prijsverschil stalen remleidingen

Aoks

MF veteraan
7 sep 2006
3.101
11
Twello
Via de zoekfunctie kom ik alleen maar oude topics tegen.

Kan iemand mij uitleggen waar het prijsverschil tussen verschillende merken (Hell, Goodridge, Valtermoto etc.) stalen remleidingen vandaan komt? Is het kwaliteit, naam, soort gebruik of anderszins?
 
De prijs bepaald de fabrikant,de merken die je opnoemt
maken kwalitatief goed spul dus het is meer je persoonlijke
voorkeur die de keuze bepaald,ook de uitvoering kan de prijs
beinvloeden,wil je gewone banjo,s of roestvrijstaal of geanodiseerd ,
de leidingen heb je ook in diverse uitvoeringen,geplastificeerd of
niet,en ook kan je diverse kleuren kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Geen idee, weet wel dat de bevistigingen voor de banjobouten de prijs aardig opschroeft, m.a.w. de prijs van de leiding op zich valt nog wel mee...

Je kunt de onderdelen ook los kopen en het thuis zelf in elkaar knutselen,
Dat scheelt ook nog wel.

(werkt gewoon met knelkoppelingen, de mijne wel in ieder geval wel).
Dat scheelt ook nog wel.
 
Er is wel degelijk verschil in kwaliteit.
Niet allemaal hebben ze RVS fittingen (HEL -met 1 L) heeft dat wel.
Niet allemaal hebben ze draaibare fittingen (daarmee kan je een slag uit je leiding draaien).
Niet allemaal leveren ze fittingen in kleur.

Bij HEL is de prijs voor elke leiding hetzelfde, behalve een meerprijs voor gekleurde RVS-fittingen. De kleur van de leiding maakt niet uit, de lengte ook niet.
Koop je een set (meerdere leidingen in 1 koop), dan wordt het per leiding goedkoper.
Heb je speciale koppelingen of splitters, dan betaal je ook meer.
 
Bedankt allen,

Ik kies of om het zelf te maken of Hel, Hel ligt prijstechnisch/kwaliteit denk het beste in de markt, en aangezien hier goede ervaringen worden gemeld.

Bedankt! :} :}
 
Er is wel degelijk verschil in kwaliteit.
Niet allemaal hebben ze RVS fittingen (HEL -met 1 L) heeft dat wel.
Niet allemaal hebben ze draaibare fittingen (daarmee kan je een slag uit je leiding draaien).
Niet allemaal leveren ze fittingen in kleur.

Bij HEL is de prijs voor elke leiding hetzelfde, behalve een meerprijs voor gekleurde RVS-fittingen. De kleur van de leiding maakt niet uit, de lengte ook niet.
Koop je een set (meerdere leidingen in 1 koop), dan wordt het per leiding goedkoper.
Heb je speciale koppelingen of splitters, dan betaal je ook meer.


Goodridge heeft ook RVS fittingen.
 
Laatst bewerkt:
En de Duitse merken als Spiegler, ABM gebruiken aluminium voor de fittingen.

Ander voordeel van Hel is dat je meteen nieuwe banjobouten erbij krijgt, hoef je de mooie nieuwe leidingen niet met die oude verweerde bouten te bevestigen.
 
neem dat hel bij de reguliere motorzaken wel te bestellen is.....hoe zit dat met webshops? iemand handige goedkopere adressen? ben beetje huiverig om via ebay te doen, weet niet of de sets dan wel compleet zijn....
 
Ik heb afgelopen voorjaar een set gekocht bij MDI. Zowel voor als achter. Aan de voorzijde heb ik 2 leeidingen rechstreeks van mn rem hendel naar de remklauw dus zonder de splitter. De gehele set koste me 180 euro inc alle matriaal.
 
Kijk maar eens hier: http://www.cms-motorcycle-parts.com/index.asp

Deze man is een door Hel geauthoriseerde dealer. Faire prijzen, goed spul.
Ik heb de set rvs Banjo's van Suzuki bij hem gekocht: 4 stuks + 1 dubbele banjo-bout
 
GoodRidge heeft ook stalen fittingen. En aangezien het kabel op een rol is, en ze op lengte gemaakt worden, koop je ze als set onderdelen. En dan koop je er natuurlijk ook gelijk nieuwe banjobouten bij :).

Sommige kabels hebben kunststof fittingen. NIET KOPEN! Da's rommel. Aluminium fittingen zijn ook niet zo sterk als stalen fittingen, maar zullen iig. niet zo snel afbreken als kunststof fittingen.

Ook vertrouw ik niet helemaal op geperste aansluitingen. Geschroefd is beter, veel minder kans op een productiefoutje. Als de geschroefde aansluitingen gaan lekken, dan gaat dat altijd geleidelijk. Geperste aansluitingen zouden kunnen losknallen waardoor je je remdruk direkt kwijt bent terwijl je juist aan het remmen was...
 
Ik heb op mn blade een setje Goodridge, en op mn cb-1 Hel werken precies hetzelfde alleen moet ik zeggen dat die van Hel er gewoon effe wat netter en beter afgewerkt uitzien.
En Idd je krijgt er nieuwe banjo's bij *O* bij goodridge niet :N
 
Goodridge heeft ook RVS fittingen.
Ik heb nooit willen impliceren dat Goodridge dat niet zou hebben, ik heb alleen gemeld dat niet alle merken dat hebben.

Maak nog veel uit in prestatie of je vanaf de cilinder directe lijnen hebt naar li en re of een splitsing hebt halverwege over het spatbord?
In prijs wel, in werking niet.
Een gesplitste/gevorkte leiding telt als 3 leidingen, direct dubbel vanaf de hoofdremcilinder als 2 leidingen.

GoodRidge heeft ook stalen fittingen. En aangezien het kabel op een rol is, en ze op lengte gemaakt worden, koop je ze als set onderdelen. En dan koop je er natuurlijk ook gelijk nieuwe banjobouten bij :).

Sommige kabels hebben kunststof fittingen. NIET KOPEN! Da's rommel. Aluminium fittingen zijn ook niet zo sterk als stalen fittingen, maar zullen iig. niet zo snel afbreken als kunststof fittingen.

Ook vertrouw ik niet helemaal op geperste aansluitingen. Geschroefd is beter, veel minder kans op een productiefoutje. Als de geschroefde aansluitingen gaan lekken, dan gaat dat altijd geleidelijk. Geperste aansluitingen zouden kunnen losknallen waardoor je je remdruk direkt kwijt bent terwijl je juist aan het remmen was...

Niet helemaal correct......
Geperste leidingen worden op een tienvoudige druk getest voordat ze verzonden worden. Ik heb nog nooit meegemaakt dat er eentje loskwam, en ik heb er toch heel wat geleverd....
Een extra voordeel van geperst is dat het mogelijk is om het blanco omhulsel van de leiding mee te persen in de fitting. Hierdoor kan er geen water tussen de huls en de leiding komen. Dit resulteerd namelijk na enige tijd in een zichtbare bruine aanslag aan de binnenkant van de blanco huls..... HEL doet dit altijd, van anderen weet ik het niet.
 
Laatst bewerkt:
Er is wel degelijk verschil in kwaliteit.
Niet allemaal hebben ze RVS fittingen (HEL -met 1 L) heeft dat wel.
Niet allemaal hebben ze draaibare fittingen (daarmee kan je een slag uit je leiding draaien).
Niet allemaal leveren ze fittingen in kleur.

Bij HEL is de prijs voor elke leiding hetzelfde, behalve een meerprijs voor gekleurde RVS-fittingen. De kleur van de leiding maakt niet uit, de lengte ook niet.
Koop je een set (meerdere leidingen in 1 koop), dan wordt het per leiding goedkoper.
Heb je speciale koppelingen of splitters, dan betaal je ook meer.

Kan je ook vertellen wat een setje rem en koppelingleidingen kost voor een BlackBird?
Ivbm diverse kleine leidingen.

Gr kevin
 
Kan je ook vertellen wat een setje rem en koppelingleidingen kost voor een BlackBird?
Ivbm diverse kleine leidingen.

Gr kevin

Je kunt ook zelf even op de sites die al genoemd zijn kijken, of die gasten zelf bellen, toch?
Hoef je niet te wachten tot iemand hier reageerd (of reageert? Ik ben een beetje dyslectisch..).
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan