Prijsverschil ZOMER - WINTER

***BTR***

MF veteraan
30 mei 2001
1.326
0
Den Hoorn
Ik hoop 14 Juli mijn rijbewijs te halen en nu ben ik benieuwd of het prijsverschil nu echt zo dramatisch is tussen zomers een motor kopen of na het seizoen.

Ik zit zelf nu te denken aan een 2ehands CBR 600 particulier van rond de fl10.000,-.

Wanneer zakken de prijzen weer? Als ik mijn papiertje heb wil ik natuurlijk eigenlijk zo snel mogelijk rijden en niet maanden wachten om een paar centen te besparen :) .
 
Ik heb de mijne gekocht in Januari voor een appel en ei. :)
Zowiezo scheelde het al dat ik hem Particulier kocht en ook nog eens in de winter.
Maar volgens mij scheelt het nou niet zoveel of je hem nou in de winter of zomer koopt.

Het verschil tussen partucilier & bedrijf is wel aanzienlijk, althans dat vind ik.
Ohja de mijne gaat eind zomer/na de zomer ook weg (hint hint :+ )

_________________
Time is laying heavy on my heart
Seems I've got too much of it since we've been apart
My friends make me smile if only for a short while
But you can make me whole again

J.W mist zijn motor :(

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-20 12:19 ]
 
Cbr uit 96 toch? :) Enig idee welke maand je hem weg doet en wat ie ongeveer moet gaan kosten?

Hoe verslijt je trouwens 4 motoren in 5 maanden rijden? Zat ff bij favourite foto's van je fiets te kijken :? ?
 
4 motoren ? waar haal je dat vandaan?

Die van mij zal rond die tijd ook wel rond die koers komen te zitten, misschien zelfs wat meer omdat er best veel aan opgeknapt is.

Ik ga er eerst nog mee op vakantie (Z Frankrijk) en ga dan orienteren voor andere auto, dus weet niet wanneer CBR de deur uitgaat.
Maar zowiezo er zijn CBR's zat, dus je weet er heus wel een voor die prijs te vinden.

_________________
Time is laying heavy on my heart
Seems I've got too much of it since we've been apart
My friends make me smile if only for a short while
But you can make me whole again

J.W mist zijn motor :(

[ Dit Bericht is bewerkt door: J.W op 2001-06-20 12:39 ]
 
S´winters heb je wel meer keus, najaar besteld iedereen nieuwe motor en levert oude alvast in.

Echter al je nieuwe motor koopt lever je meestal een motor in van 1, 2 of 3 jaar oud in, vaak van een recent model, die zijn dus nooit goedkoop, afhankelijk wat je inlevert kan je goede deal maken.

S´winters worden denk ik toch de meeste motors verkocht, dus hoogste prijs, laat in de zomer of herfst motor kopen lijkt mij goedkoopste, alleen zijn dit vaak de motoren die niemand wou kopen. Deze zien er misschien wel goed uit, alleen eerder stond er een zelfde model naast voor dezelfde prijs die toch wat mooier er bij stond en met minder km´s.


 
Theoreties is winter/particulier de beste keuze.

Dealerprijzen zomer en winter zijn ook afhankelijk van de voorraad. Als je een dealer weet waar ze een spektakulaire aktie hebben om de verkoop van nieuwe motoren te stimuleren, dan is daar natuurlijk een instroom van 2e hands motoren te verwachten.

Goed en veel om je heen kijken, dan krijg je vanzelf gevoel voor de markt.
 
Ik haalde dat hier vandaan:

4-hoe lang rij je ? 5 maanden
5-wat heb je gereden ? GSXR600,GSXR750,RF

Zullen wel motors zijn van bekenden dan. Zat weer eens niet verder te denken dan me neus lang is :) .
 
Oh sorry dat zijn motoren van vrienden van mij, wij rijden vrij regelmatig op elkaars motoren rond.


Maar de CBR zit het lekkerst, maar qua vermogen zou ik toch liever een GSXR600 hebben.
Tja en die 750 tja leuk voor een keer, maar die is me nog iets te snel
:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan