prijzen gs500 Wanneer is het foute boel?

Tienes

MF veteraan
2 jan 2006
1.433
15
Hey allemaal

heb sinds juli mijn rijbewijs en ben al aan het rond kijken voor een leuke beginnersmotor en een gs500 lijkt mij wel wat. maar de prijzen lopen flink uiteen van 500 d8 ik tot zo 2000.

vanaf welke prijzen zijn ze te vertrouwen op marktplaats en dergelijke?
en ik weet het bij dealers is het veilig enzo maar dat kost alleen maar meer en ben maar arme student :X

hopelijk snel :]
 
In principe kan er altijd wel wat aan mankeren.. gewoon een kijkje nemen en iemand met verstand van zaken meenemen. En mocht alles goed lijken en je koopt hem, alsnog even intern nakijken en evt. vloeistoffen vervangen. Mensen kunnen je van alles wijsmaken maar je zit er uiteindelijk toch zelf mee als iets niet waar bleek te zijn.

Heb zelf na aankoop de hele motor goed na laten kijken en alle vloeistoffen vervangen: kleppen gesteld, luchtfilter schoongemaakt, roest bijgewerkt, olie+filter vervangen, remvloeistof vervangen en evt. andere dingetjes.. heb zo ook nog de voorvorkkeeringen vervangen en de voorvorkolie vervangen door een iets dikkere variant (zodat de vering iets stugger wordt aan de voorkant).

Kwa voorvorkolie heb ik er nu Castrol 15w40 inzitten. Motorolie heb ik Motul 10w40 halfsyntheet. Halfsyntheet is aan te raden en van het merk Motul ook. Castrol motorolie schijnt niet helemaal lekker te zijn met natte koppeling. Verder zijn de rubbertjes van Bridgestone, namelijk de BT-45's. Vind het hele fijne bandjes, leveren veel grip. Voor de rest moet je alle GS500 topics maar doorlezen voor andere gebruikersopinies ;)
 
Laatst bewerkt:
vertrouwen aan de hand van de vraagprijs :? :?

NOOIT, niet op Marktplaats en niet bij een zaak.


Zorgen dat je technische kennis of technische kennissen hebt als je een motor gaat bekijken.

Vertrouwen is iets vanuit de vorige eeuw.
 
ik zelf heb geen verstand van motoren maar technische ooms en vrienden staan paraat als ik er eentje op het oog heb O-) en zon beurt moet er toch komen als je net je motor hebt. dan weet je teminste wat jij zelf eraan gedaan hebt
 
de prijs kan al veel verschillen aan de hand van de staat van de slijtdelen en accessoires. De twee motoren kunnen technisch allebei in orde zijn maar als de ene net nieuwe banden, ketting en tandwielen heeft en er zit ook nog een leuke demper op ofso dan krijg je al snel een prijsverschil... terwijl de motor die dat niet heeft helemaal niet slechte staat hoeft te zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan