Prijzen (van helmen) op de motorbeurs

manny

Die hard MF'er
29 mei 2007
665
4
Amsterdam
Ik ben zelf pas kort motorrijder, maar hoor van collega-motorrijders dat de prijzen op de beurs tegenwoordig niet zo gek veel lager meer zijn dan in de winkel. Wat zijn jullie ervaringen?

Ik snap best dat kleding van 6 jaar 'nieuw' tegen bodemprijzen de deur uit gaan, maar dat vind ik meer een dump/outlet-idee dan een beurs. Zelf ga ik op pad voor een helm. Die mag best van de 2007-collectie zijn, maar mijn smaak is niet zo dat ik voor zwaar overjarige of incourante modellen ga. Ik ben al van plan om ff een motorgoedkoop.nl-lijstje mee te nemen, dan heb ik vergelijkingsmateriaal. Maar ben benieuwd wat de ervaringen zijn.
 
Ga zelf niet naar de beurs in Utrecht, ben wel naar de beurs in Groningen geweest (2 week geleden). Hier was het voornamelijk het dump/outlet-idee! Was zelf opzoek naar een helm van Arai, maar wat ze daar aanboden viel me zwaar tegen. Ook de combi-pakken was niks, veel overjarige modellen of blauwe combi's.

Hoop dat je meer geluk/succes hebt.
 
Ik ben ook in Groningen geweest en ik heb er wel helmen gezien die voor de helft van de prijs weggingen, of in elk geval voor heel aantrekkelijke prijzen. Zelf heb ik net een nieuwe helm, maar mijn partner wil ook gaan lessen, dus vandaar dat we bij de helmen hebben gekeken. Ze waren daar erg voordelig, en volgens mij van goede merken, maar welke weet ik niet meer precies. De modellen waren volgens mij ook redelijk nieuw.

Gewoon proberen; als je iets vindt wat je aanstaat en wat ook nog goedkoop is, is het weer mooi meegenomen.
 
Neem zeker eens een kijkje bij de stands van Termaat Nijmegen en Goedhart Bodegraven. Grote kans dat je daar slaagt om een goede helm tegen een interessante korting te vinden.
Ben vorig jaar op de beurs bij Goedhart motoren ook geslaagd toen ik een Arai zocht voor mezelf.


Veel plezier in Utrecht!
 
Neem zeker eens een kijkje bij de stands van Termaat Nijmegen en Goedhart Bodegraven. Grote kans dat je daar slaagt om een goede helm tegen een interessante korting te vinden.
Ben vorig jaar op de beurs bij Goedhart motoren ook geslaagd toen ik een Arai zocht voor mezelf.


Veel plezier in Utrecht!


vergeet nie de stand van kalsbeek, daar ben ik al 2 keer goed geslaagd.
 
Overjarige modellen moet je proberen te vinden.
Die zijn vaak wel goedkoper. :)
 
Voor de zoveelste keer:

Op de beurs zijn spullen NIET goedkoper! Check gewoon internet zoals motozoom, louis.de, motowebshop ed ed ed. Zorg dat je HEEL GOED weet wat iets kost en doe je research. Laat zo'n stand eigenaar weten waar je over praat. En dan zul je erachter komen dat je in veel gevallen niets goedkoper uit bent.

Ik ben vorig jaar op de beurs Schuberths wezen passen en een week later heb ik een S1 op internet besteld die ruim 80 euro goedkoper was dan welke stand hij ook aangeboden werd.

Een vriend van mij heeft datzelfde met laarzen gedaan, hij was 50 euro goedkoper uit.
 
Voor de zoveelste keer:

Op de beurs zijn spullen NIET goedkoper! Check gewoon internet zoals motozoom, louis.de, motowebshop ed ed ed. Zorg dat je HEEL GOED weet wat iets kost en doe je research. Laat zo'n stand eigenaar weten waar je over praat. En dan zul je erachter komen dat je in veel gevallen niets goedkoper uit bent.

Ik ben vorig jaar op de beurs Schuberths wezen passen en een week later heb ik een S1 op internet besteld die ruim 80 euro goedkoper was dan welke stand hij ook aangeboden werd.

Een vriend van mij heeft datzelfde met laarzen gedaan, hij was 50 euro goedkoper uit.

JA! MAARR!!! dan ben je zeker op zoek naar die "Wouwie ik draag alleen wat in de mode is-spul"... voor kleding wat 2 jaar oud is (en nog steeds "cool"), zijn er al heel gouw leuke aanbiedingen in ook nog eens veel maten. en nog het grootste voordeel is: als je bij een stand geen leuke kleding vind... dan ga je 2 meter verder naar de volgende stand enz.

de keuze op de beurs is gewoon veel groter dan bij je locale motorkleding winkel.
 
Laatst bewerkt:
Vorige week was ik bij van Kalsbeek in Zwolle. De prijzen van de helmen waren toen lager als vandaag op de beurs.

Ik wou een nieuwe Shoei kopen maar vondt ze allemaal veel te duur.
 
JA! MAARR!!! dan ben je zeker op zoek naar die "Wouwie ik draag alleen wat in de mode is-spul"... voor kleding wat 2 jaar oud is (en nog steeds "cool"), zijn er al heel gouw leuke aanbiedingen in ook nog eens veel maten. en nog het grootste voordeel is: als je bij een stand geen leuke kleding vind... dan ga je 2 meter verder naar de volgende stand enz.

de keuze op de beurs is gewoon veel groter dan bij je locale motorkleding winkel.


:N :N :N

Bijv. Hans van Wijk heeft echt niet meer verschillende typen helmen op zijn beurs stand dan in zijn zaak. Bovendien kijken al die knakkers elkaar prijzen af en passen die aan, soms maken ze zelfs prijsafspraken! :X

Ik bedoelde ook geen wauwie helm neen! Ook heb ik naar AGV helmen gezocht (Rossie Replica's) en ook die waren duurder. :(

Nee voor mijn geen grote beursaankopen meer. Tis leuk om rond te lopen en passen/kijken ed maar ik ga gewoon naar de zaken of internet! :)
 
Een paar jaar geleden werd er nog tegen elkaar opgeboden.
Er was bv. een stand waar grote partijen nieuwe Shoei en Arai modellen rond de helft van de prijs werden aangeboden. Die stand heeft een paar uur spullen verkocht en werd toen plotseling gesloten.
Later werd het verhaal opgehangen dat het gejatte helmen betrof. Klinkt een beetje als het Schuberth verhaal, waar goedkope helmen opeens afgekeurde exemplaren werden genoemd......

Heel simpel, Utrecht is aan z'n eigen succes ten onder gegaan.
Er zijn wel degelijk prijsafspraken gemaakt (kijk maar naar de onderlinge "verschillen bij de grotere aanbieders....) en je mag al blij zijn als er een paar procent beurskorting van af kan op nieuwe spullen. Een korting die je in de winkel ook krijgt......
Uiteraard wordt er nog wel wat voordeel geboden op overjarig spul, maar daar kun je ook buiten de beurs voor terecht. Bovendien zijn ook die prijzen fors omhoog gegaan. Verder wordt er veel typisch merkloos beursspul aangeboden, zoals handschoenen die je na twee keer dragen kan wegflikkeren...... Goedkoop, dat wel.......

Voor mij is het zonde van de reis. Ik ga er ook niet meer heen. Op het moment dat de motorrijder ontdekt dat ie gewoon getild wordt, komt er misschien weer wat ruimte voor prijsdaling.
 
Ik heb vooral naar motorlaarzen gekeken, en de prijzen op de motorbeurs zijn soms gelijk aan, of niet meer dan een tientje hoger dan de prijzen op goedkoopste internetsites. Dus misschien is dat bij helmen ook wel het geval. Maar ga idd een beetje op onderzoek uit, en vergelijk de prijzen.
 
Laatst bewerkt:
heb vanmiddag een schubers C2 mat zwart gekocht.
elders op deze beurs kwam ik m tegen voor 520,00 euries.
bij ons in de lokale motor zaak is ie 467,00 euries.
ik heb m bij kalsbeek op de beurs gekocht voor 369,00 euries.
mischien is ie elders op t nog net iets goedkoper te vinden maar ik heb een goed gevoel gekregen.
tevens een Revitt regen overal gekocht. er zaten 2 stickers op nl 99,00 en 39,00 eurie.
k heb wederom de laagste prijs betaald.
al met al nu t gevoel niet voor niets de rijs naar utrecht gemaakt.
 
Motoport was met veel dingen duurder had in de gaten

Kalsbeek had mooie kortingen als je erom vroeg

Maar overal vond ik de prijzen nogal tegenvallen inderdaad.
 
Neem zeker eens een kijkje bij de stands van Termaat Nijmegen

Volgens mij staat TERMAAT nooit op de beurs....
Maar is wel een goed voorbeeld van een winkel waar altijd nog een procent of 10 (minstens) korting van je spullen afgaat als je er om vraagt.

Maar dat is alleen interessant als je uit de omgeving komt...

Ik ga zaterdag ook lekker snuffelen op de beurs, gewoon voor de gezelligheid en het sfeertje!
En mocht ik wat leuks tegenkomen, zien we dan wel weer wat er gebeurd...

succes op de beurs!

Marc
 
Voor de zoveelste keer:

Op de beurs zijn spullen NIET goedkoper! Check gewoon internet zoals motozoom, louis.de, motowebshop ed ed ed. Zorg dat je HEEL GOED weet wat iets kost en doe je research. Laat zo'n stand eigenaar weten waar je over praat. En dan zul je erachter komen dat je in veel gevallen niets goedkoper uit bent.

Ik ben vorig jaar op de beurs Schuberths wezen passen en een week later heb ik een S1 op internet besteld die ruim 80 euro goedkoper was dan welke stand hij ook aangeboden werd.

Een vriend van mij heeft datzelfde met laarzen gedaan, hij was 50 euro goedkoper uit.


idd, en in de winter en nu ook nog een beetje heb je spotaanbiedingen bij duitse zaken.
zo goedkoop dat je je afvraagt of ze er nog wel winst op maken :P

goedkoopste is marktplaats nog, 2 vrienden hebben motorkleding en dergelijk in nieuwstaat voor 1/5 of 1/4 van de nieuwprijs gekocht.
sta nog te kwijlen bij een dainese pak inclusief limted edition helm en alles voor 275 euro die een vriend heeft gescoord op MP :9~
 
Simpel voorbeeld:

Shark S650 Subtil Black Helm:
Via internet € 177 (+verzendkosten € 6)
Op de beurs voor € 209 (adviesprijs) tot € 229

Hoezo goedkoper op de beurs? :r
 
De beurs is toch ook leuk om nieuwe ideeen op te doen.
En alle motorzaken zitten bij elkaar, je hoeft niet het hele land door om ze allemaal binnen een paar uur te bezoeken.

Ik ga er straks heen en heb er wel zin in. Ik heb geen uitgave gepland, omdat ik het geld niet heb.
Wel ga ik even kijken wat de mogelijkheden en prijzen zijn voor zijkoffers op m'n thundercat.
Denk dat je daarvoor best kan slagen op de beurs.
 
heb vanmiddag een schubers C2 mat zwart gekocht.
elders op deze beurs kwam ik m tegen voor 520,00 euries.
bij ons in de lokale motor zaak is ie 467,00 euries.
ik heb m bij kalsbeek op de beurs gekocht voor 369,00 euries.
mischien is ie elders op t nog net iets goedkoper te vinden maar ik heb een goed gevoel gekregen.
tevens een Revitt regen overal gekocht. er zaten 2 stickers op nl 99,00 en 39,00 eurie.
k heb wederom de laagste prijs betaald.
al met al nu t gevoel niet voor niets de rijs naar utrecht gemaakt.

Schubert C2 op motowebshop:
http://www.motowebshop.com/nl/shop/helmen/systeem_helmen/schuberth_c2 (Schuberth C3 - Systeem Helmen - Helmen - Shop - MotoWebShop.com)
359, dus zal met verzendkosten op dezelfde prijs uitkomen als dat jij ervoor hebt betaald.

Lijkt er (samen met de andere reacties hier) dus op dat de beurs meer voordeel biedt in de vorm van fvergelijkingsmateriaal (veel winkels bij elkaar) dan in concreet prijsvoordeel...
 
Ik heb in de motorzaak Van Meel in Made wat moois gezien. Daar ff gepast en gekeken. Het betreft een lederen jas en broek van Revit, plus een helm van Shoei de xr1000 nieuw model. Ik vertelde ze dat ik het waarschijnlijk niet bij hun ga kopen maar op de beurs. Mijn vraag was dus ook wat ze me konden bieden.
Op de beurs boden ze me hetzelfde of meer! Dus zometeen ff naar de may.
Verder heb ik mijn 'oude' Dainese jas gezien voor 50 euro meer als 2 jaar geleden!
Nee wat betreft kleding vind ik het niet veel.
Ben wel weer aan het twijfelen geslagen.... Buell is toch wel heel gaaf maar ja de FZ1 ook om maar niet te spreken over cb1000rr.......
Wel gaaf dat de merken hun motoren nu hier presenteren, nu de Motorrai er niet meer is..
 
Laatst bewerkt:
Ik dacht vorig jaar ook slim te zijn. Prijzen lagen op beurs inderdaad iets hoger, dus daar Sidi's gepast en op internet besteld. Na 3 maanden! had ik ze nog niet binnen (waren Vertigo Tepor's). Zwaar over de zeik was ik en dat motorgoedkoop.nl blijven platmailen. Uiteindelijk heb ik ze dus na flinke wachttijd gekregen. Had massol dat mn vader ongeveer zelfde maat had, anders had ik met lessen probleem gehad. 2 weken voor ik mocht afrijden kreeg ik ze binnen.

Toen een vizier besteld bij andere webshop (motozoom geloof ik). Expliciet aangegeven voor een XR-1000. En je raadt het al. Voor ander type Shoei helm. Sindsdien heb ik gezworen nooit meer online te bestellen.

Pak (Alpinestars combi) Helm (XR-1000) en slot heb ik bij Martijn's in Rotterdam gehaald. Met wat afdingen nog lagere prijzen dan op internet en je wordt daar top geholpen. Plus dat je altijd gelijk terug kan met een klacht.
 
Mn helm die ik 2 jaar geleden voor 145 op de beurs kocht heb ik gezien voor 299 :P

Ik heb wel cheape helmen gezien maar die waren vaak al minstens 3 jaar oud. Liggen vooral bergen helmen van onbekende merken zoals marushin.

Helemaal geen ogk's gezien dit jaar helaas kan me herinneren dat er eerst wel veel daarvan te koop waren.
 
Laatst bewerkt:
Voor de zoveelste keer:

Op de beurs zijn spullen NIET goedkoper! Check gewoon internet zoals motozoom, louis.de, motowebshop ed ed ed. Zorg dat je HEEL GOED weet wat iets kost en doe je research. Laat zo'n stand eigenaar weten waar je over praat. En dan zul je erachter komen dat je in veel gevallen niets goedkoper uit bent.

Ik ben vorig jaar op de beurs Schuberths wezen passen en een week later heb ik een S1 op internet besteld die ruim 80 euro goedkoper was dan welke stand hij ook aangeboden werd.

Een vriend van mij heeft datzelfde met laarzen gedaan, hij was 50 euro goedkoper uit.

Generaliseren, sommige dingen zijn goedkoper, sommige zelfs duurder. Na goed onderzoek vooraf heb ik vorig jaar de goedkoopste zaak opgezocht, die de dainese wave (backprotector) die ik wilde hebben, had liggen. Scheelde me 30 euro op de reguliere winkelprijs. Lukraak rondlopen en ineens 50% minder betalen kan je vergeten. Maar als je gericht op zoek gaat kan je best nog koopjes vinden. Oudere collecties hangen er ook nog (altijd goedkoper..) alleen de huidige collectie hangt natuurlijk wel voor de normale prijs. Kritisch blijven en weten wat het spul normaal kost is wel een pre ja..

Goed de uitverkoop acties van motorzaken in de buurt in de gaten houden kan je overigens wel vergelijkbare kortingen opleveren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan