Prijzen motoren

Hessel

Die hard MF'er
28 mrt 2004
405
0
Nijmegen
Ik ben mezelf een het orienteren om een motor te kopen. een 600cc die ik dan twee jaar moet afvoeren (25kw). ik moet dus voor een kawasaki zx6r gaan. alleen als je kijkt naar de prijzen van deze soort motoren (600cc klasse). dan klopt er gewoon niks van. er gaat ongeveer per jaar 1000,- euro af van de motor. en nieuw kun je er een krijgen voor 10.000,-. waarom zou je dan eigenlijk nog een tweede handse kopen. als je voor 6000,- een 2000 model kan kopen dan spaar je toch liever nog even door en koop je een 2004/2005 model??!! leg mij dit maar alsjeblieft een uit.

groeten en bedankt hessel.
 
Nou voor sommigen is die 4000 euro nog best veel geld, dus die kopen liever een oudere motor voor minder geld, het is ook minder erg als je met een oude motor onderuit gaat.

De meeste beginnende motorrijders hebben niet eens geld voor een zx6r uit 2000.

Welkom trouwens :)
 
nieuw kun je er een krijgen voor 10.000,-. waarom zou je dan eigenlijk nog een tweede handse kopen. als je voor 6000,- een 2000 model kan kopen dan spaar je toch liever nog even door en koop je een 2004/2005 model??!! leg mij dit maar alsjeblieft een uit.

groeten en bedankt hessel.

€4000,- is bijna 9000 ouderwetse guldens!
 
hehe 6000 , is bijna de helft....
Ik zou het eerder zo zien:

Waarom zou je een nieuwe kopen, die vrij snel vrij veel afschrijft, terwijl je voor veel minder geld, een iets oudere motor kan kopen waar ook niks mis mee is (kan zijn) ? (En soms minstens even goed rijden (denk ik? althans gelezen) en mooi zijn ;) )
 
Maar een nieuwe motor heeft 2 jaar garantie en je weet zeker dat je op iets goeds rijdt. dus rij je twee jaar bijna kosteloos (op een nieuw bandje na).
bij een 2000 typen weet je nooit zeker wat je koopt en de kosten kunnen hoog uitvallen. en wat betreft ongelukken, ik denk dat kappen bijna evenveel nieuw kosten (1500,- denk ik). waarschijnlijk is er wel meer tweede hands bij een type 2000.

groeten
 
Als je een (tweedehands) van 2001 koopt ofzo gewoon bij de dealer dan krijg je ook wel een garantie hoor.
Als er echt wat aan zo'n motor mankeert dan kom je daar wel binnen die tijd achter.
Kwestie van goede onderhandelingen plegen over wat er allemaal in de garantie valt!
Plus het feit dat je de eerste jaren veel meer afschrijft van een nieuwe dan van een wat ouder fiets(dus blijft in % veel meer waard)
10000 euro is dus na 4 jaar 6000 waard is een afschrijving van 40%
6000 is na 4 jaar ong 4500 euro waard kijkende naar een 6oo van 96 en 97 en dus heb je een afschrijving in dat geval van maar 25% :)
 
Ik kocht dit jaar m'n R6 2004 nieuw (dus 0 km op de teller) voor 9995 euro! Dus 1400 euro eraf van de normale prijs. Hoefde ik echt niet over na te denken als je ze uit het jaar 2000 te koop ziet staan voor 7500-8000 euro.

Dus lekker nieuw gekocht incl. 2 jaar garantie.
 
ja daar zit ik dus ook aan te denken alleen dan wel een kawa. en hoe zit het met slijtage bij deze motoren (4takt 600cc). na hoeveel kilometers komen er dure onderhoudingen. (grote beurt, zuigers, ketting, tandwiel) en de prijs die veel mensen hier vragen voor hun motor, krijgen ze die ook of gaat er nog wel wat van af. (dus vragen mensen gewoon teveel).

groeten
 
ja daar zit ik dus ook aan te denken alleen dan wel een kawa. en hoe zit het met slijtage bij deze motoren (4takt 600cc). na hoeveel kilometers komen er dure onderhoudingen. (grote beurt, zuigers, ketting, tandwiel) en de prijs die veel mensen hier vragen voor hun motor, krijgen ze die ook of gaat er nog wel wat van af. (dus vragen mensen gewoon teveel).

groeten


Onderhoud hangt van jezelf af, als jij alleen maar met zon ding raced en dik in de toeren trekt met een koude motor kan je er vanuit gaan dat er aardig wat slijt.

Als jij de motor weer 2de hands wilt verkopen krijg je veeel minder er voor terug, ik weet mij hier een kawa zx6r van dit jaar te staan voor 9000 euro(geen geld) met maar 2000km op de teller!! staat al een aantal maand te koop dacht ik, mensen hebben laatste tijd steeds minder te besteden maar kan zijn zodra jij je motor weer verkoopt dat het dan anders is hoor.

Maar hoezo denk je aan de kosten terwijl je als 18jarige toch genoeg geld hebt voor een nieuwe zx6r?? :?
 
mijn vader wil ook wel wat mee betalen, ik heb geen rijke ouders hoor (mijn pa werkt niet) maar mijn vader vind dat ik nooit een slechte koop moet maken. en daarom ben ik me nu dus aan het orienteren. of ik koop in een keer de motor die ik echt wil (2004 zx6r) of ik koop er nu een die ik helemaal zelf kan betalen en over twee jaar weer een nieuwe. ik denk dat ik dan uiteindelijk veel meer kwijt ben dan dat ik nu gewoon samen met mijn vader een motor koop waar ik altijd op zal blijven rijden. ik vind zelf alleen 1 nadeel; als je een splinter nieuwe koopt moet je deze ook eigenlijk wel all risk verzekeren en een tweede handse hoeft eigenlijk niet. dus wie kan mij vertellen wat jij hebt gedaan bij het aanschaffen van een motor.

groeten
 
mijn vader wil ook wel wat mee betalen, ik heb geen rijke ouders hoor (mijn pa werkt niet) maar mijn vader vind dat ik nooit een slechte koop moet maken. en daarom ben ik me nu dus aan het orienteren. of ik koop in een keer de motor die ik echt wil (2004 zx6r) of ik koop er nu een die ik helemaal zelf kan betalen en over twee jaar weer een nieuwe. ik denk dat ik dan uiteindelijk veel meer kwijt ben dan dat ik nu gewoon samen met mijn vader een motor koop waar ik altijd op zal blijven rijden. ik vind zelf alleen 1 nadeel; als je een splinter nieuwe koopt moet je deze ook eigenlijk wel all risk verzekeren en een tweede handse hoeft eigenlijk niet. dus wie kan mij vertellen wat jij hebt gedaan bij het aanschaffen van een motor.

groeten

Jahoor...
Je heb een werkloze vader die zomaar ff 10000 euro kan ophoesten voor een 2004 ZX6R? |(
Dan kan m'n hardwerkende vader nog niet eens... :?
En ik zie een student ook geen nieuwe motor kopen.

Op een ouwe fiets moet je het leren, en als je een ouwere motor koopt houdt ie ff langer zijn waarde vast. Als jij hem verkoopt geeft dat ook weer een fijn gevoel.
Als jij je 2004 Z^6R over twee jaar weer verkoopt omdat ie te langzaam is dan is het ff slikken als je de dagwaarde hoort...
En eventuele schuivers moet je ook rekening mee houden...
 
Laatst bewerkt:
Jahoor...
Je heb een werkloze vader die zomaar ff 10000 euro kan ophoesten voor een 2004 ZX6R? |(
Dan kan m'n hardwerkende vader nog niet eens... :?
En ik zie een student ook geen nieuwe motor kopen.

Op een ouwe fiets moet je het leren, en als je een ouwere motor koopt houdt ie ff langer zijn waarde vast. Als jij hem verkoopt geeft dat ook weer een fijn gevoel.
Als jij je 2004 Z^6R over twee jaar weer verkoopt omdat ie te langzaam is dan is het ff slikken als je de dagwaarde hoort...
En eventuele schuivers moet je ook rekening mee houden...

Andere baan voor em zoeken dan. Waarom zou zijn vader niet gewoon geld achte de hand kunnen hebben?
 
|( TS heeft er duidelijk helemaaal niets van begrepen...leeft in een andere wereld ofzo ?


"1000 per jaar eraf" ? wtf, bij de ene motor is de afschrijving groter dan bij de anderen. Vergelijk suzuki en BMW eens
"liever 4000 euro's meer betalen voor een nieuwe als je een 2e hands voor 6000 kan krijgen" Nooit gehoord van afschrijving van een motor en dat je ook prima kan beginnen met een oudere motor, je merkt het verschil toch niet als beginner
"Altijd op zal blijven rijden" Euh..nou nee, de meeste doen met hun 1e motor nog max 2 jaar.
"gratis rijden omdat er 2jr fabrieksgarantie bij zit" ..eh buiten gewoon onderhoud om (heeft toch elke motor), denk wederom weer es aan de afschrijving.


Kortom als jy elke 2 jaar van motor zou wisselen, en telkens een nieuwe koopt schrijf je een groot bedrag af, en mag je de volle mep weer neertellen voor een nieuwe


lamaar, gaat ie tochnie snappen B|
 
Ik ben mezelf een het orienteren om een motor te kopen. een 600cc die ik dan twee jaar moet afvoeren (25kw). ik moet dus voor een kawasaki zx6r gaan. alleen als je kijkt naar de prijzen van deze soort motoren (600cc klasse). dan klopt er gewoon niks van. er gaat ongeveer per jaar 1000,- euro af van de motor. en nieuw kun je er een krijgen voor 10.000,-. waarom zou je dan eigenlijk nog een tweede handse kopen. als je voor 6000,- een 2000 model kan kopen dan spaar je toch liever nog even door en koop je een 2004/2005 model??!! leg mij dit maar alsjeblieft een uit.

groeten en bedankt hessel.
Je moet het geld hebben dat is meestal het grootste probleem. Ik had nog ergens een paar berekeningen gemaakt: hier dus.

Ik vraag me af waarom occasions bij een motorzaak uberhaupt verkocht worden tegen die belachelijk hoge prijzen maar dat is nou eenmaal zo. De een heeft meer te besteden als een ander en/of heeft minder geduld.

Ik moet nog 3.5 weken wachten totdat ik mijn eerste en tevens nieuwe motor op kan halen. Dit betekende kei en keihard sparen/werken/afzien. Voor de een is een max budget 5000 euro en voor de ander 20.000.

In sommige ogen lijkt het vreemd om een 2de hands motor te kopen... in die van mij ook :) (als je naar mijn berekeningen in dat topic kijkt).
 
€4000,- is bijna 9000 ouderwetse guldens!
de beste uitleg tot nu toe :}

jij bent student ,waarschijnlijk nog weinig verandwoordelijkheden,maar je moet geld achter de hand hebben voor als er dingen stuk gaan enzo(in huis,je auto de motor enz) ,daarvoor kopen ook veel mensen 2dehands,ja gaat toch niet al je geld over de balk smijten(heb het niet over lenen .nl mensen,ik heb het over de spaar mensen ,zoals ik.),wel leuke vader heb je ,maar ik zal zoiets niet aanpakken omdat ik in mijn eigen schoenen sta,en omdat ik niet wil dat als er eens woorden zijn,dat het weer naar boven komt,zo van ja zonder mij had je........ ,of dat he je te danken aan mij blabla .

nog een rede van 2dehands kopen is dat je de nieuwe mooi moet vinden,ik een rf mooi vind en die worden niet meer gemaakt,dus moet je wel 2dehands kopen,en er zijn nog wel meer redenen voor,zoals diefstalgevoeligheid enzo
 
Laatst bewerkt:
plus dat sommige mensen er veel accesoires op willen, en dat nieuw kopen + accesoires erop bijna 1,5 keer zo duur is als een 2e hands fiets kopen met al een berg accesoires ;)
 
mijn vader wil ook wel wat mee betalen, ik heb geen rijke ouders hoor (mijn pa werkt niet) maar mijn vader vind dat ik nooit een slechte koop moet maken. en daarom ben ik me nu dus aan het orienteren. of ik koop in een keer de motor die ik echt wil (2004 zx6r) of ik koop er nu een die ik helemaal zelf kan betalen en over twee jaar weer een nieuwe. ik denk dat ik dan uiteindelijk veel meer kwijt ben dan dat ik nu gewoon samen met mijn vader een motor koop waar ik altijd op zal blijven rijden. ik vind zelf alleen 1 nadeel; als je een splinter nieuwe koopt moet je deze ook eigenlijk wel all risk verzekeren en een tweede handse hoeft eigenlijk niet. dus wie kan mij vertellen wat jij hebt gedaan bij het aanschaffen van een motor.

groeten

Nou ik wil je best vertellen hoe ik het gedaan heb, toen ik 17was wou ik motorrijden en ik mn vader rijd zelf harley dus bij heb zijn japanse motoren net gillende keukenmeiden, een kameraad van me had een RS50 en ik MOEST een RS125 hebben(niet jappans was een mooie design) dus op mn 18de verjaardag had ik de helft van het geld voor een RS125, mn ouders hebben de rest voorgeschoten en toen ben ik gaan lessen.

Een week nadat ik mn rijbewijs had was die RS alweer kapot(slecht afgesteld door Boonstra motoren is nu al 1.5 maand geleden geleden staat nog steeds bij hun)

Ik voelde me zwaar kut en ondertussen had ik al aardig wat gespaard met mn werk bij Appie Heijn, RS was alweer afbetaald bij mn ouders.
Toen zag ik een 2004 model SV staan met schade daar achteraan gegaan en die 2week geleden gekocht.

Die ga ik nu opknappen (schade valt mee alleen 3barsten in de kuip) zodat ik in het voorjaar lekker kan rijden.

Ik ben nog steeds 18 in januari word ik 19 ik heb nog geen autorijbewijs maar ik kan je zeggen ongelukken krijg je wel. vooral de eerste weken als de instricteur niet meer over je schouder meekijkt.

Als ik jouw was zou ik lekker een oudere motor kopen want al koop je een nieuw model zx6r, je zegt dat je daar op blijft rijden maar naar 2 jaar wil je toch een ander. En dan moet je eens naar de afschrijving kijken!
En je moet toch nog 2jaar 25kw rijden dus een 2004 model rijd niks beter dan een 2000 model je hebt alleen de looks mee, maar iemand die geen verstand van motors heeft vind een oud model ook "rete gaaf" dus opscheppen voor anderen hoef je ook niet te doen ofzo.

(ik wou dat ik een 2000 model ZX6R kon betalen vind ik zelfs mooier dan het 2k4 model :X )
 
Ik ben nog steeds 18 in januari word ik 19 ik heb nog geen autorijbewijs maar ik kan je zeggen ongelukken krijg je wel. vooral de eerste weken als de instricteur niet meer over je schouder meekijkt.

Da's dus Bull....
De kans is weliswaar groter, maar geen zekerheid.
Koppie erbij houden, en niet gelijk de allerlaatste grenzen opzoeken, verkleinen
die kans.
Ok toegegeven,ik ga er van uit dat ook ik ooit een keer onderuit ga,
enige wat ik mag hopen is dat het niet m'n eigen (stomme) schuld is


Daarbij kan ook gezegd worden dat iemand nog voorzichtiger is als z'n motor
duur(der) is, maar da's allemaal relatief.
 
bedankt voor al jullie reacties. alleen eigenlijk was ik benieuwd waarom er zoveel tweede handse verkocht worden en te koop staan terwijl de prijs zo belachelijk hoog is in vergelijking tot een nieuwe. het gaat er niet om of ik wel of niet deze motor kan betalen, maar wat de beste deal is.

oja en waar ik mijn geld vandaan haal; ik werk veel, leef zuinig en ik heb een vader die meegaat in mijn hobby's en we hebben een tweede huis dat die misschien gaat verkopen. maar je mag geld nooit weggooien, je moet altijd de beste deal ergens uit halen. en nu vraag ik aan jullie;
-wat vinden jullie de beste deal??
 
Da's dus Bull....
De kans is weliswaar groter, maar geen zekerheid.
Koppie erbij houden, en niet gelijk de allerlaatste grenzen opzoeken, verkleinen
die kans.
Ok toegegeven,ik ga er van uit dat ook ik ooit een keer onderuit ga,
enige wat ik mag hopen is dat het niet m'n eigen (stomme) schuld is


Daarbij kan ook gezegd worden dat iemand nog voorzichtiger is als z'n motor
duur(der) is, maar da's allemaal relatief.


Ik bedoel dus niet dat het gebeurt maar het risico is behoorlijk hoog, heb zelf al 2 gevallen meegemaakt van jongens die binnen 2week de auto van hun ouders total-loss reden.

Ik zeg ook niet dat het gebeurt, risico is er, als je gewoon lekker rustig gaat toeren wordt die kans idd verkleint ... (ja beetje vage uitleg maar je weet vast wel wat ik bedoel ;) )
 
even een kleine update; op internet zie je nu dat de 2004 modellen zx6r zeer sterk dalen in prijs vanwege het nieuwe 2005 dat er totaal anders uitziet.
heb hem bij v/d Heyden motors gezien voor 9.398,-!!!! dit is nogal een verschil of niet dan. kan een tweedehands zx6r 2004 voor 9000,- niet tegenop. (staan er hier op een aantal van dit jaar voor deze prijs).

bij Kalsbeek zelfs een 2004 met 0 km voor 8.949,-

posts met de 2de hands 2004 motoren:
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/77347?highlight=zx
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/80205?highlight=zx
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/76318?highlight=zx
http://www.motor-forum.nl/forum/topic/77490?highlight=zx

(ze hebben wel extra's, maar dan nog!!!) tel er het bedrag voor de accesoires er maar bij op.

groetjes hessel
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan