prijsverschillen onderdelen

picaroon

MF veteraan
2 feb 2007
4.735
127
He,

Ik was een beetje aan 't rondkijken op David Silver Spare website, en ik zie daar een radiateur van 195,- pond voor een vfr (opsturen e.d. zullen de kosten totaal rond de 280 eur zijn). Hier in nederland betaal je voor dezelfde radiateur 680 eur excl. BTW!!

Hoe kan da?
 
Stel jij bent de handelaar hier in Nederland. Wat doe je dan? Verkoop je hem met winst zodat jij ook brood op de plank hebt of schuif je hem voor inkoopsprijs door zodat je bij de Sociale Dienst mag aankloppen?
Hoe meer schijven er tussen zitten hoe hoger de vraagprijs. En aangezien de regering een graaicultuur handhaaft..........
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp 't, maar in dit voorbeeld is het verschil in de prijzen wel erg groot.
Blijkbaar heel normaal... ik vind 't niet erg hoor, weet ik waar de onderdelen de volgende keer vandaag komen.
 
Ik vind 400euro een nogal erg groot verschil, en ik betwijfel of dit wel komt door de graaiers in Nederland.
Zo wel, dan heb ik het mis, maar tis een beetje je eigenvolkseconomie wegjagen, of zeg ik nu iets nieuws :9
 
is het een originele, of chinese/aziatische namaaktroep?
en als de werking hetzelfde is maakt dat geen drol uit, zeker bij een radiator niet!
 
Laatst bewerkt:
VFR750FG/FH/FJ/FKRadiator (FJ/FK)£159.00G enuine Honda Part

Origineel blijkbaar.
 
VFR750FG/FH/FJ/FKRadiator (FJ/FK)£159.00G enuine Honda Part

Origineel blijkbaar.


Zelfs binnen NL nog veel vershicllen hoor.

Zit de laatste tijd te zoeken naar een straalcabine. Er zijn maar een paar modellen (allemaal uit één fabriek) waar eigen logootjes op geplakt worden.

Ik zit al op een verschil tussen 249 em 399 euro, incl btw, zelfde apparaat.

Gewoon blijven zoeken, en dan het juiste product voor de laagste prijs kopen.

Of: gewoon kopen en nooit meer naar zoeken, anders baal je er van dat het goedkoper had gekunt....
 
Wat doet het Engelse pond momenteel t.o.v. de Euro?
Wat zou je denken van invoerrechten?
De belasting over het geheel?
Daarnaast is de motor in Nederland nog steeds een luxe artikel en daar zijn de prijzen dan ook naar.
Vooral de onderdelenbusiness is gouden handel.
Daarom worden er ook zoveel goede motoren gesloopt want in onderdelen levert hij een veelvoud op dan wanneer hij als rijdend geheel wordt verkocht.
 
ONderdelen werken sowieso raar... een Honda waterpompseal kost 44,-, een Yamaha seal kost +/- 20, maar het is EXACT dezelfde. Daar klopt natuurlijk iets niet...
 
Wat doet het Engelse pond momenteel t.o.v. de Euro?
Wat zou je denken van invoerrechten?
De belasting over het geheel?
Daarnaast is de motor in Nederland nog steeds een luxe artikel en daar zijn de prijzen dan ook naar.
Vooral de onderdelenbusiness is gouden handel.
Daarom worden er ook zoveel goede motoren gesloopt want in onderdelen levert hij een veelvoud op dan wanneer hij als rijdend geheel wordt verkocht.

Totaal 280,- eur met belasting en verzendkosten zonder invoerrechten. Ook al zou ik invoerrechten moeten betalen, dat is nog altijd beter dan 680,- excl. BTW in nederland
 
ONderdelen werken sowieso raar... een Honda waterpompseal kost 44,-, een Yamaha seal kost +/- 20, maar het is EXACT dezelfde. Daar klopt natuurlijk iets niet...
remschijven yamha +-100e remschijven suzuki +-250e

gaat nergens over.
 
Tijd terug kwam ik op een Amerikaanse site een topic tegen over goedkope alternatieven voor de dure motoronderdelen. Ik zal eens kijken of ik die terug kan vinden. Denk dat dat wel handig is...
 
Bij aankoop in de UK moet je geen invoerrechten betalen.
Je betaalt de BTW wel daar, maar die is wel lager denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan