bevriend met ze dus kom er ook regelmatig dus weet hoe ze gemaakt worden.Laat altijd daar mijn leidingen op maat maken.
Heb ook wel eens leidingen laten persen bij Goodridge zelf in Delft en worden ook echt niet getest.Maar heb wel blind vertrouwen in deze leidingen.
Ziehier wat ik er allemaal vandaan haal.


[afbeelding]
Ik bedoelde te zeggen dat een aantal van de leidingen die geproduceerd worden getest zijn. Altijd bij ingebruikname van een nieuwe productie-eenheid moeten de leidingen getest worden om te weten of de mallen en drukunits goed functioneren. In de machinebouw (waar ik vandaan kom) moest ook altijd elke zoveelste leiding ter keuring opgestuurd worden.
 
Blijkbaar heeft iedereen met Goodridge verschillende ervaringen. Ik heb een compleet setje remleidingen voor en achter (4 stuks) met nieuwe bouten en kopere ringetjes via ebay uit Engeland vandaan voor 72 euro inclusief opsturen. Spul ziet er puik uit en remt perfect op mijn oude XJ900F. Die man heeft ze naar eigen zeggen direct bij de fabriek van Goodridge zelf vandaan. Je krijgt dus weldegelijk complete setjes bij Goodridge, blijkbaar ligt het eraan waar ze vandaan haald. De ene dealer of verkoper levert ze meer compleet dan de andere :)
 
Blijkbaar heeft iedereen met Goodridge verschillende ervaringen. Ik heb een compleet setje remleidingen voor en achter (4 stuks) met nieuwe bouten en kopere ringetjes via ebay uit Engeland vandaan voor 72 euro inclusief opsturen. Spul ziet er puik uit en remt perfect op mijn oude XJ900F. Die man heeft ze naar eigen zeggen direct bij de fabriek van Goodridge zelf vandaan. Je krijgt dus weldegelijk complete setjes bij Goodridge, blijkbaar ligt het eraan waar ze vandaan haald. De ene dealer of verkoper levert ze meer compleet dan de andere :)


Als je hier in Nederland een setje besteld voor bepaald type zitten er gewoon ringen en banjobouten bij.Alleen aangeven of je alu wilt of RVS en wat voor kleur alu.Nog nooit gehoord dat je de originele banjobouten moet gebruiken.
 
Ik bedoelde te zeggen dat een aantal van de leidingen die geproduceerd worden getest zijn. Altijd bij ingebruikname van een nieuwe productie-eenheid moeten de leidingen getest worden om te weten of de mallen en drukunits goed functioneren. In de machinebouw (waar ik vandaan kom) moest ook altijd elke zoveelste leiding ter keuring opgestuurd worden.


Oke ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan