Prijzen MT03 in 2012

Kreidler

Die hard MF'er
17 nov 2002
548
9
Hallo!

Ik zit er aan te denken (dromen) om mijzelf eens een MT-03 kado te doen (voordat de mayakalender afloopt en de wereld vergaat :') ) ... nu zijn ze voor mij nog een beetje aan de dure kant (arme sloeber ;) )

Maar wellicht over een jaartje of wat als een 2006 model tegen de 3500 aan gaat zitten is het wel te doen...

Nou rest mij nog de v(r)aag hoe het waardeverloop van een MT-03 er de komende jaren uit gaat zien? Is daar uberhaupt wel een zinnig antwoord op te geven, of moet ik maar gewoon lekker af gaan wachten :P

Grt,

Gerben.
 
Ze begonnen zo rond de 7500 euro, nu zijn ze nieuw al voor minder te krijgen (5950 als ik me niet vergis). Maar aangezien Suzuki door de Yen ook de prijzen omhoog heeft gegooid, zal de MT03 straks 10.000 euro kosten. :+ :P

Oh wacht, je stelde een andere vraag.. over 2 jaar? Ja 3000-3500 euro. Niet met teveel km's kopen, rond de 50k verwacht ik wel een revisie van die blokken.. of ben ik gek en valt dat wel mee?
 
Laatst bewerkt:
Freakie_1 kijkt in zijn glazen bol:

In 2012 komt er een limted edition van de MT-03 omdat hij daarna uit productie gaat, een soort last edition. Deze zal €10.000 kosten en ABS hebben. Na 5 jaar zal deze nog maar 5000 waard zijn. Simpel weg omdat iedereen dan door heeft dat de Kawaka X-5 veel vetter is.

Zo je vraag beantwoord?
 
Freakie_1 kijkt in zijn glazen bol:

In 2012 komt er een limted edition van de MT-03 omdat hij daarna uit productie gaat, een soort last edition. Deze zal €10.000 kosten en ABS hebben. Na 5 jaar zal deze nog maar 5000 waard zijn. Simpel weg omdat iedereen dan door heeft dat de Kawaka X-5 veel vetter is.

Zo je vraag beantwoord?


Kan je ook al zien in welke kleur hij uit zal komen?
 
Wou al zeggen heb een xt660xsm gehad zelfde motoblok word je snel zat als je er alleen zo 1 heb.

Ligt ook aan hoe je rijd.. ik heb 5 1/2 jaar rondgereden op een 650cc 1-pitter welke hetzelfde vermogen had als het watergekoelde Minarelli blok wat onder de SZR, XT(X/R/Tenere) en MT-03 zit en op de snelweg moet je je wel inhouden tot 120-130km/u om lekker te kunnen rijden, daarboven wordt het mij te hoogtoerig (en last van wind).. maar voor de rest heerlijke motoren. Maar toegegeven, op de snelweg kan je beter met minimaal 2 cilinders gaan rijden.
Ik zelf ga ook een MT03 kopen ergens in de toekomst, vond het een lekkere motor om mee te sturen tijdens een proefrit, alleen op dat moment was ie te duur en qua vermogen niet sterker dan mijn DR650SE, dus geen zin om daar toen +/- 5500 euro extra voor neer te leggen.
 
Ligt ook aan hoe je rijd.. ik heb 5 1/2 jaar rondgereden op een 650cc 1-pitter welke hetzelfde vermogen had als het watergekoelde Minarelli blok wat onder de SZR, XT(X/R/Tenere) en MT-03 zit en op de snelweg moet je je wel inhouden tot 120-130km/u om lekker te kunnen rijden, daarboven wordt het mij te hoogtoerig (en last van wind).. maar voor de rest heerlijke motoren. Maar toegegeven, op de snelweg kan je beter met minimaal 2 cilinders gaan rijden.
Ik zelf ga ook een MT03 kopen ergens in de toekomst, vond het een lekkere motor om mee te sturen tijdens een proefrit, alleen op dat moment was ie te duur en qua vermogen niet sterker dan mijn DR650SE, dus geen zin om daar toen +/- 5500 euro extra voor neer te leggen.

Dat bedoel ik binnendoor is het wel echt ideaal alleen je gaat er zulke gekke dingen mee uithalen dat je de bomen door het bos niet meer ziet.
Het heeft me al een paar keer bijna mn rbw gekost op de xtx.
De mt03 is wel een hele stoere motor :)
 
Laatst bewerkt:
Ze begonnen zo rond de 7500 euro, nu zijn ze nieuw al voor minder te krijgen (5950 als ik me niet vergis). Maar aangezien Suzuki door de Yen ook de prijzen omhoog heeft gegooid, zal de MT03 straks 10.000 euro kosten. :+ :P
De Suzuki MT03 is een motor die je zeer weinig ziet, dus 10k is nog voordelig ;)
 
Nou rest mij nog de v(r)aag hoe het waardeverloop van een MT-03 er de komende jaren uit gaat zien? Is daar uberhaupt wel een zinnig antwoord op te geven, of moet ik maar gewoon lekker af gaan wachten :P

Grt,

Gerben.

Ik zou het aan Paul vragen, die weet toch alles :')
 
TS blij dat hij tot 2208 heeft voor de wereld vergaat. :+
(bron: http://www.jahw.nl/wereld-vergaat-pas-in-2208-en-niet-in-2012.html )_O-

Lol!

Nog tijd zat om wat centen opzij te zetten dus, al weet ik niet zeker dat ik 2208 wel zal halen. _O-
 
De Suzuki MT03 is een motor die je zeer weinig ziet, dus 10k is nog voordelig ;)

Ik doelde meer op het feit dat Suzuki vorige week de prijzen omhoog heeft gegooid en Yamaha dat al eerder deed (als eerste). Dus Yamaha zal dan daarop weer volgen. Maar het klopt, ik tikte het wat vreemd.
Een Suzuki MT03.. was het maar waar, Suzuki kan zoiets moois helaas niet maken, laat staan een tegenhanger. :(
 
Laatst bewerkt:
Ze staan voor 4500 ook op marktplaats dat vind ik niet al te duur met heel weinig kms erop :)
Ik zit zelf nu toch stiekem ook te kijken voor een mt03 aangezien ik amper meer rijd en alleen woon werk doe van 6 km per dag.
Toch ben ik bang dat ik de 4 cylinder power weer ga missen als ik even wil doorhalen op de snelweg...
 
Laatst bewerkt:
Ook voor erbij kopen dan xt660xdennis. ;)
Of af en toe een snelle motor huren... of gewoon je rust kunnen bewaren op de motor en je binnendoor helemaal uitleven. Ik rijd nu een 250cc motorscooter en ik mis het harde optrekken ook, maar ik lever heel wat comfort in als ik de MT03 koop... dus liefste eigenlijk ook erbij. Maar ook daarvoor rijd ik te weinig. :+ Woon-werk is ook 6km per dag voor mij (heen en terug), dus lekker met de trapfiets.
 
Ik ken een mannetje die motoren uit engeland haalt, ik zie ze daar staan voor "weinig"
Eens kijken wat een transportje kost en kentekening en alles, maar daar zwerven hier genoeg topics van rond dacht ik zo.
 
Maar! Ook eerst eens even kijken of ik er op pas :P Qua lengte, 2.00 en 2.02 met schoenen aan :')
 
Maar! Ook eerst eens even kijken of ik er op pas :P Qua lengte, 2.00 en 2.02 met schoenen aan :')
Gaat wel passen volgens mij. Ik ben 1.90 ongeveer en ik pas er prima op. Al had ik wel het idee boven het voorwiel te zitten, maar dat is meer omdat ik wat grotere motoren gewend ben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan