Prijzen motorbanden winkel vs internet....

Je slaat de plank mis.
Gaat om die mensen die het 'uit geld besparing' zelf doen.
Die mensen kunnen nog veel meer geld 'besparen' door de tijd die ze kwijt zijn met hout kloven / zelf banden wisselen, gewoon een dagje over te werken.

Zelfde geld voor die mensen die omrijden voor goedkopere benzine

Wat is het moraal van het verhaal ?
Een band wissel je in een kwartier en, een km omrijden om 4 euro te besparen op een tank is toch goede business ?
Je kan ook je motor verkopen en, gaan fietsen hou je nog meer geld over:)
 
Wat is het moraal van het verhaal ?
Een band wissel je in een kwartier en, een km omrijden om 4 euro te besparen op een tank is toch goede business ?
Je kan ook je motor verkopen en, gaan fietsen hou je nog meer geld over:)


Een fiets kost ook geld, gewoon lopen met je donder! :+
 
Geld voor olieverversen....heeft ook weinig zin met dat geknoei/afvoer etc icmmet andere ‘zaken’.
 
Duur is relatief jongens. Je kan iets echter altijd veel geld vinden ;)

Dus als je zelf geen zin/tijd/interesse hebt om je eigen banden te wisselen/wielen eruit te halen en betaal je daar dan "graag" 350 euro voor prima toch?
Ik werk 5 dagen in de week en ben alleen in het weekend thuis, dus ik laat een schoonmaakster mijn huis doen. Kost geld, maar al zou het met 100 euro kosten heb ik dat er nog steeds voor over.
Sleutelen vind ik leuk en (voor circuit) verslijt ik aardig wat banden dus daar is het mij dan weer niet waard.

Ieder het zijne.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Wat is het moraal van het verhaal ?
Een band wissel je in een kwartier en, een km omrijden om 4 euro te besparen op een tank is toch goede business ?
Je kan ook je motor verkopen en, gaan fietsen hou je nog meer geld over:)

jij kunt geen band wisselen in en kwartiertje met de kwaliteit die hier als norm gesteld wordt, en er gaat max 15-20liter in een tank, en daar kun jij nooit geen 4 euro op besparen hier....
iedereen kan wel roepen dat het hobby is en het zo leuk is, maar voor iedereen geldt dat tijd gewoon geld is, is het niet linksom dan wel rechtsom
 
Je slaat de plank mis.
Gaat om die mensen die het 'uit geld besparing' zelf doen.
Die mensen kunnen nog veel meer geld 'besparen' door de tijd die ze kwijt zijn met hout kloven / zelf banden wisselen, gewoon een dagje over te werken.

Zelfde geld voor die mensen die omrijden voor goedkopere benzine

Niet mee eens.

Ik reken anders ( begonnen uit pure noodzaak , het blijven doen nu het niet echt meer nodig is )

Ben een grensbewoner, buiten de klok om is inderdaad mijn uurtarief 0,-
Of ik nu zit te gamen of hier op MF wat te tikken... of.. even in de auto stap om te gaan tanken ....

Besparing tanken over de grens, zo tussen de 20 en 30 euro , exclusief het voordeel als je daar tabak meeneemt
( ja, niet roken, is goedkoper ! )
Nu kost het mij ongeveer 40 minuten, om van voordeur-tot-voordeur deze -besparing- te halen.
Ik verdien geen 25 euro per uur schoon aan de haak.

Heb eenmalig (grofweg?) 300,- euro uitgegeven aan bandenwissel gereedschap en toebehoren ( inclusief balanceren )
Hier kost een band wisselen bij -de garage- , op laag tarief , 20,- per band..

1 auto, 2 motoren.. dat ding staat al een tijdje, die is "afbetaald".

Elke band die ik nu wissel, is alleen maar -tijd- , ik doe dit niet onder werktijd, maar in m'n vrije tijd.
Maar, ik kan nu niet alleen "nieuwe" banden wisselen, pik nu ook van een site gebruikte setjes op..
( geef ik er om, je word er best snel in na een aantal wissels ;p )

Euro's , die ik niet wegdraag naar de handelaar die bij mij ook niks koopt, maar die uitgegeven kunnen worden
aan iets leuks / nuttigs / anders.

Ondertussen is het een gewoonte geworden..
Voorbeeldje, BMW dealer rekent voor uitlezen / diagnose van mijn koekblik 45,- ex btw.
( kabeltje erin, printje maken , eventueel reset met "dealersoftware" ) ..

Zelf een setje aangeschaft, voor iets minder als 40 euro.. Heb me 2 uur gekost om het kreng aan de praat
te krijgen op een laptop .. En ja, het Duits vertalen kost me af en toe wat moeite .
Hoef niet meer naar een dealer te rijden, prik het zelf in.. Zoek en los het probleem zelf op.
Garantie zat er toch al niet meer op m'n 2001 Duitser.. Dus, niks te verliezen .



Had ik aan het einde van de maand nog een behoorlijk stuk salaris over, reed ik een nieuwe bmw,
en bij een probleem wachte ik wel tot ze de leen-auto voor de deur zetten..
Los het maar op.. is garantie toch ;p
 
jij kunt geen band wisselen in en kwartiertje met de kwaliteit die hier als norm gesteld wordt, en er gaat max 15-20liter in een tank, en daar kun jij nooit geen 4 euro op besparen hier....
iedereen kan wel roepen dat het hobby is en het zo leuk is, maar voor iedereen geldt dat tijd gewoon geld is, is het niet linksom dan wel rechtsom

Een band erop wippen en, opblazen.
Dat heb ik wel vaker gedaan in een kwartier.
Welke kwaliteits-norm word er dan gehanteerd, die zoveel meer tijd kost?
Gewoon de juiste draai richting en, bar opblazen klaar.

In België is de benzine prijs +/-30 cent goedkoper per liter.
Dat is een besparing van 6 euro op 20 liter.

In Duitsland +/-10 cent per liter, dat is 2 euro per 20 liter.

In Nederland zelf haal je die besparing inderdaad niet.

Vrijetijd op de bank of in de schuur is net zo duur, dat kost u 0 euro😀
 
Een band erop wippen en, opblazen.
Dat heb ik wel vaker gedaan in een kwartier.
Welke kwaliteits-norm word er dan gehanteerd, die zoveel meer tijd kost?
Gewoon de juiste draai richting en, bar opblazen klaar.

In België is de benzine prijs +/-30 cent goedkoper per liter.
Dat is een besparing van 6 euro op 20 liter.

In Duitsland +/-10 cent per liter, dat is 2 euro per 20 liter.

In Nederland zelf haal je die besparing inderdaad niet.

Vrijetijd op de bank of in de schuur is net zo duur, dat kost u 0 euro😀

Ja een kale velg met band, maar dan nog is het moeilijk met balanceren erbij , velgbed schoonmaken, lood en lijm verwijderen...
en vanuit spijkenisse red je geen voordeel om in belgie te gaan tanken , en al helemaal niet in Dld...
Het is makkelijk om alles in het voordeel van de meest ideale omstandigheden te berekenen, maar dat geldt niet voor de gemiddelde nederlander
 
Ja een kale velg met band, maar dan nog is het moeilijk met balanceren erbij , velgbed schoonmaken, lood en lijm verwijderen...
en vanuit Spijkenisse red je geen voordeel om in belgie te gaan tanken , en al helemaal niet in Dld...
Het is makkelijk om alles in het voordeel van de meest ideale omstandigheden te berekenen, maar dat geldt niet voor de gemiddelde nederlander

Ja daar heb je gelijk in, dan ben je iets langer bezig.
Met die extra dingen ben ik misschien 30 minuten bezig:)

Het zijn ook meestal de mensen die langs de grens wonen die omrijden om te tanken .
Ik heb hier in spijkenisse ongeveer 9 pomp stations waar ik uit kan kiezen, en er is 1 onbemandstation die wel 23 cent goedkoper is vergeleken met het duurste pomp station.
(1.46 Tango, 1.69 Esso)
Dus een klein stukje 1km verder rijden, bespaart mij ook een hoop.
 
Laatst bewerkt:
Als je het leuk vindt om 's avonds bij je maat een zelf ingekocht bandje erop te leggen en daar een gezellig avondje van maakt, is dat natuurlijk niet wat bedoeld wordt met tijd is geld. Ik doe dit trouwens zelf ook, inclusief balanceren. (ik leg dan vooral het gereedschap in de war en laat vanalles vallen, maar ik ben erbij!)
Bandjes worden trouwens wel gekocht bij Superblackbird, want soms gun je iemand wat :+ Zou nog net een paar euro goedkoper kunnen hoor O-)

Maar vertel me niet dat omrijden voor tanken ook gezellig of leuk is. Hout kloven misschien, maar voor de gemiddeld besparende huisvader is de lol daar ook wel snel af en wordt het 'een klus'. B07 benoemt een situatie waar 1km 5-10 euro scheelt. Komt er uberhaupt wel iemand bij jullie Esso? m.a.w. wie zou dit niet doen.
Ikzelf woon in Nijmegen, redelijk gunstig met Duitsland om de hoek. Scheelt een paar euro, kost me een klein uurtje.
Een dagje overwerken beschouw ik als veel minder moeite dan op een neer naar Kranenburg, mezelf kapot ergerend aan opa voor me die geniet van de bossen bij het Afrika museum...
Doe ik op een vrije middag liever een potje Fifa :+
 
Vind ik niet.
Als iemand iets te duur vindt dan vindt iemand dat. Waarom iemand dat vindt kunnen wij met z'n allen een mening over hebben, maar dat is niet zo relevant vind ik.
Een mening is een mening.

Als dat is omdat die met zelf een uurtje tijd (voor €0) geld bespaard dan vind ik dat een prima reden.

Je mist mijn punt: Diegene mag absoluut zijn mening er op na houden en de voor hem voordeligste optie uitzoeken en uitvoeren (I couldn't care less). Maar als een bedrijf/professional te duur is voor je, dan is "nee bedankt" voldoende. Belgen snappen dat nog wel, Nederlanders steeds vaker niet.

Het interesseert geen enkel bedrijf dat jij het voor €0,- per uur kan, en jij, de handige Harry, zou moeten begrijpen dat geen enkel bedrijf het wél voor €0,- per uur kan. Dus om daar dan bij het bedrijf zelf een scéne van te gaan maken is stupide en soms ook beledigend.
 
Je mist mijn punt: Diegene mag absoluut zijn mening er op na houden en de voor hem voordeligste optie uitzoeken en uitvoeren (I couldn't care less). Maar als een bedrijf/professional te duur is voor je, dan is "nee bedankt" voldoende. Belgen snappen dat nog wel, Nederlanders steeds vaker niet.

Het interesseert geen enkel bedrijf dat jij het voor €0,- per uur kan, en jij, de handige Harry, zou moeten begrijpen dat geen enkel bedrijf het wél voor €0,- per uur kan. Dus om daar dan bij het bedrijf zelf een scéne van te gaan maken is stupide en soms ook beledigend.
Ik denk hier niet anders over.

Geen idee waarom jij mij dit vertelt en eigenlijk ook niet waarom dit een "punt" is. Volgens mij ging het hier helemaal niet over.

Alsof ik bij een bedrijf scene ben wezen trappen of heb aangegeven dat ik het voor 0 Euro's kan. :? :?
 
Ik denk dat mensen nu inderdaad langs elkaar heen praten.
Slotsom is; Ja het scheelt best geld als je online banden besteld en die er zelf om mikt of dit laat doen.

Toch zijn er ook mensen die hun redenen hebben dit volledig uit te besteden.

Klaar?
 
Niet mee eens.

Ik reken anders ( begonnen uit pure noodzaak , het blijven doen nu het niet echt meer nodig is )

Ben een grensbewoner, buiten de klok om is inderdaad mijn uurtarief 0,-
Of ik nu zit te gamen of hier op MF wat te tikken... of.. even in de auto stap om te gaan tanken ....

Besparing tanken over de grens, zo tussen de 20 en 30 euro , exclusief het voordeel als je daar tabak meeneemt
( ja, niet roken, is goedkoper ! )
Nu kost het mij ongeveer 40 minuten, om van voordeur-tot-voordeur deze -besparing- te halen.
Ik verdien geen 25 euro per uur schoon aan de haak.

Heb eenmalig (grofweg?) 300,- euro uitgegeven aan bandenwissel gereedschap en toebehoren ( inclusief balanceren )
Hier kost een band wisselen bij -de garage- , op laag tarief , 20,- per band..

1 auto, 2 motoren.. dat ding staat al een tijdje, die is "afbetaald".

Elke band die ik nu wissel, is alleen maar -tijd- , ik doe dit niet onder werktijd, maar in m'n vrije tijd.
Maar, ik kan nu niet alleen "nieuwe" banden wisselen, pik nu ook van een site gebruikte setjes op..
( geef ik er om, je word er best snel in na een aantal wissels ;p )

Euro's , die ik niet wegdraag naar de handelaar die bij mij ook niks koopt, maar die uitgegeven kunnen worden
aan iets leuks / nuttigs / anders.

Ondertussen is het een gewoonte geworden..
Voorbeeldje, BMW dealer rekent voor uitlezen / diagnose van mijn koekblik 45,- ex btw.
( kabeltje erin, printje maken , eventueel reset met "dealersoftware" ) ..

Zelf een setje aangeschaft, voor iets minder als 40 euro.. Heb me 2 uur gekost om het kreng aan de praat
te krijgen op een laptop .. En ja, het Duits vertalen kost me af en toe wat moeite .
Hoef niet meer naar een dealer te rijden, prik het zelf in.. Zoek en los het probleem zelf op.
Garantie zat er toch al niet meer op m'n 2001 Duitser.. Dus, niks te verliezen .



Had ik aan het einde van de maand nog een behoorlijk stuk salaris over, reed ik een nieuwe bmw,
en bij een probleem wachte ik wel tot ze de leen-auto voor de deur zetten..
Los het maar op.. is garantie toch ;p

Ik mis iets aan jou beredenering,..rij jij voor niets heen en weer naar het buitenland om te tanken? Ik lees dat je er 40 minuten over doet. Een aanname is dat je binnendoor rijdt, 60 km pu is dan een redelijk gemiddelde. Heb je toch 40 kilometer gereden om te tanken. Dat ging op water?:+
 
Niet mee eens.

Ik reken anders ( begonnen uit pure noodzaak , het blijven doen nu het niet echt meer nodig is )

Ben een grensbewoner, buiten de klok om is inderdaad mijn uurtarief 0,-
Of ik nu zit te gamen of hier op MF wat te tikken... of.. even in de auto stap om te gaan tanken ....



Ondertussen is het een gewoonte geworden..
Voorbeeldje, BMW dealer rekent voor uitlezen / diagnose van mijn koekblik 45,- ex btw.
( kabeltje erin, printje maken , eventueel reset met "dealersoftware" ) ..


Zelf een setje aangeschaft, voor iets minder als 40 euro.. Heb me 2 uur gekost om het kreng aan de praat
te krijgen op een laptop .. En ja, het Duits vertalen kost me af en toe wat moeite .
Hoef niet meer naar een dealer te rijden, prik het zelf in.. Zoek en los het probleem zelf op.
Garantie zat er toch al niet meer op m'n 2001 Duitser.. Dus, niks te verliezen .

Ja nu kan dat nog, maar bouwers zijn ook niet achtelijk
Bij de nieuwe auto's kun je er aan hangen wat je wilt, je kunt dan niets meer, je OBD moet contact maken met de server van de fabrikant voordat hij de monteur in de software laat kijken.....
Enigste wat je straks nog kunt is je auto of motor "rijdbaar"houden, zodat je nog net naar de dealer kunt

bij ons op het werk is dat al met menig machine, je kunt nog een reset doen, en een vooraf ingesteld menu kiezen m voor al het andere moet een monteur komen, en als die ter plaatse is, krijgt hij een dagcode via zijn mobiel, en kan hij een dag in de software werken
 
Terug
Bovenaan Onderaan