Prijsverschil ybr125 – mini varadero (xl125)

stutteke

Rookie
3 apr 2008
2
0
Hallo,
Ik ben van plan binnenkort een 125cc te kopen.
Heb hierbij nog een paar vragen :
Wat verklaart het zeer grote prijsverschil tussen de yamaha ybr125 en de mini varadero van Honda?
Ik zou de moto gebruiken voor woonwerkverkeer (ongeveer 12km enkel langs mooie 50-70(-90) wegen)
Kheb ook helemaal geen nood aan meer dan dit, ik ken de beperkingen van een 125cc en hoef dus ook geen antwoorden van : ga toch voor een echte moto of iets dergelijks…

Zijn er misschien nog andere (niet de motors om louter door de velden mee te rijden…) merken/types die in aanmerking zouden komen. (ik heb het weldegelijk over 125cc’s)

Een chopper type lijkt me ook wel leuk om mee te “toeren”, maar voor dagelijks woon-werkverkeer schrikt me dit om een of andere reden af (minder wendbaar? Geen idee, misschien is het ook gewoon iets psychologisch)

Alvast bedankt,
stutteke
 
Varadero heeft (dacht ik toch) een iets krachtigere 125cc motor (zelfde motor als de Shadow VT125)
veel verstand heb ik er eigeljik niet van,
maar misschien dat je bij Honda ook nog deels hun naam betaald :)

ps: verwacht je maar de typische "koop toch een echte motor"-reacties... zo heb ik er ook 13 in een dozijn gekregen ;)
 
Een luchtgekoeld blokje en goedkoop uiterlijk (geen kuipwerk etc.), smalle bandjes etc. etc. heel basic. Dat is het prijsverschil. de YBR is gewoon een eenvoudige maar goede motor. Ik zou nooit 5000 euro neerleggen voor een Varadero 125. De YBR is een leuk motortje voor het geld, toch leg ik liever ietsje toe op een CBR125, die zijn net wat feller.
 
Laatst bewerkt:
Je pakt wel de twee uitersten!!

De Varadero 125 is echt een beest van een 125cc motor, dan bedoel ik het formaat. Dat ding is nog in omvang evengroot als een Transalp of FMX!! Wel leuk dus :)

De YBR 125 is daarentegen gewoon een echte schakelbrommert formaat motor. Dat heeft zo ook zijn charmes, want ik weet het bijna zeker, met z'on ding kom je echt overal en kan je keren op een postzegel? ;)

De 5000 euro voor zo'n Varadero zou ik zelf nooit doen, ookal is het een heel mooi ding en super afgewerkt! Voor prijs en budget zou ik de YBR nemen, óf kijken voor een CBR125 met de bijbehorende raceachtige zit.
 
ja, kweet dat ze toch nogal verschillen van mekaar...
maar toch, dat zijn de twee waar ik op dit moment tussen twijfel.
ybr125 voor zijn mooie prijs/kwaliteit verhouding
mini varadero voor zijn degelijkheid
kdenk dat ik op laatstgenoemde ook makkelijker langere ritten ga maken en ook met 2
maar blijft natuurlijk groot prijsverschil
daarom was ik ook benieuwd naar reacties...

en cbr zegt mij niet echt iets, is echt een "lig"motor vind ik... maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur

alvast bedankt voor de reacties
 
Als je een CBR125 al een 'lig-motor' vind, wat vind je dan van een GSXR, R1, ZXR etc. ?
Want de CBR is gewoon een simpele sporttoer die nog redelijk rechtop zit. Absoluut geen supersport.

Ik zou gewoon als ik jou was een echt motorrijbewijs halen, dan heb je veel meer keus dan tussen iets van 2000 euro of een motor van 5000 euro.
 
Terug
Bovenaan Onderaan