Prijzen Nederland - België

Mario

Die hard MF'er
22 aug 2001
361
0
Turnhout
Ik geloof dat voor nieuwe motorfietsen de prijzen in Nederland gevoelig hoger liggen dan in België (waarom eigenlijk ?), maar geldt dit ook voor tweedehands motoren ?
 
BMP? Belasting? Zoiets zal het hier wel zijn in onze \'zorgstaat\', en inmiddels mag je je ook steeds meer \'te pletter\' betalen voor deze \'zorg\'!!! :(

Tweedehands weet ik niet. Straks als de kilometerheffing komt zou de prijs van alle voertuigen moeten zakken doordat de BMP (deels?) er af gaat. Maar goed, dan betaal je je weer scheel voor iedere kilometer die je rijdt, en hoe gaat dat op de motor???

Ach ik was laatst bij een open dag van de Marine. Daar had een officier een erg goede uitspraak, namelijk: Bij een minister gaat alles veel makkelijker dan dat het in werkelijkheid is.

En er zijn ook goede dingen in Nederland? Toch? Weet ff zo gauw niks ;) .
 
daemon: belgië heeft al jaren 21% btw heffing.. en jullie maar zeuren toen\'t bij jullie omhoog ging :)
Aan BTW ligt het al niet dus. Vast wel met invoershit enzo.

Daarentegen zijn jullie verzekeringen VEEL goedkoper dan hier in België dus die duurdere motor hebben jullie best snel terug verdient hoor.
 
Daarentegen zijn jullie verzekeringen VEEL goedkoper dan hier in België dus die duurdere motor hebben jullie best snel terug verdient hoor.
Nou, dat merk ik zeg, als ik mijn fiets allrisk wil laten verzekeren, dan kost me dan minstens 2500 gulden |(
 
zit hem in de BPM, op 2e hands motoren betaal je ook nog BPM ,elk jaar wordt dat minder.

de meeste motoren zijn na bijtelling van BPM en verrekening BTW net zo duur in Belgie als in Nederland .
 
daemon: belgië heeft al jaren 21% btw heffing.. en jullie maar zeuren toen\'t bij jullie omhoog ging :)
Aan BTW ligt het al niet dus. Vast wel met invoershit enzo.

Daarentegen zijn jullie verzekeringen VEEL goedkoper dan hier in België dus die duurdere motor hebben jullie best snel terug verdient hoor.

21%? Ja dat is inderdaad ook balen. Maar goed dat duurt niet lang meer en dat hebben we hier ook. Inmiddels is het van 17 naar 17,5 gegaan en toen naar 19. Dus dat is nog \'maar\' 2%.

En BMP? Hebben jullie dat? Hier wel, en dat is een aanzienlijk bedrag.

Verzekeringen weet ik niet. Hier ben je al snel € 1000,- kwijt voor een verzekering als je alles verzekerd wilt hebben en nog geen 40 bent...

Maar goed, ik heb wel het algemene idee dat je in NL iets meer kwijt bent als in België?
 
Mmm, toch 2500,- piek? Helldesker is inderdaad wat ouder, maar ik dacht toen in dat verzekeringen topic toch te hebben gelezen dat er ook jonge snaken waren met verzekeringen van net boven de 1000 piek?!
 
Mmm, toch 2500,- piek? Helldesker is inderdaad wat ouder, maar ik dacht toen in dat verzekeringen topic toch te hebben gelezen dat er ook jonge snaken waren met verzekeringen van net boven de 1000 piek?!
Bij sommige verzekeraars zou het me 3200 gulden kosten, en dat bij een fiets van 5200 gulden. |(
 
Bij sommige verzekeraars zou het me 3200 gulden kosten, en dat bij een fiets van 5200 gulden. |(

Daarom moet je met dat soort fietsen gewoon WA Plus doen :) Mijn GS was tikkie duurder dan je FZR en die had ik ook maar WA Plus verzekerd. Allrisk was ik iets van 3000 kwijt ofzo. Zonde, 2 jaar later had je voor dat geld een andere motor kunnen kopen van 6000 piek. Wa Plus kost me maar 45 piek per maand en als ie gejat wordt krijg je nog centjes terug :)

Alleen als je met een FZR lazert heb je vaak meer kosten dan 3000 piek, dus ja.. dan komt een verzekering goed uit, maar heb je \'m niet echt nodig, dan issie dus ook volkomen zinloos.
 
Mmm, toch 2500,- piek? Helldesker is inderdaad wat ouder, maar ik dacht toen in dat verzekeringen topic toch te hebben gelezen dat er ook jonge snaken waren met verzekeringen van net boven de 1000 piek?!

jawel dat kan wel, verzekeren via iemand anders, of samen met je auto, of alleen wa. maar als je het simpel en volgens de regels zou doen kom je toch zeker boven de 2000 piek uit voor een complete verzekering voor een mooie fiets, en je niet bejaard bent...
 
Braaf en volgens de regels: 1578 gulden... *D
Wel drie jaar no-claim v/h blik meegenomen (andere maatschappij) en boven de 24...
ZX-6R \'98 all risks + Rechtsbijstand...
100 % premie is wel ;( want bijna 4500 piek |(
Eerlijkheid gebiedt te zeggen:
Bij andere maatschappijen die blikjaren opgebouwd bij een ander maatschappij niet meenemen was ik rond de 2300 kwijt geweest...
 
grote muis: dat (1600 gulden) ben ik met beperkte omnium kwijt (beperkte omnium = BA + diefstal + brand)
En dat is dan auto + motor bij 1 verzkeringsm\'pij dus met korting en een Bonus Malus van 3 (extreem laag voor mijn leeftijd).
 
Laatst bewerkt:
Op Dinsdag 16 oktober 2001 09:35 schreef poohbeer het volgende:
grote muis: dat (1600 gulden) ben ik met beperkte omnium kwijt (beperkte omnium = BA + diefstal + brand)
En dat is dan auto + motor bij 1 verzkeringsm \'pij dus met korting en een Bonus Malus van 3 (extreem laag voor mijn leeftijd).
Zelfs nog geen stormschade? Aanrijdingen met wild? Is hier wel gedekt bij beperkt casco...
 
Terug
Bovenaan Onderaan